sobota, 24 października 2015

169.Klątwa Tytana-Rick Riordan

Klątwa Tytana, Rick Riordan, Galeria książki, s.308
Ocena:5/10

Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy jest nazywana drugim Harrym Potterem. Książki wykreowane przez Ricka Riordana są skierowane dla młodszych czytelników, a świat stworzony jest bardzo ciekawy. Mimo swojego wieku postanowiłam zabrać się za Percy Jacksona, gdyż byłam ciekawa pomysłu Bogów Olimpijskich w dzisiejszych czasach. Dodatkowo stwierdziłam, że mimo że książka jest napisana dla dzieci to nie powinno mi to przeszkodzić w odbiorze lektury, tym bardziej, że pierwsze części Harrego Pottera również są tak napisane, a ja bawię się przy nich świetnie.

Percy, Thalia i Annabeth dostają wiadomość od Grovera z prośbą o pomoc. Przyjaciele wyruszają na ratunek i odkrywają, że Grover odnalazł kolejnych herosów. Misja ratunkowa nie powiodła się, a jedna osoba została porwana. Okazuje się, że Kronos szykuje coś wielkiego i niebezpiecznego, co może na zawsze zniszczyć Olimp. Artemida, jedyna osoba, która może wytropić króla Tytanów również zaginęła, a Percy i inni wraz z Łowczyniami wyruszają na niebezpieczną wyprawę, aby odnaleźć przyjaciół, jednak czas się kończy, mają tylko tydzień, aby zmierzyć się z niebezpiecznym wyzwaniem.

To już trzecia książka o Percym Jacksonie jaką przeczytałam i przyznam, że mam problem. Dwa lata temu czytałam Złodzieja pioruna i książka mi się spodobała, jednak nie do końca mnie zachwyciła, ale stwierdziłam, że to dopiero pierwsza z pięciu części serii, więc jest dobrym wstępem do świata Olimpijskich Bogów. Rok temu zabrałam się za Morze potworów i troszkę zawiodłam się. Oczekiwałam, że ta książka może być dobra, jednak nie do końca mnie usatysfakcjonowała. Trudno, może ta książka nie była dobra, ale w końcu Percy Jackson podoba się wielu. Rok później w wieku dwudziestu lat zabrałam się za Klątwę tytana, a książka okazała się kolejnym zawodem. Wychodzi na to, że każda kolejna książka podoba mi się coraz mniej i coraz bardziej nie mam ochoty na poznawanie dalszych książek Ricka Riordana. Może to jest spowodowane wiekiem, gdyż każdą kolejną książkę z serii Percy Jacksona czytałam po roku czasu i każda kolejna książka coraz bardziej mi się nie podoba. 

Niestety styl Ricka Riordana nie do końca przypadł mi do gustu. Historię Percy Jacksona czytało mi się dobrze, ale na krótką metę i zawsze po jednym rozdziale byłam już tak zmęczona tym czytaniem, że robiłam sobie przerwę i tak w kółko, co spowodowało, że książkę bardzo długo czytałam i wcale nie miałam na nią ochoty. Szczerze mówiąc w ogóle nie mam ochoty na dalsze książki z serii i nie wiem, co z tym fantem zrobić, bo bardzo chciałam przeczytać Percy Jaksona i Bogów Olimpijskich i inne książki autora, ale nie mam absolutnie ochoty i nie chcę się męczyć, tak ja tu.  W Złodzieju pioruna podobał mi się cały ten świat Bogów i Obozu Herosu, jednak w dalszych częściach gdzieś to wszystko zaginęło. A właśnie to najbardziej mi się podobało. Uwielbiam mitologię, a pokazanie Bogów w XXI wieku było rewelacyjnym pomysłem, jednak gdzieś to zniknęło i pojawiało się sporadycznie, jednak jak dla mnie było tego zdecydowanie za mało, co zapewne również wpłynęło na dość niską ocenę. 

Szczerze mówiąc nie wiem, czy dam kolejną szansę Ricku Riordanie i czy poznam dalsze części Percy Jacksona. Może Wy mi pomóżcie? Na chwilę obecną nie mam w ogóle ochoty. Percy Jacksona i Bogów Olimpijskich polecam na pewno młodszym czytelnikom, myślę, że gdybym zabrała się za niego osiem lat temu, to na pewno przypadłby mi do gustu, teraz chyba jestem już za stara na takie książki, a szkoda. 

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy:
Złodziej Pioruna  Morze Potworów • Klątwa Tytana • Bitwa w Labiryncie • Ostatni Olimpijczyk 

5 komentarzy:

  1. Znam dwa pierwsze filmy książek ani jednej ale kiedyś na pewno to zmienię, mimo twojej oceny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi już pierwszy tom się nie spodobał.
    Myślę, że to faktycznie może być kwestia wieku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś nie planowałam sięgać po tę serię, jednak potem zmieniłam zdanie. Mimo dosyć niskiej oceny, raczej nadal mam ją w planach ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, czy mnie posłuchasz, bo jestem fanką Riordana mimo, iż powinnam byc za stara na jego książki, ale będę Cię zachęcać, by kontynuować przygodę z Percym :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria mocno mnie kusi i mam nadzieję, że kiedyś w końcu ją upoluję :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń