środa, 27 maja 2015

151.Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic-Anna Wendzikowska

Pytania o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic, Anna Wendzikowska, Liber, s.316

Wielki świat Hollywood, sławne osoby, ich życie i cały ten świat nieosiągalny dla mnie zawsze mnie interesował. Oglądanie wywiadów i filmików na youtobe było jedną z wielu czynności, które choć trochę pokazywały mi gwiazdy z innej strony. Bardzo lubię oglądać takie wywiady, bo czuję, że choć trochę są prawdziwe, a nie wyreżyserowane. Te sławne osoby są prawdziwe, odpowiadają co im akurat przyszło do głowy, gestykulują i zachowują się naturalnie, więc zawsze mi się je miło ogląda. Jednak, aby wywiad był dobry i oglądało się go przyjemnie i z zaciekawieniem, to zależy to w głównej mierze od ciekawych i dobrych pytań, a za to odpowiedzialni są właśnie dziennikarze. Ja mam jedną ulubioną dziennikarkę, którą bardzo lubię i chyba obejrzałam każdy wywiad jaki ona przeprowadziła, a mówię tu o Anni Wendzikowskiej, którą szczerze podziwiam. Gdy dowiedziałam się, że nasza polska dziennikarka wydaje książkę i to właśnie o tym co robi i co kocha, a o tym co ja w niej najbardziej lubię, to bez większych namysłów wiedziałam, że muszę ją mieć i to jak najszybciej i tak oto jestem po przeczytaniu Pytań o Hollywood, czyli gwiazdy bez tajemnic.

O czym właściwie jest ta książka. Są to odpowiedzi na wiele pytań, która dziennikarka usłyszała o świecie Hollywood: o wywiady, spotkania z gwiazdami i o całym tym życiu. Są to pytania, które większość osób zadałaby Ani, gdyby ją spotkała. Tak więc powstała oto taka książka, która odpowiada na wiele pytań, opowiada o całym tym szalonym życiu, jak to wygląda ze strony dziennikarzy, jak wyglądają przygotowania na jeden wywiad, jak jeden wywiad powstaje, jak zachowują się gwiazdy, co wolno, a czego nie wolno robić oraz subiektywne opinie autorki. Pani Wendzikowska opisuje spotkania, pierwsze wrażenia, które o dziwo nie raz nie są pozytywne, jak gwiazdy się zachowują, i mimo że powinni być profesjonalni, to okazuje się, że wiele z nich jest kapryśni i niezadowoleni. Autorka krótko i na temat opisuje takie spotkania, na co zwróciła uwagę, co jej się spodobało, co zapamiętała i co by zmieniła. Dodatkowo są zamieszczone zdjęcia z wywiadów, co daje obraz, który można sobie wyobrazić czytając o danym spotkaniu.

Książka składa z kilku części. Na początku jest wstęp do środowiska dziennikarskiego, jak wygląda życie autorki na tle zawodowych, jak to się wszystko zaczęło i jak wygląda. Następnie mamy opis wywiadów, które Ania Wendzikowska przeprowadziła, jak to z jej strony wygląda i jak to zapamiętała oraz jej wrażenie o gwieździe, z którą mogła porozmawiać. Kolejny rozdział nazywa się Prada i mity o Hollywood, który akurat najmniej mnie zainteresował, więc nie będę się o nim rozpisywać. Później jest rozdział poświęcony spotkaniom i szczegółowe rozmowy, które autorka zapamiętała najbardziej. I na sam koniec opis wybranych dni dziennikarki. I zdjęcia, dużo zdjęć, które są świetnym dodatkiem. 

W książce każdy znajdzie coś dla siebie. Pani Wendzikowska opisała wywiady z różnorodnymi osobami, tak więc każdy znajdzie osobę, o której chętnie coś przeczyta. Ja znalazłam wiele, interesujących opisów spotkań z gwiazdami, o których chętnie przeczytałam i o których przeczytałam coś nowego. Książka jest ciekawym obrazem gwiazd, których znamy z filmów. Mi książka bardzo się spodobała, jest ona idealna na relaksujące chwile i ciekawa. Jeśli ktoś lubi oglądać wywiady, interesuję się światem Hollywood lub po prostu interesuję go taka tematyka, to szczerze polecam. 

12 komentarzy:

  1. Wywiady i programy w wersji telewizyjnym lubię oglądać, natomiast książek tego typu nie lubię czytać. Więc raczej nie skusze się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawi mnie ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli dla osób lubiących wywiady i świat Hollywood to chyba właśnie dla mnie :D Może uda mi się ją gdzieś upolować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na okładce Anna Wendzikowska wygląda całkiem inaczej. Nie poznałam jej.
    Przeczytałabym wywiad z niektórymi gwiazdami.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka w ogóle mnie nie przekonała. Szczerze żałowałam wydanych pieniędzy, na szczęście znalazł się jakiś frajer, który ją ode mnie odkupił na allegro. Wywiady w książce to nic innego jak transkrypcja tego co jest na wszystkich filmikach. Pozycja ta ma jeden plus - nie ma tam wywiadów z zeszłego roku, czyli nie ma durnych pytań o dzieci, ciąże i to czy ojciec kocha i tęskni za swoimi dziećmi. Anka jest jedną z bardziej infantylnych pseudo-dziennikarek i dziwię się, że ktoś taki, bez podstawowej wiedzy o kulturze wyższej może być dla kogoś przykładem i pracować w telewizji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swoje zdanie. Ja tak nie uważam

      Usuń
  6. Nie słyszałam o niej wcześniej i jak ją zobaczyłam u ciebie na blogu, to pomyślałam "eee, nie dla mnie, pewnie kolejna szmira", ale przeczytałam opis i naprawdę zapragnęłam ją przeczytać :D Dodaję do listy must have ;)
    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze, że nominowałam cię do tagu '7 grzechów głównych książkoholika'. Byłoby mi miło, gdybyś na niego odpowiedziała :)

      Usuń
  7. Ciekawy wpis

    http://xurl.pl/6jjl

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam za panią Wendzikowską, ale takie wywiady z chęcią by się przeczytało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakiś czas temu mnie ta książka strasznie ciekawiła, a później w ogóle zapomniałam o jej istnieniu;)
    Może przeczytam jak znajdę chwilę;)
    www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń