sobota, 27 lutego 2016

180. Smakowita piętnastka- Janet Evanovich

PREMIERA: 04. 03. 2016

Smakowita piętnastka, Janet Evanovich, Fabryka słów, s.350
Ocena: 8/10

Jesteście gotowi na kolejną część Stephanie Plum ? To już piętnasta książka o zwariowanej Łowczyni Nagród, która ma pecha do wpadania w kłopoty. Janet Evanovich serwuje nam kolejną historię ze zwariowanymi bohaterami z New Jersey. Śmiech, płacz, zabawa i nieco kryminału-to wszystko będzie nam towarzyszyło w kolejnej części Śliweczki. Gotowi, aby zapoznać się z najnowszą książką przygód Stepahnie Plum?

Tym razem to nie Steph wpada w kłopoty, tylko Lula, która znalazła się w niewłaściwym miejscu i o niewłaściwej porze. Bycie świadkiem morderstwa niesie za sobą poważne konsekwencje, z którymi Lula musi się zmierzyć, ale będąc w jej otoczeniu Stephanie również wpada w tarapaty. Trzeba złapać morderców, aby ci nie zabili świadków, ale jak to zrobić, gdy trzeba łapać zbiegów? Dodatkowo praca w KomandoMan i sprawy sercowe Plum nie mają się za dobrze. I jeszcze babcia Mazukowa, która razem z Lulą biorą udział w konkursie.... Stephanie ma tyle na głowie, ale wiadomo, że zawsze da sobie radę, w końcu zawsze ratują ją z opresji dwaj przystojniacy.

Książki Jannet Evanovich są jak odcinek dobrej komedii lub część świetnego filmu. Każda część opowiada o czymś innym, a bohaterka musi zmierzyć się z innymi problemami. Nie mam pojęcia, skąd Janet Evanovitch bierze te pomysły, ale wychodzi jej to świetnie. Zawsze, gdy chcę sięgnąć po książkę, która będzie zabawna i przy której będę się dobrze bawić, sięgam po Stephanie Plum, bo wiem, że się nie zawiodę. Mimo że nie zawsze historia do mnie przemówi, to wiem, że w każdej książce znajdę dawkę humoru i będę się głośno śmiać.

Ja ze Stephanie Plum mam taki problem, że albo dana część mi się podoba i książka bardzo mnie wciąga, albo już od samego początku wiem, że ta część będzie kiepska. Już od pierwszych stron wiem, czy historia będzie zabawna i wciągająca, czy jednak to nie będzie to i dana część przygód Stephanie Plum mnie nie zachwyci. Na szczęście przy Smakowitej piętnastce już na samym początku wiedziałam, że to będzie świetna książka i się nie pomyliłam, bo była przezabawna i świetnie spędziłam przy niej czas.

Jeśli chodzi o bohaterów to się nie zmieniają. Stephanie Plum dalej wpada w kłopoty, albo to kłopoty ją przyciągają. Babcia Mazurkowa to niezła agentka i trochę przypomina mi moją babcię. Morelli i Komandos to osobny temat i szczerze mówić trochę denerwuje mnie ta relacja między nimi i Stephanie. Wcale nie rozumiem relacji Step i Joego, chcą ze sobą być, ale cały czas się rozstają, no i do tego Komandos, który jest świetny, ale moim zdaniem wcale nie pasuje do Stephanie.

Po raz kolejny polecam wam sięgnąć po książki z serii Stephanie Plum, bo są rewelacyjne i na prawdę warto się z nimi zapoznać. Jeśli nie spodobała Wam się pierwsza część przygód Łowczy nagród, to sięgnijcie po inną część i dajcie jej jeszcze raz szansę, bo tak, jak wspominałam wam wcześniej, jedna część porwie was od razu, a druga was nie zachwyci. Ja tak miałam, ale mimo wszystko sięgam po książki Janet Evanovich, bo są przezabawne i lubię do nich wracać.

7 komentarzy:

  1. Kurdee.. nie kuś dziewczyno nie kuś :D tyle czasu się zbieram do kupienia tej książki, że powinni chyba napisać mój czas oczekiwania w księdze rekordów xD
    Strasznie mnie zachęciłaś tą recenzją, a twój blog jest świetny i z pewnością będę tu zaglądać częściej ♥
    pozdrawiam i życzę miłego dnia,
    http://www.ksiazkiponadniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu zastanawiam się nad tą autorką :), a jak tak ją chwalisz to aż muszę sięgnąć po jej książki 📚 :) mam nadzieje że mi sie spodobają
    Pozdrawiam cieplutko i super recenzja

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie czytałam żadnej książki z tej serii i chociaż zbierają różne opinie to chętnie się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie moje klimaty, ale obejrzałam wersję filmową chyba pierwszą odsłonę - pilota :)Książka raczej nie przejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tylko pierwszą część i niby średnio mi się podobała, ale dałabym szansę pozostałym tomom :)
    Jak znajdę chwilę, to może nadrobię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Te książki to przede wszystkim kawał świetnej rozrywki. Będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń