czwartek, 6 listopada 2014

127.Cena odwagi-Ewa Seno

Cena odwagi, Ewa Seno, Feeria, 329

Rzadko sięgam po polską literaturę, ale ostatnio miałam możliwość zapoznania się z Tatuażem z Lilią Ewy Seno i książka, mimo że nie była ambitna, to spodobała mi się i wiedziałam, że muszę koniecznie przeczytać drugą część serii Antilii, bo byłam ciekawa dalszych losów Niny. Tak więc, gdy Cena odwagi do mnie przybyła, z wielką ciekawością rozpoczęłam lekturę. Czy było warto ? 

Nina jako Antilia musi przede wszystkim odkryć moc, jaka w niej drzemie i opanować ją. Wraz ze Strażnikami Mandory dziewczyna wyrusza w podróż po planetach galaktyki, aby odszukać legendarnego maga-Maximusa, który pomoże Ninie opanować magię antilii. Ta podróż jest niebezpieczna, ale konieczna, ponieważ księżniczka musi zmierzyć się z niebezpiecznym wrogiem Alexusem, który na dodatek jest jej byłym chłopakiem, który wykorzystał ją na każdy możliwi sposób. Czy Nina, jako księżniczka Antilia odnajdzie w sobie moc, aby wygrać z wrogiem ? Jak dziewczyna odnajdzie się w nowym i zarazem niebezpiecznym świecie ?

Tatuaż z Lilią to książka, która nie powala, ale spodobała mi się. Jest to jakiś nowy pomysł, który w końcu został wykorzystany w Polsce i to jest właśnie pierwszy plus, który spodobał mi się właśnie w tej powieści. Do historii Niny w pewien sposób mam jakiś sentyment (nawet nie wiem dlaczego) i mimo że dałam niską ocenę, to książka do złych nie należała i z niecierpliwością oczekiwałam kolejnej części. Także zabierałam się z podekscytowaniem za Cenę odwagi i wyszło jak zawsze. Czyli za bardzo się napaliłam i za dużo oczekiwałam, bo książka w moim mniemaniu wypadła źle i nieco gorzej niż poprzedniczka. Po pierwsze druga część serii nie miała tej iskry, która towarzyszyła nam wcześniej. Po drugie całkowicie zmienił się świat i otoczenie, w którym przybywaliśmy wcześniej i niestety na gorzej, bo jako tako przywiązałam się do świata, jaki był w Tatuażu z Lilią.

Strasznie, ale to strasznie irytowała mnie główna bohaterka. Już w pierwszej części jej nie polubiłam, ale tu to nie mogłam o niej po prostu czytać. Jej naiwność i głupota były nie do zniesienia. Szkoda, że autorka stworzyła taką bohaterkę, bo na prawdę można było stworzyć postać Niny jako pozytywną. Natomiast na plus mogę zaliczyć wątek miłosny. W pierwszej części mieliśmy do czynienia z czworokątem. Tak z czworokątem, ale tu sprawa poszła na dalszy plan i nie było tego nieszczęsnego czworokąta.

Szczerze mówiąc nie wiem, co sądzić o Cenie odwagi. Nie oczekiwałam ambitnej książki, ale mimo wszystko chciałam przy niej spędzić miło czas. Niestety mam wrażenie, że zmarnowałam swój czas. Nikt nie chce czytać książek, które marnują człowiekowi czas, bo każdy z nas ma tego czasu zbyt mało, a nie chcemy marnować go na książki, które nie wnoszą do naszego życia nic nowego. Ja właśnie mam tak z tą książką i wiem, że po kolejne części serii nie sięgnę, bo mimo że chciałabym poznać dalsze losy Niny, to nie mam po prostu czasu, aby czytać takie książki, które średnio mi się podobają. Jednak jeśli jesteście ciekawi książki, to spróbujcie. Może Wam się spodoba.

Ocena:3/10

Książkę otrzymałam od wydawnictwu 
Feeriaza co serdecznie dziękuje !

6 komentarzy:

  1. Ja, aż tak krytycznie jej nie oceniłam, fakt jest słabsza od swojej poprzedniczki, ale na miły jesienny wieczór nie jest zła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taa... ja też wolę nie marnować czasu na takie książki ;)

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że książka taka słaba. Chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupełnie nie dla mnie :D Ale szkoda, że Ci się nie podobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakoś odeszła mi ochota na zapoznanie się z tą serią :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze względu na samą okładkę już bym po nią nie sięgnął. :)

    OdpowiedzUsuń