środa, 3 września 2014

120.Pretty Little Liars. Tajemnice Ali-Sara Shepard

Tytuł: Pretty Little Liars. Tajemnice Ali
Autor: Sara Shepard
Tytuł oryginału: Ali's Pretty Little Liars
Seria: Pretty Little Liars 0.5
Liczba stron: 299
Wydawnictwo: Otwarte


Ocena: 6/10



"Obietnice są po to, by je łamać"

Z Pretty Little Liars mam do czynienia od kilku lat. Najpierw był serial, który do tej pory śledzę, później pojawiły się książki. Do papierowej wersji podchodziłam dwa razy. Za pierwszym razem skończyłam na przeczytaniu dwóch tomów, ale potem, po kilkunastu miesiącach z powrotem powróciłam do twórczości Sary Shepard i teraz na pewno książek nie porzucę. Autorka ma coś w sobie, że do jej książek chce się wracać i wracać, mimo że powieści, które pisze nie są jakoś szczególnie wybitne, ale za to jakie wciągające. I oto właśnie po raz kolejny zasiadłam do przeczytania czegoś, co napisała Sara Shepard i jestem świeżo po skończeniu lektury Tajemnic Ali.

Hanna, Spencer, Aria i Emily to główne bohaterki Pretty Little Liars. Należą one do paczki, jaką stworzyła Alison DiLaurentis. To właśnie je zauważyła najpopularniejsza dziewczyna w szkole, jednak to właśnie przez nią życie czterech dziewczyn zamieniło się w piekło, ale jak do tego doszło ? Tajemnice Ali opowiadają o wydarzeniach przed pamiętną nocą, kiedy to księżniczka Rosewood Day zaginęła. Okazuję się, że Ali nie miała słodkiego i pięknego życia, co wszystko na to wskazywało. Szkolna gwiazda posiada przerażającą przeszłość i wiele sekretów oraz tajemnic. Alison bała się. Bała się wszystkiego, a ktoś czekał, aby zrobiła błąd i zniknęła na zawsze.

Alison DiLaurentis to osoba, której nie polubiłam i szczerze, nie dziwię się, czemu Aria, Hanna, Emily i Spencer jej nienawidziły. Alison uważała się za najlepszą przyjaciółkę, ale czy tak zachowują się przyjaciółki? Ali wiedziała o każdej najgłębsze sekrety i nie zawahała się ich użyć, aby mieć satysfakcję i pokazać, kto tu rządzi. Natomiast Alison ukrywała przed dziewczynami wszystkie sekrety, a o swoim prywatnym życiu nie mówiła nikomu. Uważam, że taka przyjaciółka, to nie przyjaciółka, której nie można zaufać i się boi, żeby ta nie wyjawiła komuś ich tajemnic. Dziewczyny nie mogły uwolnić się od Alison, a może nie chciały ? W końcu każda z nich na swój sposób ją podziwiała i to właśnie jej zawdzięczały swoją popularność. Natomiast Ali strasznie to wykorzystywała.

Tajemnice Ali trochę rozjaśniają zachowanie i tok myślenia Alison. Dzięki prequem Pretty Little Liars kilka rzeczy stało się dla mnie jaśniejsze i teraz trochę rozumiem postawę Alison, ale za to mam jeszcze więcej pytań, niż gdy miałam przed książką. Czy to dobrze ? Chyba tak. W końcu będę miała motywację, aby szybciej czytać serię Pretty Little Liasr, ale mam nadzieję, że doczekam się odpowiedzi na moje pytania i oby jak najszybciej. 

Przy Tajemnicach Ali nie postawiłam sobie wysoko poprzeczki, bo mniej więcej wiedziałam, czego mogę się spodziewać i prawie zostałam usatysfakcjonowana. Pretty Little Liars to lekka seria, którą można czytać niezależnie od wieku i czasu, a na dodatek wciąga. W końcu kto nie chciał by się dowiedzieć, kto jest tajemniczym A. Tajemnice Ali to dobra książka i świetny dodatek, ale trochę mi się ją ciężko czytało, ale głównie przez bohaterkę. Wiedziałam, że Alison to irytująca osoba, ale nie wiedziałam, że aż tak. Mimo wszystko w serialu wydaje się ciekawszą postacią. 

Reasumując Tajemnicę Ali polecam osobą, które czytają serie Pretty Little Liars. Dzięki tej książce być może odnajdziecie coś nowego, co przyczyni się do odgadnięcia, kto jest A. Ja się nie zawiodłam, ale również nie zachwyciłam. Zdecydowanie o wiele bardziej spodobał mi się drugi dodatek serii, a mianowicie Pretty Little Liars. Sekrety. Jednak, czy będziecie chcieli zapoznać się z Tajemnicami Ali, to już należy do was. Zdecydowanie na plus zaliczam narrację z punktu widzenia Alison DiLaurentis, gdyż jest to miła odmiana. 


"Twój sekret jest bezpieczny."

Pretty Little Liars:
 Tajemnice Ali (dodatek) • Kłamczuchy • Bez skazy  Doskonałe • Niewiarygodne • Sekrety(dodatek) • Zepsute • Zabójcze • Bez serca • Pożądane • Uwikłane • Bezlitosne • Olśniewające • Rozpalone • Crushed • Deadly

6 komentarzy:

  1. Skończyłam serię na ósmych tomie (ledwo). Jestem pewna, że nie dam rady wziąć się za dodatek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też jakoś nie pałam miłością do Alison ;) Miałam podobne zdanie na temat tej książki, rozjaśnia trochę w głowach, ale do serii nie wnosi za wiele. Bardziej stworzona po to, żeby się czytelnikom wszystko w głowie poukładało :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle jakoś nie chcę przystępować do tej serii, chyba serial zepsuł mi wizję o dobrej książce o pięknych kłamstwach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądam serial i bardzo mi się podoba, jednak wątpię, bym sięgnęła po książki, tym bardziej ten dodatek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze mowiłam, że po tę serię nie sięgnęi nawet serialu nie oglądałam. Obawiam się, że gdybym sięgnęła po 1. część, mogłoby mi się spodobać, a wtedy co, tyle tomów kupować! :D A dodatków do książek raczej nigdy nie kupuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mi się ona wcale nie spodobała.. :(

    OdpowiedzUsuń