sobota, 12 września 2015

164.Wybrana o zmroku-C.C.Hunter

Wybrana o zmroku, C.C.Hunter, Feeria Young, s.428
Ocena: 8/10

Wodospady Cienia to seria, która przez ostatnie kilkanaście miesięcy towarzyszyła mi. Bardzo polubiłam te książki i zżyłam się z nimi. Seria C.C.Hunter ma coś w sobie, że lubiłam wracać do świata przez nią wykreowanego i miło spędzałam czas w świecie Kylie. Myślałam, ze pięć części Wodospadów Cienia to sporo i będę miała co czytać, jednak nawet nie wiem kiedy tę serię skończyłam. Wiadomo, że rozstania są najgorsze, a właśnie ostatnio musiałam się rozstać z Kylie i Wodospadami Cienia, ale na szczęście nie na zawsze.

Kylie próbuje nauczyć się życia Kameleonów pod okiem dziadka i starszych, jednak reguły, jakie tam panują nie do końca jej odpowiadają, więc dziewczyna postanawia wrócić do Wodospadów cienia. Kylie ma wiele zadań do wykonania i kilka problemów, z którymi musi się uporać. Przede wszystkim dziewczyna musi nauczyć się żyć jak Kameleon, jednak to będzie ciężkie, ponieważ czas się kończy, Mario ją odnalazł, a okazuje się, że dziewczyna jest częścią czegoś większego i ma do wykonania o wiele większą misję, niż to mogło się wydawać. Na dodatek dochodzą problemy sercowe, które bolą najbardziej, a Kylie musi zdecydować, czy wybaczyć zdradzę Lucasa, czy na nowo spróbować z Derekiem. Problemy nie opuszczają Kylie, ale czy dziewczyna się z nimi upora? 

Wodospady cienia to seria, którą bardzo polubiłam i zżyłam się z nią. Uczucie, które towarzyszyło mi przy tej serii troszeczkę przypominało mi uczucie, które nie odstępowało mnie przy Harrym Potterze. C.C. Hunter stworzyła na prawdę ciekawy świat, w którym lubiłam przebywać, a cały obóz w Wodospadach cienia był magiczny i lubiłam być jego częścią. Niestety rozstania z ulubioną serią są najgorsze i choć uroniłam trochę łez przy końcówce, to cieszę się, że zakończyłam tę serię i w końcu poznałam odpowiedzi na wszystkie pytania, które dręczyły mnie od wielu miesięcy. Na części autorka nie daje nam jeszcze zapomnieć o świecie w Wodospadach cienia, ponieważ już niedługo będzie nowa seria, gdzie akcja będzie działa się w tym samym miejscu. Na dodatek są nowelki do Wodospadów cienia i Wodospadów cienia. Po zmroku, więc na pewno się z nimi zapoznam, aby jeszcze trochę po przebywać w świecie wykreowanym przez C.C.Hunter. 

Analizując całą serię można zauważyć wielkie zmiany, jakie zaszły w głównej bohaterce. Na początku poznaliśmy Kylie jako nieszczęśliwą dziewczynę, dla której świat wydawał się niesprawiedliwy. W Wybranej o zmroku Kylie nie jest już tą samą dziewczyną, co kiedyś. Jest ona odważna i opiekuńcza i przede wszystkim myśli o innych. Dobro oraz szczęście jej przyjaciół i rodziny stawia ponad swoje. Jest gotowa poświęcić za nich życie i cały czas się o nich troszczy. Kylie to bohaterka, którą da się polubić i fajnie się z nią spędza czas. Ja bardzo ją polubiłam i szkoda, że to już ostatnia część, gdzie będę mogła razem z nią rozwiązywać zagadki i przebywać w magicznych Wodospadach cienia. 

Serię bardzo polubiłam i ciężko mi się z nimi żegnać. Mam nadzieję, że nowa trylogia C.C.Humter będzie równie dobra, jak ta. Wodospady cienia miały swoje lepsze i gorsze części, jednak jako całość jest na prawdę dobra i idealnie nadaje się do czytania, jako coś lekkiego i przyjemnego, a zarazem magicznego i tajemniczego. Już nie mogę się doczekać, aż ponownie wejdę do obozu, ale tym razem z inną bohaterką. Tą serię zdecydowanie polecam wszystkim, bo jest ona na prawdę dobra i bardzo wciągająca. Autorka wykreowała wspaniały i magiczny świat, do którego jestem pewna, że będziecie lubili wracać. Zdecydowanie polecam!

Wodospady cienia:

Za możliwość przeczytania po raz ostatni 
Wodospadów Cienia, dziękuje wydawnictwu Feeria !

8 komentarzy:

  1. Mam bardzo podobne odczucia na jej temat. Cieszę się, że będzie nowa seria, bo z chęcią wrócę do Wodospadów Cienia razem z bohaterami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cała seria nie jest dla mnie wybitna, ale miło spędziłam z nią czas. Chętnie dowiem się jak zakończy się ta historia i po raz ostatni sięgnę po "Wodospady Cienia".
    Co do nowej trylogii- myślę, że kiedy się ukaże z przyjemnością po nią sięgnę :3
    Pozdrawiam!
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu sięgnąć po tę serię. Wydaje mi się, że będę się dobrze bawiła przy jej lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Całą serię mam w planach, ale nie wiem kiedy się za nią zabiorę. Cykl ma piękne i kuszące okładki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie przeczytałam pierwszego tomu i trochę się boję, że mi się nie spodoba, ale chyba wreszcie zaryzykuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałem tej serii, ale to druga pozytywna recenzja, jaką dziś czytam. Możliwe, że kiedyś się z nią zapoznam. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze kojarzę tę serię, jednak jeszcze jej nie czytałam. Myślę, że wkrótce po nią sięgnę ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Praktycznie każda recenzja książek z tej serii jest pozytywna :) Kusi ogromnie :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń