wtorek, 28 lipca 2015

157.Delirium. Opowiadania-Lauren Oliver

[delirium. opowiadania], Lauren Oliver, Otwarte, s.194

Trylogia Lauren Oliver bardzo mi się spodobała, choć czytałam ją dość w rozległym czasie i na różnych etapach mojego życia. Za [delirium] wzięłam się ponad dwa lata temu, a za ostatnią część kilka miesięcy temu i można by myśleć, że każdą z części odbiorę inaczej, jednak każda część trylogii, mimo że przedstawiała coś innego, to spodobała mi się tak samo. Trylogię o miłości, która jest chorobą uważam za udaną, więc gdy dowiedziałam się, że zostanie wydany dodatek do tej trylogii, bardzo się ucieszyłam.

Czy zastanawialiście się, jak wyglądało życie bohaterów delirium, pandemonium, requiem poza historią Leny ? Każdy z nich przeżywał coś innego, czuł coś innego i myślał coś innego. Możemy poznać, jak wyglądało życie Hany w okresie, kiedy Lena spotykała się z Aleksem, albo poznać historię mamy Leny-Annabel. Poznamy kawałek życia Raven oraz dowiemy się co czuł i jak wyglądało życie Aleksa po tym, jak został schwytany po nieudanej ucieczce, w której uczestniczyła Lena. Każde z opowiadań jest inne i opowiada o czymś innym. Najbardziej spodobało mi się opowiadanie mamy Leny, które na dodatek jest podzielone na dwie części. Pierwsza część "Teraz" opowiada o życiu Annabel w więzieniu, a druga historia "Wtedy" mówi o tym, jak wyglądało jej życie za młodu, jak poznała swojego męża, jak wyszła za mąż i jak doczekała się rodziny. Nie przeczę, to opowiadanie, mimo że krótkie, było najlepsze. Drugim opowiadaniem, które bardzo mi się spodobało, jest historia Aleksa, gdzie poznajemy jego dalsze losy po [delirium] i czytamy, jak wyglądało jego życie w więzieniu i po ucieczce. 

Ten dodatek jest świetną gratką dla fanów trylogii Lauren Oliver, jednak moim znaniem trochę za późno zostało wydane. Co mam na myśli? Chodzi o to, że dodatek został wydany dwa lata po tym, jak została wydana ostatnia część trylogii i gdyby nie to, że [requiem] czytałam dosłownie kilka miesięcy temu, to nic a nic bym nie pamiętała i nie kojarzyłabym faktów, co zapewnie spowodowało by, że nawet za ten dodatek bym się nie brała. Jednak na moje szczęście, ostatnią część trylogii czytałam nie tak dawno i miałam po prostu ochotę na te opowiadania i chciałam zapoznać się jeszcze z jakąkolwiek historią bohaterów o których jeszcze pamiętam, ale szczerze mówiąc nie zdziwię się, jak fani Lauren Oliver i trylogii [delirium] po prostu po ten dodatek nie sięgną. 

Lauren Oliver jak zwykle świetnie się spisała i stworzyła rewelacyjny dodatek do serii. Nieznane losy Hany, Annabel, Aleksa i Raven to świetna gratka dla fanów trylogii i warto się z nią zapoznać. Autorka stworzyła świetny prezent dla swoich fanów i nie dała jeszcze zapomnieć o świecie, gdzie rządzi amor deliria nervosa. Myślę, że po lekturze całej trylogii możecie wiedzieć, czego mniej więcej można się spodziewać, jednak jak dla mnie warto co nie co sobie przypomnieć, coś poznać i na dobre pożegnać się z bohaterami i raz na zawsze zakończyć trylogię, gdzie miłość to choroba. 

Ja jako wielka fanka Lauren Oliver i trylogii jestem bardzo zadowolona z tego dodatku i miło zaskoczona historiami, które tam odkryłam. Delirium. Opowiadania to świetna gratka dla fanów, więc warto się w nią zaopatrzyć i poświęcić jeden wieczór, aby przypomnieć sobie o świecie i historii Leny i pożegnać się z nim. Mam tylko nadzieję, że takich dodatków i opowiadań do różnych serii i trylogii będzie więcej, a wam serdecznie polecam tę książkę.

Ocena: 7/10

Trylogia:
[delirium][pandemonium][requiem][delirium. opowiadania]

7 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie przeczytałam żadnej książki Oliver, ale mam zamiar to nadrobić, bo wszyscy chwalą, może jak mi się historia w Delirium spodoba sięgnę po więcej?

    http://leonzabookowiec.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja właśnie mam ją na półeczce i będę czytać nie długo. Mam nadzieję że się nie zawiodę bo potem chcę sięgnąć kontynuacje :)
    Jej w dość dużych odstępach czasu czytałaś jak ty coś pamiętałaś.
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekają na półce, chyba musze się za nie zabrać :D Zaciekawiło mnie to, że będzie historia mamy Leny ;o <3
    Pozdrawiam ;3
    http://lakaksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zauważyłaś, dodatek wyszedł zdecydowanie za późno od premiery ostatniego tomu trylogii. Ja już prawie nic z niej nie pamiętam i czytanie go, mija się z celem, dlatego po niego raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie trylogia jakoś nie wciągnęła i nie poznałam wszystkich części. Tak więc dodatku pewnie też nie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze poluję na pierwszy tom trylogii :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna zbieram się, żeby kupić te opowiadania i szybko przeczytać. Ale jakoś ciągle coś stoi mi na drodze. Musi mi się udać w wakacje :)

    OdpowiedzUsuń