piątek, 12 grudnia 2014

132.Zabrana o zmierzchu-C.C.Hunter

Zabrana o zmierzchu, C.C.Hunter, Feeria Young, s.400

Z serią Wodospadów Cienia zapoznałam się na początku tego roku. Mimo że po gatunek paranormal romance sięgam już zdecydowanie za rzadko, to z chęcią od czasu do czasu zasiadam do książek z tego gatunku, bo w końcu kilka lat temu zaczytywałam się tylko w takich książkach. Pierwsza część, czyli Urodzona o północy bardzo mi się spodobała i z wielką chęcią czekałam na drugą część, jednak Przebudzona o świcie już mnie tak nie zachwyciła i przyznam, ze z lekką obawą zaczęłam czytać Zabraną o zmierzchu. 

Kylie dalej próbuje odnaleźć odpowiedzi na dręczące ją pytania i pragnie przede wszystkim dowiedzieć się, kim jest. Niestety to staje się coraz trudniejsze, a dziewczyna jest w coraz większym niebezpieczeństwie, gdyż stary wampir Mario pragnie wykorzystać ją do swoich celów. Dodatkowo Kylie nawiedza duch, któremu nie jest wstanie pomóc, jednak bardzo tego chce i próbuje każdego sposobu, aby pomóc zjawie. Oczywiście Kylie ma również rozterki miłosne i problemy ze swoim dawnym życiem, także dziewczyna nie ma łatwo. Czy Kylie poradzi sobie w Wodospadach Cienia ? Czy w końcu dowie się kim jest, a czytelnicy razem z nią?

Przede wszystkim ta część odpowiada na wiele pytań, które dręczą czytelnika od pierwszej części. Poznamy w końcu odpowiedź kim Kylie jest, ale również narodzą się kolejne pytania. Co do trójkąta miłosnego, to nie będzie już on tak nasilony, jak to było w poprzedniej części. Ta część wiele wyjaśnia, ale również wprowadza nowe pytania, jednak autorka nie wałkuje już starych wątków, tylko kończy je i wymyśla kolejne, które uatrakcyjniają książkę. Zabrana o zmierzchu spodobała mi się. Na pewno była lepsza, niż poprzednia część, ale jeszcze nie dorównała Urodzonej o zmierzchu, jednak mam głęboką nadzieję, że czwarta część będzie jeszcze lepsza. 

Co mi się podobało w Zabranej o zmierzchu? Na pewno klimat, który towarzyszy nam od pierwej części. Bardzo lubię książki, gdzie akcja dzieję się w szkole, akademiku czy na jakimś obozie, a w Wodospadach cienia obóz, który jest położony w środku lasu jeszcze bardziej staje się tajemniczy i klimatyczny. Kolejną rzeczą, która spodobała mi się w książce to bohaterzy, którzy byli fajnie i lekko wykreowani i prawie każdego można polubić. Kylie to typ irytującej dziewczyny, która nigdy nie wie czego chce, ale mimo wszystko lubię o niej czytać. Bardzo polubiłam dwie przyjaciółki dziewczyny, a mianowicie Mirandę i Dellę, które są zabawne i zwariowane i wprowadzają do książki wiele humoru. Polubiłam również Perrego, Burnetta i Holiday, natomiast jakoś średnio do gustu przepadł mi Derek i Lucas, ale za to mam swój typ z kim ma być Kylie.

Cieszę się, że dałam drugą szansę Wodospadom Cienia, bo ta część udowodniła mi, że mimo poprzedniczki warto jeszcze raz dać szansę serii, bo może okazać się lepsza. I tak było w tym przypadku. Po Przebudzonej o świcie miałam wątpliwości czy zapoznam się z kolejną częścią, bo niestety ta część za bardzo mnie irytowała i miała tradycyjny schemat, a ja po prostu nie mam czasu, aby czytać takie słabe książki, jednak chciałam poznać pytania na nurtujące mnie od początku roku pytania i poczytać o dalszych losach bohaterki, więc zabrałam się i na szczęście się nie zawiodłam, bo Zabrana o zmierzchu spodobała mi się, tak więc jeśli nie wiecie, czy zabrać się za trzecią część serii to ja ją wam serdecznie polecam.

Ocena: 7/10


Wodospady cienia:
Urodzona o północy • Przebudzona o świcie • Zabrana o zmierzchu • Whispers at Moonrise • Chosen at Nightfall



Za możliwość ponownego wkroczenia do obozu 
Wodospadu Cienia,  serdecznie dziękuje wydawnictwu Feeria !

8 komentarzy:

  1. Ta seria od początku jakoś mnie niezbyt kusi, ale może kiedyś, gdy będę potrzebowała czegoś bardzo lekkiego i odmóżdżającego.. wydaje mi się, że nada się znakomicie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się że recenzje przeczytałam po łebkach, ponieważ mam ochotę na serię chociaż i ja rzadziej sięgam po PR :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mszę wreszcie zgarnąć całą serię, lubię taką wersję paranormalności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie czytałam, ale mogę spróbować, choć jestem sceptycznie nastawiona do tej serii.
    Szkoda, że aż tyle części będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to akurat dobra wiadomość, że będzie tyle części.

      Usuń
  5. Od dawna ciągnie mnie do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam całkiem podobne odczucia wobec niej co Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już nie mogę doczekać się czwartej części :)

    OdpowiedzUsuń