piątek, 5 grudnia 2014

131.Pamiętnik-Nicholas Sparks

Pamiętnik, Nicholas Sparks, Amber, s.207

Nicholas Sparks to nazwisko, które jest znane na całym świecie, a jego pierwsza powieść jest uznawana za jedną z najpiękniejszych i wzruszających. Pamiętnik podbił cały świat prawdziwą miłością i oddaniem, a film na podstawie książki stał się hitem. Na tę książkę miałam ochotę od wielu lat, kiedy to po raz pierwszy zapoznałam się z twórczością autora, a gdy obejrzałam film, który bardzo mnie wzruszył, to po prostu musiałam poznać tę historię w wersji papierowej.

Na starych kartkach pamiętniku zapisana jest przepiękna historia miłosna, która teraz co dzień czytana jest, aby ona, chora na Alzheimera choć na chwilę mogła przypomnieć sobie swojego męża. Allie Nelson i Noah Calhoun zakochali się w sobie i przeżyli cudowne wakacje, jednak byli zbyt młodzi, aby mogli decydować o sobie. Trudny okres rozstania na czternaście lat można uznać za zbyt długim czasem, aby ta krótka miłość mogła trwać. Jednak gdy ci dwoje spotkali się po długiej rozłące, wystarczyła tylko chwila, aby ponownie się w sobie zakochali. Tylko prawdziwa miłość przetrwa długą rozłąkę i trudne chwile, a historia Allie i Noah'a jest dowodem, że najsilniejsze uczucie przetrwa wszystko.

Nicholas Sparks ma specyficzny styl. Jednym się to podoba, a drugim nie. Mnie on urzekł swoją książką Jesienna miłość i od tamtej pory chcę przeczytać wszystkie książki, które napisał, mimo że jedne są lepsze, a drugie gorsze. Moim zdaniem jego historię są piękne i prawdziwe, dlatego tak bardzo lubię tego autora i jego książki. Nie kombinuje, tylko piszę historię, które tak na prawdę mogą przytrafić się każdemu z nas, a każdy chciałby spotkać na swojej drodze prawdziwą miłość. 

Historia opowiada spotkanie po latach Allie i Noah'a. Jak się na nowo zakochują i jak budują to, co zostało im zabrane. Przyznam, że spodziewałam się czegoś innego i nie zostałam do końca usatysfakcjonowana. Ale to wszystko wina filmu, który bardzo mi się spodobał. Oczekiwałam historii, w której autor uwzględni lato, gdzie bohaterowie się poznali, zakochali, spędzili wspaniałe chwile. W filmie to wszystko było głównym tematem, a tutaj tego nie było. Te chwile są tylko wspomnieniami, które są ukazane przelotnie. Książka podzielona jest na dwie części czasowe: spotkanie bohaterów po latach oraz czas, w którym Noah czyta swojej ukochanej wspomnienia. Historia, która była ukazana w teraźniejszości bardzo mnie wzruszyła i nie raz miałam łzy w oczach. Miłość bohaterów była przepiękna i prawdziwa, a sposób opisywania Noah'a był niesamowity i szczery. 

Uważam, że Pamiętnik jest na pewien sposób klasykiem i każdy powinien zapoznać się z tą historią. Mimo że książka nie zrobiła na mnie takiego wrażenia, jakiego oczekiwałam to i tak ma to coś, co sprawia, że ta historia jest wyjątkowa. Nicholas Sparks po raz kolejny udowodnił, że prawdziwa miłość istnieje i spotka się ją w najmniej oczekiwanym momencie. Książkę polecam, bo pozwala choć na krótką chwilę oderwać się od rzeczywistości i zaznajomić się z tą historią. Ja już niedługo sięgnę po kolejną powieść tego autora, bo uwielbiam jego książki, a sięgam po nie zdecydowanie za rzadko.

Ocena: 7/10



15 komentarzy:

  1. Byłam zła na Pana Sparksa za Jesienną miłość, ale pamiętnikowi muszę dać szansę;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm.. Książka chyba nie dla mnie i wątpię, bym kiedykolwiek sięgnęła po tą pozycję, choć autor znany mi jest. [ Szpet Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
  3. Do tej pory czytałam tylko "Ostatnią Piosenkę", która była rewelacyjna i skradła mi serce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam jakiś czas temu i nawet mi się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie cierpię Sparksa, jego książki są dla mnie takie ckliwe i na siłę chwytające za serce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę że ten tytuł stał się już klasykę, w dużej mierze ze względu na ekranizację. Oglądałam film który bardzo mi się podobał. Po książkę kiedyś sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Film był piękny, ale na książkę mimo wszystko, nie mam na razie ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytać nie czytałam, ale oglądałam film, który jest jednym z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Pamiętnik" to jedyna książka tego autora, którą przeczytałam. Jest świetna! Uroniłam przy niej nie jedną łzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przeczytałam tylko jedną książki tego autora i nie zrobiła na mnie dużego wrażenia, ale może spróbuję kiedyś z innych jego dziełem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapraszam do konkursu :) Zostań swoim własnym Mikołajem :) http://www.krzywaprosta.pl/2014/12/09/konkurs-swiateczny-czyli-zostan-swoim-wlasnym-swietym-mikolajem/

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętnika nikomu nie trzeba przedstawiac ;) szkoda ze gdy ja czytałam, nie doceniłam...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten tytuł to chyba najbardziej znana książka Sparksa, ale nigdy jeszcze jej nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja powiem szczerze, że nie przepadam za Sparksem. Ckliwe, rzewne historie, które mi wydają się totalnie nierealne i przekoloryzowane :<

    OdpowiedzUsuń