sobota, 16 maja 2015

149.Anelfall. Penryn i Świat Po-Susan Ee

Angelfall. Penryn i świat po, Susan Ee, Filia, ebook, s.306 

Pierwsza część Angelfall bardzo mi się spodobała. Świat wykreowany przez Susan Ee, mimo że był straszny i brutalny, spodobał mi się. Było to coś innego, inna wizja końca świata i anioły, a szczególnie jeden anioł, w którym się zakochałam. Opowieść Penryn o końcu świata tak mnie porwała , że nie wiedziałam, kiedy pochłonęłam tą książkę. Wywarła ona na mnie wielkie wrażenie i z zachwytem zabrałam się za drugą część.

Penryn i Raffe roztają się. Ona musi przerwać w nowym otoczeniu, a on musi wymierzyć sprawiedliwość. Wszyscy w ruchu oporu uważają rodzinę Penryn za dziwolągów. Dziewczyna według nich zmartwychwstała, Paige jest potworem, a jej matka to wariatka, także Penryn musi mieć wszystko pod kontrolą, jednakże po pewnym incydencie mała Paige ucieka, a jej siostra razem z matką muszą opuścić schronienie. Siedemnastolatka wyrusza na poszukiwanie swojej siostry. Na jej drodze jest raz lepiej, a raz gorzej, aż w końcu spotyka mężczyznę, którego codziennie wypatrywała.

Pierwsza część Angelfall spodobała mi się o wiele bardziej. Niestety przy tej części trochę się zawiodłam. Zdecydowanie brakowało mi Raffe, dla którego tak na prawdę czytałam książkę. Druga sprawa to fabuła, która przez połowę była nudna i całkowicie nie miałam ochoty czytać, ale w końcu po jakimś czasie coś się rozkręciło, ale niestety to nie było to. Ta część jest zdecydowanie słabsza od poprzedniczki, ale mam nadzieję, że trzecia część będzie zdecydowanie lepsza. 

Uwielbiam relację pomiędzy Penryn i Raffe. Są oni tacy kochani, a szczególnie boski anioł. Na duży plus muszę uznać fakt, że na wiek Penryn, czyli siedemnaście lat, autorka nie starała się na siłę zrobić z niej dorosłej. To prawda, że dziewczyna jest bardzo odpowiedzialna i silna, ale do tego zmusiła ją jej sytuacja w rodzinie, jednak jak każda nastolatka, Penryn od czasu do czasu fantazjuje o pewnym chłopaku i zdarza się jej zachowywać jak zwykła nastolatka

Anelfall. Penryn i Świat Po to słaba kontynuacja, ale nie jest jeszcze taka zła. Wiadomo, że po tak dobrej pierwszej części czytelnik oczekuje jeszcze lepszej kolejnej części, ale może ja po prostu za dużo wymagałam. Na pewno przeczytam trzecią część historii Penryn i Raffe, bo muszę dowiedzieć się, co będzie dalej. Mam nadzieję, że książka wyjdzie już niedługo. A was zachęcam do zapoznania się z Angelfall, bo na prawdę warto. Susan Ee stworzyła nowy świat, który czytelnicy na pewno pokochają.

Ocena: 6/10

11 komentarzy:

  1. Kiedyś próbowałam ją przeczytać, ale odłożyłam. Może kiedyś wrócę.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Drugie tomy takie są, choć w kilku przypadkach z którymi się spotkałam to właśnie kontynuacje pierwszych części przekonywały mnie, że warto czytać daną serię. Ale Angelfall nie jestem zainteresowana, nie trafia do mnie ta seria niestety :) W sumei to już rzadko sięgam po powieści młodzieżowe...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwsza część faktycznie była genialna. :) Druga jeszcze przede mną, chociaż szkoda, że jest słabsza od poprzedniczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tej serii, ale jakoś nigdy mnie do niej nie ciągnęło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzy mi się egzemplarz pierwszej części ;) Szkoda, że druga część jest słabsza, ale nie będę się zrażać i sama sprawdzę, a nuż mi się spodoba :D

    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zobaczę czy mi się spodoba pierwsza część :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi kontynuacja bardzo się spodobała. Szkoda, że Tobie nie.
    Czekam na trzecią część :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nie ciągnie mnie do tej książki, jak i do pierwszej części, ale może kiedyś się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja byłam wściekła na tę książkę, wciąż jestem. Usuwanie głównego bohatera w taki sposób to, jak dla mnie, ostatnia głupota, ale cóż... Mam nadzieję, że 3 tom to wynagrodzi, bo 1 tom mnie zachwycił :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam co nieco o tej książce, ale nie jestem do niej przekonana :)

    Pozdrawiam!
    O książkach - okiem Optymistki

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przeczytałam jeszcze 1 części. Chyba muszę najpierw zabrać się za nią :D

    OdpowiedzUsuń