niedziela, 11 stycznia 2015

Fiszki: Gramatyka dla początkujących A1-A2


Fiszki to metoda nauki języka, która nie jest mi obca. W szkole średniej zawsze robiłam sobie fiszki ze słówkami, aby móc uczyć się i lepiej zapamiętywać. Również z fiszkami do wydawnictwa Cztery głowy moja nauka języka angielskiego trwa już prawie trzy lata, tak więc już trochę ćwiczyłam i uczyłam się za pomocą słynnych fiszek. Jaki efekt ? Jak najbardziej pozytywny.

Fiszki mają to do siebie, że są wygodnym i skutecznym sposobem nauki słówek. Z jednej strony piszemy słówko np. Imagination a z drugiej tłumaczymy sobie na Wyobraźnię. Prawda, że proste. Nie ma żadnej trudności, aby umieć robić takie karteczki, a uwierzcie mi, że taka metoda jest na prawdę skuteczna. Ja nie wyobrażam sobie nauki bez robienia fiszek, aby móc uczyć  i sprawdzać się, ale każdy musi znaleźć odpowiednią metodę dla siebie. Ja dopiero przekonałam się, że fiszki są odpowiednie dla mnie dopiero w Liceum.

Nie spodziewałam się, że wydawnictwo Cztery głowy może mnie czymś jeszcze zaskoczyć związku z fiszkami, a jednak ! Stworzyli oni teraz gramatykę na małych kwadracikach, co jest strzałem w dziesiątkę, bo teraz jeśli chcemy uczyć się gramatyki, nie musimy wyciągać wielkich cegieł tzw. książek i przewijać ciągle kartki, aby uczyć się konstrukcji gramatycznych. Ja i tak nigdy nie umiałam uczyć się z książki, bo ja wszytko muszę mieć rozłożone, więc wszystko zapisywałam i tak na oddzielnych kartach, pisałam własne notatki i uwagi i dopiero wtedy mogłam spokojnie uczyć się gramatyki. Natomiast teraz, najważniejsze rzeczy gramatyczne mam skumulowane w jednym miejscu i mogę cieszyć się gramatyką w fiszkach.

Gramatyka dla początkujących A1 i A2 jest wprawdzie, jak sama nazwa mówi, dla początkujących, ale nic nie szkodzi. Przecież nikt nie jest geniuszem z języka angielskiego i zawsze warto przypomnieć sobie te najważniejsze rzeczy, a prawdą jest, że człowiek zawsze zapomina tych najprostszych informacji, tak więc te oto fiszki są bardzo dobre dla mnie, gdyż ja, która od roku nie ma w szkole języka angielskiego, mogę sobie ćwiczyć i przypominać te najważniejsze rzeczy, mimo że je znam.

Co mogę Wam jeszcze powiedzieć o fiszkach? Oczywiście polecam je każdemu z was i zawsze będę je polecała jako metoda do nauki. Na prawdę jest to fajny i skuteczny sposób, aby uczyć się języka obcego. Spróbujcie ! Już wiele osób skutecznie (na)uczyło się języka obcego za pomocą fiszek i może i Wam się one spodobają =) A jeśli dopiero zamierzacie uczyć się za pomocą fiszek to koniecznie sięgnijcie po te z wydawnictwa Cztery głowy, gdy te wydawnictwo skutecznie zwraca uwagę na rzeczy najważniejsze i które w życiu się przydadzą.

Za możliwość skorzystania z fiszek bardzo 
dziękuje wydawnictwu Cztery Głowy !


7 komentarzy:

  1. Fiszki to bardzo wygodna i szybka metoda nauki, ale jakoś nie widzę uczenia się gramatyki w ten sposób. ;)
    sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie wypróbowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Od zawsze korzystam z fiszek, to świetna metoda :D
    Pozdrawiam,
    Artemis
    http://artemis-shelf.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie w liceum wezmę nowy język, więc fiszki przydadzą mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja to zawsze miałam problemy z gramatyką, więc chyba byłby to mój oczywisty zakup ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie fiszki to bardzo fajna sprawa ;) A gramatyka w fiszkach to już w ogóle, o wiele łatwiej przyswoić to wszystko ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam zakupione swoje fiszki, ale ostatnio nie mogę za nie się zabrać. Jeśli będę miała wolny czas to chętnie je zakupie, bo wydają się interesujące. :)

    OdpowiedzUsuń