sobota, 12 grudnia 2015

173. Pojedynek-Marie Rutkowski

Pojedynek, Marie Rutkowski, Feeria, s.379
Ocena: 8/10

Uwielbiam książki, gdzie akcja dzieję się w świecie pełnym arystokracji, balów i pięknych sukni. Jestem bardzo ciekawa, jak wtedy wyglądał świat i jakie było wtedy życie. Niestety nie dane mi jest tego doznać, ale dzięki książką choć trochę tego świata mogę zaczerpnąć. Ostatnio przeczytałam książkę Marie Rutkowski, gdzie świat był podzielony na arystokrację i niewolników, a w tle były bale i życie ludzi z pierwszej klasy. Jak odebrałam Pojedynek ? Bardzo pozytywnie.

Kestrel jest córką generała, jednego z najbardziej wpływowych ludzi w Valorii. Ma pieniądze, status i wiedzie dostanie życie. Pewnego razu pod wpływem impulsu postanawia kupić niewolnika-Arina, który jest śmiały i pewny siebie. Jednak kowal ma plany, które na zawsze mogą zniszczyć świat, w którym żyje dziewczyna. Losy tych dwójki ciągle się splatają, a ich relację coraz bardziej robią się poważne. Jednak czy mogą pozwolić sobie na coś więcej niż relacja Pani-niewolnik ? Czy nie będzie za późno ? W końcu każdy z nich ma jakieś plany. Kestrel ma zdecydować, czy wstąpi do armii czy wyjdzie za mąż, a Arin chce uwolnić się od życia niewolnika. 

Nigdy bym nie pomyślała, że ta książka tak mi się spodoba, jednak gdy przeczytałam pierwsze rozdziały, wiedziałam, że to będzie dobra książka. Gdy ją zaczęłam, po prostu nie mogłam się od niej oderwać i z bólem serca odkładałam ją na bok. Pojedynek to książka, którą potrzebowałam od dłuższego czasu-dobra i wciągająca. Dawno, na prawdę dawno nie czytałam takiej historii, przez którą nie mogłam myśleć, bo uciekały one tylko do Kestrel i Arina. Uwielbiam te uczucie, kiedy książka pochłania mnie bez reszty, a pierwszy tom serii Marie Rostowski okazał się na prawdę rewelacyjną powieścią, gdzie akcja pędziła, a autorka ciągle zmieniała bieg wydarzeń.

Wielkim atutem Pojedynku jest tło, czyli świat w jakim żyją bohaterowie, bale, piękne suknie, życie arystokracji, polityka i plotki, dzięki temu w książce wiele się dzieje, a historia nie ogranicza się jedynie do relacji Kestrel i Arina. Autorka miała wiele asów w rękawie i ciągle mnie zaskakiwała. Tak na prawdę nie wiedziałam, czego mogę się spodziewać w kolejnym rozdziale, a gdy już myślałam, że wydarzy się to czy to, to oczywiście autorka zmieniała bieg wydarzeń o sto osiemdziesiąt stopni, aby ciągle mylić czytelnika. Ten zabieg bardzo mi się spodobał, bo przy Pojedynku nie ma czasu na nudę i nie wiadomo, czego można się spodziewać. 

Pojedynek to rewelacyjna książka i świetny wstęp do serii Niezwyciężona. Już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po drugą część, która mam nadzieję okaże się również tak wspaniała, a może i lepsza.  Was gorąco zachęcam do zapoznania się z tą książką, bo jestem pewna, że nie pożałujecie. To nie kolejna książka ze standardowym schemacie, to historia z nowym pomysłem, gdzie akcja pędzi nom stop, a bieg wydarzeń ciągle się zmienia, więc nie ma czasu na nudę. 

Książkę otrzymałam od wydawnictwu 
Feeriaza co serdecznie dziękuję !

4 komentarze:

  1. Mam ochotę na tą książkę :)
    Pozdrawiam, Julka z bloga karmeloweczytadla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi zrobiłaś chętkę na tę książkę ;) Muszę ją mieć! Pozdrawiam♥
    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę sięgnąć po tę książkę, brzmi naprawdę intrygująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mi się bardzo podobała :)

    OdpowiedzUsuń