niedziela, 15 listopada 2015

171.Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz-Michelle Falkoff

Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz, Michelle Falkoff, Feeria Young, s.371
Ocena: 3/10

Samobójstwo. To ciężki temat do rozmowy i trudna kwestia. Nikt nigdy nie zrozumie dlaczego osoba, a zwłaszcza młoda decyduje się na taki krok. Co nią kierowało, co myślała i dlaczego. Mimo że w swoim życiu doświadczyłam dwa razy czegoś takiego, dwie osoby, które znałam, zdecydowały się na taki krok, to chyba nigdy nie zrozumiem, dlaczego zdecydowały się na coś takiego. Jedna w tak młodym wieku zakończyła swoje życie. W końcu miał tylko naście lat i całe życie przed sobą. Oni jednak to zrobili i na świecie jest wiele takich osób, które decydują się na taki krok. Jest wiele książek, które próbują pomóc w zrozumieniu osób, które kończą ze swoim życiem i poruszają ten trudny temat, a dziś jestem po przeczytaniu właśnie jednej z książek, jaką jest Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz.

Sam i Hayden to najlepsi przyjaciele. Na wczorajszej imprezie znowu zrobili z siebie pośmiewisko, a na dodatek zdążyli się pokłócić. Sam postanawia przeprosić swojego kumpla rano, ale nie ma ku temu okazji, gdyż znajduje chłopaka martwego. Wszystko wskazuje na to, że Hayden popełnił samobójstwo, a dla swojego przyjaciela zostawia Playlistę, która ma mu pomóc zrozumieć, dlaczego. Jednak czy piosenki pomogą zrozumieć chłopakowi, dlaczego jego przyjaciel popełnił samobójstwo ? Co jest temu przyczyną ?

Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz porusza trudny temat, który nie jest łatwy do zrozumienia, bo każdy przypadek trzeba przeanalizować na własny sposób i zrozumieć, dlaczego. Myślę, że w dzisiejszych czasach wiele młodych ludzi nie chce walczyć, nie są twardzi i za szybko się poddają. Nie chcą niczyjej pomocy, tylko próbują na własną rękę rozwiązać problem. Niestety wiele osób wybiera koniec, myśląc, że uwolni ich to od wszystkiego lub pokażą, jacy są twardzi i odważni. Moim zdaniem kończenie z własnym życiem to słabość, która jest nieodwracalna. Na pewno każda z tych osób miała na świecie kogoś, kto pomoże i komu zależy, tylko trzeba chęci i czasu. Niestety wiele z tych osób decyduje się na samobójstwo pod wpływem impulsu i z powodu kogoś. Znacie może historię Dominika? Ja płakałam, czytając jego historię. Dla niego to był ostateczny krok, aby uwolnić się od osób, które go nie tolerowały i wyzywały, ale ten chłopak miał jeszcze całe życie przed sobą, a przede wszystkim kochającą matkę, która bardzo przeżyła to, co zrobił. A dlaczego to zrobił ? Przez bandę dzieciaków, którzy nie mieli nic lepszego do roboty, tylko mu dokuczać. Mam nadzieję, że takie osoby, których głównych celem jest poniżanie, dokuczanie, wyzywanie słabszych osób, będą do końca życia miały na sumieniu to, co się stało i że to oni przyczynili się do tego. A najgorsze jest to, że takie osoby mają jeszcze czelność przychodzić do rodziny i przepraszać. 

Takie książki, jak  Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz bardzo mnie poruszają, a szczególnie tematyka, która skłania do refleksji, dlatego też akapit powyżej jest dość osobisty i dogłębny, jednak chyba oto chodzi w książkach, aby skłaniały do przemyśleń. Autor w dość interesujący sposób ukazuje pomysł zrozumienia śmierci Haydena, a mianowicie zostawił on playliste dla najlepszego przyjaciela, aby ten mógł zrozumieć, dlaczego się zabił. Każdy inaczej chce wyjaśnić, to co zrobił, a Michelle Falkoff postanowił wyjaśnić motyw samobójstwa bohatera poprzez muzykę. Szczerze mówiąc książka nie spodobała mi się, ale jest to po prostu nie mój typ książek, które czytam. Dałam szansę książce, jednak nie zostałam usatysfakcjonowana i po prostu nie będę sięgać po tego typu książki, bo są one po prostu nie dla mnie. Jeśli chodzi o historie i cały ten pomysł, to było interesująca, ale dla mnie wystarczyłby film do zapoznania się z historia Haydena i Sama. 

Komu polecam Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz ? Osobom, które zaczytują się w tego tupu książkach lub osobą, które mają ochotę na taką historię. Książka Michelle Falkoff nie jest zła, tylko po prostu nie trafiła w moje gusta. Nie każdy typ książek jest dla każdego, a ja teraz utwierdziłam się w tym, że takie książki nie są dla mnie. Jednak Wam polecam tę książkę, bo może spodoba się wam lub znajdziecie w niej coś głębszego bądź głębszy przekaz. Jeśli macie ochotę na Playlist for the Dead. Posłuchaj, a zrozumiesz, to spróbujcie, jednak pamiętajcie, że książka nie należy do najłatwiejszych i porusza ona dość ciężki temat. 



Książkę otrzymałam od wydawnictwu 
Feeriaza co serdecznie dziękuję !

Książkę możecie kupić Tutaj!

9 komentarzy:

  1. Hm, ja jednak chętnie sięgnę po tę pozycję, bo jestem jej niezmiernie ciekawa :)
    Pozdrawiam, Julka

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja mam na nią ochotę! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi książka średnio przypadła do gustu, ale nie była zła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja mam ochotę na tę powieść - większość recenzji jest pozytywnych, więc chętnie sprawdzę, jakie wrażenie wywrze na mnie.

    P.S. W ostatnim akapicie, gdzie jest: "Komu polecam (...)? Osobą, które zaczytują się..." - powinno być OSOBOM, a nie "osobą". :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To musi być świetna książka. Nastrój melancholii i playlista. Jestem jej bardzo ciekawa. Zdecydowanie obowiązkowa lektura dla mnie.

    Pozdrawiam, Melomol

    OdpowiedzUsuń
  6. Mimo wszystko, nadal mam ochotę na tę książkę, dlatego będę na nią polować ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio o niej bardzo głośno. Dobrze, ponieważ temat bardzo ważny. Chcę przeczytać :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  8. Cztałam już mnóstwo recenzji tych ksiażek i czuję, ze sama na własej skórze muszę zapoznać sie z yą ksiażką.
    kruczegniazdo94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele słyszałam już na temat tej książki i bardzo mnie ona intryguje. Dodatkowo połączenie książki z muzyką - to coś, czego nie mogę przegapić :)
    About Katherine

    OdpowiedzUsuń