czwartek, 24 marca 2016

182.Zdrada-Marie Rutkowski

Zdrada, Marie Rutkowski, Feeria Young, s.405
Ocena: 7/10

Jakiś czas temu miałam okazję zapoznać się z pierwszą częścią serii Niezwyciężona, która bardzo mi się spodobała, a świat intryg i zakazanej miłości, który odkryłam w Pojedynku skradł moje serce. Nic dziwnego, że z niecierpliwością wyczekiwałam daty premiery kolejnej części, w której poznam dalsze losy Kestrel i Arina, tym bardziej, że zakończenie wcześniejszego tomu było niespodziewane i zostawił pewien niedosyt. 

Kestrel, aby ratować Arina i Herrańczyków, wchodzi w układ z cesarzem i godzi się wyjść za mąż za jego syna. To poważny krok dziewczyny, który zmienia cały świat nie tylko jej, ale również innych osób. Teraz na królewskim dworze dziewczyna musi mieć się na baczności i nie sprawiać kłopotów, jednak dla osoby, która żyła intrygami i sekretami, jest to trudne, tym bardziej, że chce pomagać Herrańczykom. Życie na królewskim dworze okazuje się trudne i niebezpieczne, a Kestrel musi być ostrożna, aby nie narobić sobie i innym kłopotów. Czy dziewczyna jest skłonna do poświęceń ? Czy decyzja, którą podjęła, była słuszna ? 

Zdrada jest całkowicie inną książką, niż Pojedynek. Tutaj akcja dzieje się prawie nom stop na królewskim dworze i opiera się na intrygach, przekrętach i sekretach. Nie do końca ten świat mnie zainteresował i zaciekawił, a momentami miałam wrażenie, że niektóre fragmenty były pisane na siłę i nie do końca przemyślane oraz przeanalizowane. Szczerze mówiąc nie tego oczekiwałam i troszeczkę się zawiodłam na tej części, bo mimo wszystko świat w Pojedynku pokochałam i miałam nadzieję, że druga część serii będzie miała choć odrobinkę tego, co znalazłam w pierwszej. Niestety tutaj jest już zupełnie inaczej, ale nie jest źle. 

Zdecydowanie zabrakło mi relacji Kestrel i Arina, który tutaj zniknął gdzieś na dalszy plan. Z jednej strony nie dziwię się autorce, że nie skupiła się na wątku miłosnym, bo w tej części Marie Rutkowski poszła w całkowicie innym kierunku, ale z drugiej strony przecież od tego wszystko się zaczęło. Może też autorka nie chciała przesłodzić i przesadzić z tym, ale moim zdaniem powinna znaleźć jakiś punkt równowagi i całkowicie o tym nie zapomnieć.

Przy książce bawiłam się dobrze. Było kilka niespodziewanych i szokujących momentów, a autorka na prawdę dobrze gra na emocjach czytelnika. Świat, który wykreowała był interesujący i oryginalny, a historia łapała za serce, jednak ja nie do końca zostałam usatysfakcjonowana. Jednak Zdrada to dobra kontynuacja i gorąco ją wam polecam, a jeśli jeszcze nie czytaliście serii Niezwyciężona, to koniecznie to nadróbcie, bo warto. Marie Rutkowski wykreowała ciekawy świat, który skradł moje serce. Już nie mogę się doczekać, aż przeczytam trzecią część serii. 

Książkę otrzymałam od wydawnictwu 
Feeriaza co serdecznie dziękuję !

10 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale już nie mogę się sięgnę po pierwszy tom ;) Tymczasem ja zapraszam Cię na Konkurs Urodzinowy u mnie na blogu!

    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wielką ochotę na tę serię. Planuję ją przeczytać w wakacje. Twoja recenzja bardzo mnie zachęciła. Teraz wiem że to moje klimaty i książka może być jedna z moich ulubionych.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy tom bardzo mi się podobał, więc musiałam kupić drugi! I czeka na mojej półce na swoją kolej. Ta okładka <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Drugi tom faktycznie mocno się różni od pierwszego i mi też zabrakło w nim Arina.. Mam nadzieję, że w trzecim autorka to nadrobi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta książka jest następna w mojej kolejce do przeczytania, mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    Pozdrawiam,
    Jul

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam baaardzo dobre opinie odnośnie caałej serii.
    Bardzo chciałaym ją przeczytać i czekam tylko na taką możliwość <3 Wydaję się być intrygująco
    zapiskizgredka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, ale recenzje narobiły mi apetytu - chyba poczekam na premierę trzeciego tomu i wtedy zagłębię się w świat Rutkoski.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, dlatego koniecznie muszę to nadrobić. Mam nadzieję, że ja również będę się przy niej dobrze bawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ponoć jest to bardzo smakowita seria ;) muszę się kiedyś za nią zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki, mam nadzieję, że niedługo ją przeczytam
    Pozdrawiam ;)
    i zapraszam, z chęcią się odwdzięczam za wszystkie obserwacje :)
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń