piątek, 17 października 2014

125.Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata-Susan Ee


Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata, Susan Ee, Filia, ebook 

Ostatnio miałam dodatkowe, nieobowiązkowe i nie na zaliczenie wykłady z ekonomii i to jeszcze po angielsku. Te wykłady były tak nudne, że pewnego razu zabrałam na niego swój czytnik ebook, którego nie używałam od dłuższego czasu. Przeglądając swoją listę książek rozpoczęłam czytanie od pewnej książki, która w żaden sposób mnie nie zaciekawiła i wolałam słuchać wykładów niż czytać. Chwilę później moim oczom pojawiło się Angelfall, więc wcisnęłam przycisk "Czytaj" i rozpoczęłam poznawać świat Penryn i przepadłam na kilka godzin. 

Penryn żyje w świecie, gdzie anioły przejęły kontrolę nad ziemią i opanowują miasta. Dziewczyna jest świadkiem dość dziwnego, a zarazem niebezpiecznego zdarzenia pomiędzy aniołami, co prowadzi do tego, że jedna istota porywa jej siostrę. Dziewczynka jest bardzo ważna dla Penryn, dlatego ta decyduję się na odnalezienie jej. Jedyną osobą, która może pomóc w odnalezieniu siostry Penryn jest anioł Raffe. Tylko on okazuje się jedynym sprzymierzeńcem, któremu można zaufać. We dwoje wyruszają do gniazda aniołów, aby odebrać to, co im zabrano.

Ta książka powaliła mnie na kolana. Na prawdę nie spodziewałam się takiej historii, która tak by mi się spodoba. Faktycznie, przyjaciółka mówiła mi, że Angelfall jest niesamowite, ale nie wierzyłam, że aż tak. Dawno nie czytałam takiej książki, która tak by mnie porwała. Czegoś takiego było mi trzeba, bo to na prawdę rewelacyjna książka, aż teraz żałuję, że nie mam własnego egzemplarza w wersji papierowej.  Język jakim posługuję się autorka jest rewelacyjny, a w sposób jaki kończy każdy rozdział zmusza czytelnika do zapoznania się z kolejnym i tak lecą koleje rozdziały, aż w końcu przeczyta się pierwszą część serii i nawet nie wiadomo kiedy.

Świat, jaki przedstawiła Susan Ee jest straszny i przerażający. Ludzie, którzy na każdym kroku szukają schronienia i nie ufają sobie nawzajem, a pomiędzy nimi panuję nienawiść, a przecież nie są oni nawzajem wrogami, tylko są nimi anioły, które do tej pory kojarzyły mi się tylko i wyłącznie z dobrymi i pomocnymi istotami, ale teraz dzięki autorce mam inne wyobrażenie. Bohaterowie również zostali bardzo dobrze wykreowani. Penryn jest bardzo opiekuńcza. Najważniejsza jest dla niej rodzina i właśnie dla niej musi być twarda i niepokonana. Natomiast Raffy, och, no to anioł, więc chyba rozumiecie...boski anioł :3

Angelfall. Opowieść Penryn o końcu świata to książka, z którą musicie się zapoznać. Jest ona obowiązkowa dla osób, które lubią tego typu książki, bo to na prawdę rewelacyjna i niesamowita historia. Ja przepadłam i już niedługo zapoznam się z kolejną częścią Angelfall, tylko czekam na mój nowy czytnik. Także jeśli nie wiecie, co macie teraz czytać, to polecam wam właśnie tę książkę. 

Ocena: 9/10

11 komentarzy:

  1. Angelfall na mnie też wywarło duże wrażenie, niestety drugi tom jest minimalnie słabszy...

    OdpowiedzUsuń
  2. Po pierwsze świetny kubek z biedronki, też miałam na niego oko :3
    A książki jeszcze nie czytałam, chociaż figuruje już u mnie w kolejce :) Skoro Ci się tak spodobała, to muszę jak najszybciej ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aww dzięki :3 Teraz to jest mój najlepszy kubek. A co do książki to CZYTAJ i to szybko :)

      Usuń
  3. Będę musiała zapoznać się z tą serią, bo sądząc po opisie i Twojej opinii jest ona jak najbardziej w moim guście :D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam, co prawda nie oceniłam jej tak wysoko, jak Ty, ale i tak była to pozycja dośc dobra. Czekam na drugą część :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Haaa mówiłam Ci, że genialna <3

    OdpowiedzUsuń
  6. "Angelfall" bardzo mi się podobał, ale drugi tom mnie całkowicie zawiódł :/ mam nadzieję, ze trzeci wybroni tę serię... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Baaardzo dobrze ją wspominam i mam nadzieję, że kontynuacja w końcu wpadnie w moje łapy :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i również książka pozytywnie mnie zaskoczyła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pokochałam tę serię i bardzo mnie bolało to, że muszę wyjść z tego świata po zamknięciu drugiego tomu... a o trzecim póki co ani widu ain słychu :(

    OdpowiedzUsuń