środa, 28 stycznia 2015

136.Naucz się uczyć-Sebastian Leitner

Naucz się uczyć, Sebastian Leitner, Czarna Owca, s.303

Nigdy nie czytam poradników o metodach i sposobach nauki, bo uważam, że każdy ma swój sposób na przyswojenie sobie materiału, a ja po wielu latach nauki opracowałam własny system, który jest dla mnie skuteczny. Jednakże gdy pierwszy raz usłyszałam o tej książce, to nabrałam na nią ochoty. Stwierdziłam, że może warto zapoznać się z taką książką, która być może wniesie coś do mojego sposobu nauczania, a myśl, że już niedługo moja pierwsza sesja i jestem nią trochę przerażona, to pomyślałam, że to chyba idealny moment, aby zapoznać się z tego typu książką.

O czym ta książka jest ? Tak na prawdę o wszystkim, co związane jest z nauką. W tym poradniku znajdziemy sposoby nauki, które są nieskuteczne i dzięki którym uczeń marnuje swój czas, poznamy skuteczne metody nauki i triki zapamiętania materiału. Książka przedstawia również psychologiczne podejście do nauki, tłumaczy dlaczego jest tak, a nie inaczej i bliżej przedstawia na jakiej zasadzie działa nasza pamieć. A to wszystko jest przedstawione w  bardzo fajny sposób, że czyta się szybko i przyjemnie, a dodatkowo wszystkie informacje zapamiętujemy i chcemy jak najszybciej wykorzystać i sprawdzić, czy na prawdę są skuteczne.

Nie wiedziałam co mogę oczekiwać po tym poradniku. Z góry założyłam, że takie poradniki są nudne, ale stwierdziłam, że jak mają być pomocne, to warto się pomęczyć. Na szczęście pan Leitner od samego początku mnie zaskoczył i po przeczytaniu pierwszego akapitu (tak, dobrze czytacie), byłam bardzo ciekawa co w tej książce znajdę. Autor ma rewelacyjny styl, wie, jak podejść do czytelnika i zostałam miło zaskoczona tym, że taki poradnik może być ciekawy i że można czytać go z przyjemnością. Jest to wielki plus, no bo nie dość że czytamy coś interesującego i napisane tak fajnym językiem, to dodatkowo się uczymy i poznajemy różne, ciekawe wskazówki, które można wykorzystać. 

Jestem miło zaskoczona tym poradnikiem. Znalazłam w nim wiele, interesujących faktów oraz trików, które na pewno wykorzystam do nauki na egzaminy. Polecam ją każdemu, kto się uczy, bo ta książka jest na prawdę fajna i jestem pewna, że wiele z was odkryje w niej ciekawe porady, a wasza nauka będzie jeszcze skuteczniejsza. Więc jeśli jesteś studentem, uczniem, nauczycielem lub uczysz się języków, to ta książka jest dla Was. Polecam. 

Za możliwość przeczytania ksiażki 
dziękuje wydawnictwu Cztery Głowy !

10 komentarzy:

  1. Planuję podszkolić się w języku angielskim, a ta książka pewnie podpowie mi jak zrobić to skutecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce i muszę ,musze ją zdobyć, nie ma innej opcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie czytuje poradników więc pozycja nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na początku tego roku szkolnego zrobili nam w szkole warsztaty z technik uczenia się i, szczerze mówiąc, sporo z tego, o czym mówił gość prowadzący zajęcia to były oczywiste oczywistości, jednak nawet mimo to, było momentami dość ciekawie, więc nie wątpię, że i poradnik może zainteresować i okazać się wartościową pomocą. No, ale na razie mam swoje sprawdzone sposoby na naukę, więc raczej ni przeczytam. Chyba, że będę kiedyś miała problem z nadmiarem wolnego czasu... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. DO poradników podchodzę z dużym dystansem, ale ten z chęcia bym przeczytała zważywszy na Twoją pozytywną opinie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciszę, że Ci się poradnik spodobał. Może sama się skuszę... kto wie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już kolejny raz czytam o tej książce! Dosyć, że sama się uczę, to jeszcze zamierzam w przyszłości uczyć innych. Myślę, że sobie ją sprezentuję jak tylko stypendium przyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem przekonana do poradników, bo z jednej strony zapamiętam coś, ale na drugi dzień wyleci mi to z głowy i potem znowu będę się uczyć tak samo ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie przepadam za poradnikami, bo wiem, że jeśli sama nie wypracuję sobie jakiejś metody związanej z czymkolwiek to żaden poradnik mi nie pomoże ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dla mnie. Nie jestem fanką poradników. :)

    OdpowiedzUsuń