piątek, 8 lipca 2016

183. Pani Noc-Cassandra Clare

Pani Noc, Cassandra Clare, MAG, s.828
Ocena: 10/10

Cassandrę Clare nie trzeba przedstawiać. Jest ona znana z książek o świecie Nocnych Łowców, które uwielbiam. Autorkę poznałam w Mieście kości, gdzie od pierwszych stron wpadłam w wir wydarzeń. Dary anioła stały się bliskie mojemu sercu, tak samo, jak Diabelskie maszyny, które również pokochałam i z którymi musiałam się też pożegnać. Jednak Cassandra Clare nie daje o sobie zapomnieć, jak i również nie daje pożegnać się z Nocnymi łowcami. Jakiś czas temu wyszła pierwsza część kolejnej serii ze świata Nocnych łowców. Jesteście ciekawi, czy autorka poradziła sobie z nową książką ?

Emmę Carstairs poznajemy w Mieście niebiańskiego Ognia. To dwunastoletnia dziewczynka, która właśnie straciła rodziców, a jedyną bliską jej osobą jest Julian Blackthorem, który również stracił bliskie osoby. Razem muszą stawić czoła światu i tym sposobem z dwójką bohaterów spotykamy się w Pani noc, gdzie Emma i Julian mają już po siedemnaście lat. Nocni łowcy zostają swoimi parabatai. Emma chce rozwiązać zagadkę śmierci swoich rodziców i szuka mordercy, a Jules wychowuje swoje młodsze rodzeństwo.

Sprawy zaczynają się komplikować, gdy w Los Angeles dochodzi do serii morderstw, które wyglądają identycznie, jak te pięć lat temu. Bohaterowie nie mają wątpliwości, że morderca rodziców Emmy powrócił, a za tymi morderstwami musi kryć się coś więcej. Dodatkowo niespodziewanie do domu powraca Mark-brak Juliana, który został porwany przez Fearie pięć lat temu. Jest to gest dobrej woli, aby Nocni Łowcy pomogli odnaleźć morderce, który również zabija Fearie. Rozpoczynają się poszukiwania, ale wszyscy muszą być bardzo ostrożni, aby zbyt wiele osób nie wiedziało o zamiarach Nocnych łowców oraz o tym, że Mark powrócił.

Miałam wielkie oczekiwania co do tej książki. Trudno się dziwić, gdyż jest to już jedenasta książka tej autorki o Nocnych łowcach, którą miałam okazję przeczytać, więc oczekiwania rosną. Gdy zobaczyłam tę książkę miałam pewne obawy, ale również ucieszyłam się. Po pierwsze przerażała mnie trochę ta grubość i wiedziałam, że spędzę z tą książką trochę czasu, ale gdy myślicie, że Pani noc jest za gruba, to mylicie się. Zdecydowanie jest jej za mało, bo gdy wejdziecie do świata Nocnych łowców, to nie chcecie z niego wyjść. Ja miałam tak w przypadku tej książki. Na początku się bałam, ale gdy weszłam w kolejny świat wykreowany przez Cassandrę Clare to nie chciałam go opuszczać, bo wiedziałam, że muszę go zostawić na kilka miesięcy.

Pani Clare spełniła jak najbardziej wszystkie moje oczekiwania i jestem tą książką zachwycona. Wykreowała ciekawą historię, barwnych bohaterów i intrygujący świat. Wszystko jest to przemyślane od początku do końca, a każdy szczegół ma jakiś sens. Ja jak zwykle zostałam porwana w świat Nocnych łowców i po raz kolejny jestem oczarowana. W Pani noc jest pełna akcji, mnóstwa sekretów, trochę kryminałów, ale również nie zabraknie tu wątku przyjaźni, rodzinny i miłości.

Jeśli znacie Cassandre Clare i uwielbiacie jej książki, to doskonale wiecie, że powinniście przeczytać Pani noc. Ja jestem prze szczęśliwa, że autorka dalej tworzy historie o Nocnych łowcach i już nie mogę się doczekać drugiej części Mrocznych Intryg. Jak możecie się domyśleć, polecam wam tę książkę, a nawet uważam, że jest to obowiązkowa pozycja dla was, tym bardziej, że nie zabraknie tu bohaterów z Darów anioła i Diabelskich maszyn


Za możliwość przeczytania książki, 
serdecznie dziękuje wydawnictwu MAG!


6 komentarzy:

  1. Przeczytam wszystko, co tylko Clare napisze na temat Nocnych Łowców :) Zawsze gorąco oczekuję na kolejne tomy z tego uniwersum - "Pani Noc" mnie także nie zawiodła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem w trakcie poznawania świata Nocnych Łowców, ale moja siostra te książki uwielbia !

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko Miasto Kości i Mechanicznego anioła - jest ok, ale twórczość Clare nie urzekła mnie aż tak ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mi się bardzo podobała! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Absolutnie zakochałam się w darach anioła, ale poza tym nigdy nie miała czasu sięgnąć po dalszą część, musze się bardziej zmobilizować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam świat Nocnych Łowców, więc Pani Noc na pewno znajdzie się na mojej półce. Mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo, jak Dary Anioła ;)

    OdpowiedzUsuń