piątek, 16 stycznia 2015

135.Łowcy Głów-Jo Nesbø

Łowcy Głów, Jo Nesbø, Publicat, s.219

Z nazwiskiem Jo Nesbø spotkałam się już wiele lat, ale jakoś szczególnie nie ciągnęło mnie do tego autora. Jest to spowodowane tym, że kiedyś rzadko czytałam kryminały, jednakże teraz, gdy coraz częściej zaczęłam sięgać po ten gatunek, zdecydowałam, że będę musiała zapoznać się z tym autorem, tym bardziej, że jest on norwegiem, a przecież skandynawskie kryminały są przecież najlepsze. Tak więc na mojej półce zagościły trzy książki tego autora, dwie z nich to kolejne części jakieś serii, a trzecia to jednotomowa książka, tak więc za nią się zabrałam i tak w jeden weekend przeczytałam moją pierwszą książkę Jo Nesbø.

Roger Brown to jeden z najlepszych Łowców Głów w Oslo. Dodatkowo ma wszystko, o czym marzył. Piękną żonę, wielki dom, drogi samochód i dobrą reputacje. Jednak elegancka willa jest bardzo droga, więc Brown oprócz pracy w firmie rekrutacyjnej kradnie drogie obrazy. Na jego drodze pojawia się Clas Greve, który za wszelką cenę chce pracować w jeden firmie, gdzie rekrutację na stanowisko przeprowadza wybitny łowca głów. Roger Brow nie wie, że spotkanie z tym mężczyzną ściąga na niego wiele intryg i zaczyna się walka o życie i przetrwanie. 

Łowca Głów to na ogół krótka książka, którą trochę bałam się czytać. Po pierwsze nie wyobrażałam sobie, żeby dobry kryminał może być taki króciutki, a po drugie to było moje pierwsze spotkanie z Jo Nesbø i bałam się, że autor mnie nie zadowoli, albo że wybiorę na pierwszy raz słabą książkę. Na szczęście moje obawy były niesłuszne, a przy tej książce bawiłam się dobrze. Może ten kryminał nie jest za dobry i nie zadowolił mnie w stu procentach, ale mimo wszystko jestem zadowolona po lekturze i zdecydowanie sięgnę po inne książki tego autora. 


Bardzo spodobał mi się styl autora i te jego opisy, które przeważnie mi przeszkadzają. Jo Nesbø bardzo fajnie opisywał rekrutację krok po kroku przeprowadzane przez Rogera oraz jego tok myślenia, a najlepsze jest to, że ja się na swoim kierunku tego wszystkiego się uczę, więc o wiele bardziej rozumiałam ten cały schemat, jak i jeszcze mogłam się pouczyć i zobaczyć to wszystko w praktyce.  Ale to nie tylko. Autor wszystko opisywał dokładnie i bardzo ciekawie, więc wszystko było dobrze wyjaśnione. Zbrodnie, zabójstwa lub zwykły dzień łowcy głów był w taki sposób opisany, że wszystko się rozumiało, a niestety nie w każdym kryminale wszystko jest przejrzyste. 


Ogólnie mówiąc moje pierwsze spotkanie z tym autorem uważam za udane i na pewno sięgnę po kolejne książki z pióra Jo Nesbø. Łowcy Głów to nie jest jakaś wybitna książka, ale przyjemna lektura, jeśli chcemy spędzić miło czas z dobrą książką w weekend. Kubek ciepłej herbaty, przytulny kocyk i zestaw gotowy, aby zasiąść na kilka godzin do kryminału z Rogerem Brownem w roli głównej. Łowcy Głów to idealna lektura, aby spędzić miło kilka godzin z interesującym kryminałem.


Ocena 5/10

12 komentarzy:

  1. Często trafiam na recenzje książek tego autora. Osobiście nic nie czytałam z jego twórczości i chyba nie przeczytam. Widzę, że powyższa książka wypada przeciętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piszesz, że przyjemna lektura, a jednak ocena 5/10 jest dosyć słaba... Nie wiem, czy sięgnę po tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak. Bo to też zależy co się po danej książce oczekuje. Ja od Łowcu Głów nie oczekiwałam niczego wielkiego i dobrze się przy niej bawiłam, ale książka jako książka jest średnia.

      Usuń
  3. Jeszcze z Jo Nesbo nie miałam spotkania literackiego, ale chyba na pierwszy rzut, poszukam czegoś ciekawszego, bardziej wciągającego, by się nie zawieść.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poznałam jeszcze twórczości autora. Wiecznie brak mi czasu. Choć teraz boję się, czy się nie rozczaruję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio czytałam książkę tego autora. Była dobra ale nie rewelacyjna. Czyli tak samo jak ty sądzisz o "Łowcy głów". :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja jestem już po trzech książkach pana Nesbo i każdą z nich wspominam bardzo dobrze. Kryminały spod pióra tego autora zawsze bardzo mnie wciągają i zaskakują więc z chęcią sięgnę po kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo dobrego słyszałam o książkach Nesbo, ale jeszcze żadnej nie przeczytałam. Na pewno kiedyś to nadrobię, ale na razie mam trochę książek do przeczytania, więc Nesbo będzie musiał poczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam film "Łowcy głów" i bardzo mi się podobał :) Mam w planach przeczytać książkę, ale zawsze coś mi wypada tak, że ten Nesbo schodzi na dalszy plan...

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam dwie książki Nesbo i w sumie jedna mi się średnio podobała, ale drugą byłam zachwycona. Z tą się chyba jednak nie zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam wiele dobrego o Nesbo, dlatego na półce czekają na mnie jego 4 książki. Cóż, nie mogłam się oprzeć i nie kupić, "Łowcy głów" są wśród nich. Już niedługo będę mogła wyrazić swoje zdanie na temat Nesbo.

    OdpowiedzUsuń