piątek, 26 września 2014

122.Po drugie dla kasy-Janet Evanovich


Tytuł: Po drugie dla kasy
Autor: Janet Evanovich
Seria: Łowczyni Nagród Stephanie Plum #2
Liczba stron: 415
Wydawnictwo: Fabryka słów


Ocena: 9/10





"Trzeba wiać. Stephanie i babcia Mazurkowa wkraczają do akcji"

Przez ostatnie kilka tygodni mam pecha do książek, bo za co się nie zabiorę, to okazuję się to totalną klapą. Cały czas wybierałam książki, przy których wydawało mi się, że będę się dobrze bawić, ale kończyło się to beznadziejnie, dlatego postanowiłam sięgnąć po książkę, przy której na pewno się nie zawiodę. Zdecydowałam na drugą część Stephanie Plum i był to idealny wybór. Janet Evanovich pisze książki, przy których czytelnik dobrze się bawi i chce więcej.

Stephanie Plum ma kolejną robotę do wykonania. Szuka niejakiego Kenny'ego Mancusa. Wydaje się to prosta robota, ale Steph już tak ma, że ma pecha i szukanie kuzyna Morelliego nie okazuje się łatwe. A przy okazji sam Morelli szuka Kenny'ego Mancusa, więc tych dwoje postanawia współpracować razem. Szukanie zbiega doprowadza Stephanie do domu pogrzebowego, a że babcia Mazurkowa szuka rozrywki i najlepszego domu pogrzebowego w mieście to przyłącza się do Stephanie i robi niezłe zamieszanie. Czy Stephanie Plum uda się odnaleźć Mancusa i tym sposobem spłacić raty za samochód? Co wspólnego ma z tym wszystkim Morelli ?

Uwielbiam całą serię o Stephanie Plum. Przeczytałam dopiero cztery części, ale każda książka jest mistrzowska. Przy tych książkach nie sposób się nudzić. Seria o Łowczyni Nagród to nie jakaś telenowela, ale coraz lepszy serial. Wszystko jest tak świetnie wykreowane, nie ma żadnych niedociągnięć, a wszystko wydaje się takie naturalne i zabawne. Janet Evanovich wykreowała na prawdę niesamowitą historię i rewelacyjnych bohaterów, że nie dziwię się, że seria o Łowczyni Nagród jest tak popularna, a każda część jest coraz lepsza. 

Bohaterowie są tu na prawdę świetnie wykreowani. Zacznę od Stephanie, która oczywiście ma tendencję do wpadania w tarapaty. Kłopoty towarzyszą jej na każdym kroku, a każda porażka jest przedstawiona w tak zabawny sposób, że czytelnik ciągle się śmieje i to głośno. Morelli jest taki kochany, że aż chce się być na miejscu Stephanie tym bardziej, że tych dwoje ciągnie do siebie, ale oczywiście oni się do tego nie przyznają. Babcia Mazurkowa to niezła agentka. W tej części towarzyszy nam ona niemalże nom stop, więc będzie się działo.

Już nie mogę się doczekać, aż po raz kolejny sięgnę po Stephanie Plum. Muszę to zrobić jak najszybciej, bo z nią bawię się wyśmienicie. Jak ja się cieszę, że Janet Evanovich stworzyła taką wielką serię o Śliweczce, bo są to książki obowiązkowe dla wszystkich z poczuciem humoru. Osobiście uwielbiam Steph i jej przygody, więc te książki są dla mnie ideale na każdą okazję. Chyba nie muszę Was już przekonywać, że musicie zapoznać się ze Stephanie Plum ? Zdecydowanie polecam.

"[...] popełnianie błędów to twoja kariera."

6 komentarzy:

  1. Czytałam tylko jedną część, ale na pewno za kontynuację też się zabiorę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele czytałam o serii, ale jej nie znam. Może kiedyś się skusze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tych bohaterów, i tej niesamowitej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam w planach tę serię, ale ciągle mi nie po drodze

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę poszukać pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście, z tomu na tom robi się coraz ciekawiej :)

    OdpowiedzUsuń