piątek, 28 listopada 2014

130.Sherlock Holmes T2-Arthur Conan Doyle


Sherlock Holmes. T2, Arthur Conan Doyle, Zysk i S-ka, 839

Z nazwiskiem Sherlocka Holmesa zaznajomieni są chyba wszyscy. To ta postać jest najpopularniejszym detektywem wszech czasów. Detektyw wykreowany przez sir Arthur Conan Doyle znalazł również swoje miejsce w filmach i serialu. Na początku roku zaczęłam oglądać serial z cudownym Benedictem Cumberbatchem i zakochałam się w Sherlocku przedstawionym w XXI-wiecznym Londynie. Po serialu stwierdziłam, że muszę zapoznać się z pierwowzorem. Zdobyłam pierwszą, dużą i piękną księgę, a teraz jestem po lekturze drugiej.

Po pierwsze każda z książek jest niesamowicie wydana. Gdy je zobaczyłam, to zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Posiadają one świetne rysunki, które idealnie komponują się z akcją, czcionka jest idealna do czytania, a czytając tą grubą cegłę, czujemy się, jakbyśmy trzymali w ręku księgę z przygodami Sherlocka Holmesa w starym, pięknym wydaniu. Po drugie każda z ksiąg posiada trzy opowiadania, co uważam za rewelacyjny pomysł, ponieważ wszystko mamy prawie w jednym miejscu, możemy od razu zacząć czytać kolejne opowiadania i świetnie to wygląda. W drugiej części mamy opowiadania takie, jak: Dolina Trwogi, Przygody Sherlocka Holmesa i Szpargały Sherlocka Holmesa.

W pierwszym opowiadaniu Sherlock Holmes razem z doktorem Watsonem wyruszają do małego miasteczka, aby rozwikłać sprawę z nieoczekiwanym morderstwem. Ta sprawa wydaje się łatwa, jednak sam fakt, że Holmes dostał wiadomość kto, gdzie i kiedy umrze przed samym morderstwem już komplikuje sprawę. Jednak wszystko jest jeszcze bardziej mroczniejsze i skomplikowane, ale właśnie takie sprawy Sherlock Holmes lubi najbardziej. Drugie opowiadanie opowiada o tajemniczej i dziwnej śmierci pewnej kobiety, a jej siostra, która przychodzi ze sprawą do Sherlock Holmesa będzie miała z nim specyficzną więź. Ostatnie opowiadanie opisują przygody Holmesa i Watsona już po ślubie doktora. W tej części nie mamy tylko jednego opowiadania, lecz kilkanaście. Świetna gratka dla fanów Sherlocka Holmesa.

Przyznam szczerze, że trochę się rozczarowałam czytając opowiadania tego znakomitego detektywa. Serial bardzo mi się spodobał i byłam pewna, że opowiadania wykreowane przez sir Arthura Conana Doyla będą rewelacyjne i pochłonę je. W końcu to klasyka, a ja niestety nie mogłam wczuć się w akcję. Czytając nie mogłam się skupić, a akcja mnie nie porwała i cieszyłam się, że ta księga jest podzielona na trzy opowiadania, bo po każdym mogłam chwilkę odpocząć. Szkoda, że taka piękna książka nie wciągnęła mnie w swoją treść. Jednak nie mówię, że opowiadania są złe, bo było wiele momentów, że czytałam z wielkimi oczyma, jednak oczekiwałam czegoś innego i może czegoś więcej.

Polecić mogę książkę na pewno osobą, które są fanami Sherlocka Holmesa. Opowiadania z pióra sir Arthura Conana Doyla są klasykiem i uważam, że każda osoba, która lubi tego detektywa, powinna zapoznać się z pierwowzorem. Ja w Sherlocku Holmesie zakochałam się dzięki serialowi i dla mnie to było oczywiste, że muszę zapoznać się z tymi opowiadaniami. Więc jeśli znacie i lubicie Sherlocka Holmesa to koniecznie sięgnijcie po opowiadania, a może wam się spodoba.

Książkę otrzymałam od wydawnictwu 
Zysk i S-kaza co serdecznie dziękuje !

9 komentarzy:

  1. Mi chyba bardziej te opowiadania przypadły do gustu :)
    Uwielbiam wydanie tych książek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie czytałam książek o Sherlocku, za to filmu uwielbiam... więc na książki na pewno przyjdzie czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie opowiadania o Sherlocku bardzo by mi się spodobały, chyba już wiem, na co pójdą moje kolejne pieniądze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kryminal to nie mój gatunek choć klasyczne wydanie przygód.Sherlocka czytałam, klasykę warto znać ;-) Natomiast serial brytyjski szalenie mi się podobał :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Holmesa mam za sobą, choć w nie tak pięknym wydaniu:) Czy mogę Cię zaprosić na wymiankę świąteczną? Super, jeśli dołączysz do zabawy :)

    http://krolowamoli.blogspot.com/2014/11/wymianka-swiateczna.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Sherlocka :)
    Muszę przeczytać następne opowiadanie Doyla :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się chyba raczej nie skurzę :/

    zaczytane.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszyscy się zaczytują w tym Sherlock'u, ale to jakoś nie dla mnie... Nie wiem, może się kiedyś skuszę ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń