czwartek, 6 sierpnia 2015

158. I nie było już nikogo-Agatha Christie

I nie było już nikogo,  Agatha Christie, Dolnośląskie, s.220

Dokładnie rok temu w wakacje sięgnęłam po moją pierwszą książkę Agathy Christie. Morderstwo w Orient Expressie bardzo mi się spodobało, autorka cały czas mnie zaskakiwała i byłam pozytywnie nastawiona na inne książki mistrzyni kryminałów. Już wtedy założyłam, że w każde wakacje zawsze będę sięgała po jakąś książkę tej autorki. Rok szybko minął, rozpoczęły się wakacje, a ja zgodnie z obietnicą sięgnęłam po drugą część z Kolekcji Kryminałów i tak oto jestem po lekturze I nie było już nikogo.

Na tajemniczą wyspę zostaje zaproszonych dziewięć obcych sobie osób pod pretekstem spotkań ze znajomymi, pracy lub urlopu. Już pierwsze spotkanie tych osób niesie za sobą tajemnicę i niebezpieczeństwo. Zostaje zabity pierwszy gość, a każde z dziewięć osób ma sekret, który zna i wyjawia tajemniczy gospodarz. Nowo poznani goście próbują poznać zagadkę i wydostać się z tajemniczej wyspy, jednak po kolei giną goście i rozpoczyna się prawdziwy horror.

Tak jak zachwyciło mnie Morderstwo w Orient Expressie, tak tu w ogóle nie mogłam się wciągnąć i książka średnio mi się spodobała. Moim zdaniem była ona mdła i trochę nudnawa, mimo że się działo i było niebezpiecznie, co powinno budzić u czytelnika ciekawość i dreszczyk. Pomysł na książkę był na prawdę dobry, jednak mi wykonanie nie przypadło do gustu i nie jestem zachwycona tą oto książką. Jestem trochę zawiedziona, bo czytając pierwszą książkę tej autorki, bawiłam się świetnie. Akcja pędziła nom stop, autorka za każdym razem mnie zaskakiwała, a koniec i tak był inny. Książka była mroczna, tajemnicza i niebezpieczna i byłam nią zachwycona. Niestety przy I nie było już nikogo było przeciwnie. Tak na prawdę z góry czytając opis książki mogłam założyć, co znajdę w jej środku i nie było momentu zaskoczenia. 

I nie było już nikogo przy Morderswie w Orient Expressie wyszło słabo, ale książka nie jest zła i ma swój urok. Oczywiście nie rezygnuje z twórczości Agathy Christie, ponieważ jestem ciekawa innych jej książek, a to, że ma miano mistrzyni kryminałów o czymś świadczy, więc muszę poznać jak najwięcej książek tej oto autorki. Polecam Wam zapoznanie się z twórczością Agathy Christie, bo to klasyka i myślę, że każdy powinien znać choć kilka książek tej Pani. Może odpuście sobie tą książkę i sięgnijcie po naprawdę coś niesamowitego. 

Ocena: 5/10

9 komentarzy:

  1. "I nie było już nikogo" to pierwsza książka Agathy Christie, którą przeczytałam. Było to już dość dawno temu, ale pamiętam, że niesamowicie mnie wciągnęła. Według mnie była naprawdę dobra ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakoś specjalnie nie przepadam za książkami Christie, troszkę nie moje klimaty ksiażkowe :)

    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ciągnie mnie zbytnio do książek pani Christie. Jeśli kiedykolwiek się zdecyduję, pewnie nie będzie to ta...

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że książka Ci się nie podobała. Nie znam twórczości autorki i pewnie rozglądnę się za ,,Morderstwem w Orient Expressie" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tę książkę jako lekturę i mi się nie spodobała, co zraziło mnie do tego typu powieści. Niestety.

    melomol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award: http://melomol.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-6-7.html

      Usuń
  6. A według mnie to jedna z najlepszych powieści tej autorki, które czytałam :)
    Gusta są różnorodne :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś na pewno zabiorę się za książki Christie, bo jestem ich ciekawa, ale nie w najbliższej przyszłości :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie ona zachwyciła i to jedna z moich ulubionych książek :)

    Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń