niedziela, 20 lipca 2014

114.Morderstwo w Orient Expressie-Agatha Christie


Tytuł: Morderstwo w Orient Expressie
Autor: Agatha Christie
Tytuł oryginału: Munder on the Orient Express
Liczba stron: 262
Wydawnictwo: Dolnośląskie


Ocena: 7/10




"Odkryj prawdę!"

Agatha Christie to nazwisko, które jest znane niemalże wszystkim. Czy ktoś nie słyszał o tej kobiecie ? Wątpię. Na pewno w mniejszym lub większym stopniu te nazwisko obiło Wam się o uczy. Pisarka jest określona mianem mistrzyni kryminałów i autorką wszech czasów. Osobiście nie miałam w planach czytać jakąkolwiek książkę tej autorki, jakoś szczególnie mnie one nie ciągnęły i w najbliższym czasie nawet nie myślałam, aby sięgnąć po twórczość Agathy Christie, ale będąc w sklepie zauważyłam książkę z magazynem w bardzo dobrej cenie i stwierdziłam, że czemu nie, może faktycznie mi się spodoba i nie będę żałować, więc kupiłam i to była bardzo dobra decyzja ! Po zakupie Morderstwa w Orient Expressie zapragnęłam od razu rozpocząć czytać, mimo że czytałam w tamtej chwili coś innego, jednakże rozpoczęłam lekturę i przepadłam.

Detektyw Herkules Poirot powraca z Azji do Europy. Pociąg, którym podróżuje ma nieoczekiwanie wiele pasażerów. W środku nocy Orient Express wpada w śnieżne zaspy, więc wszyscy pasażerowie zostają odcięci od świata i uwięzieni w pociągu. Tymczasem w jednym przedziale zostaje odnaleziony martwy mężczyzna i wszystko wskazuje na to, że było to morderstwo. Herkules Poirot podejmuję się rozwiązania zadania. Każdy krok prowadzi do tego, że zabójca zajmuje przedział w tym samym wagonie. Wszystko się komplikuje, na jaw wychodzą wielkie tajemnice, a motyw morderstwa jest coraz bardziej mroczny. Każdy z bohaterów jest podejrzany, a prawda okazuje się zaskakująca i dramatyczna.

W kryminałach lubię to, że akcja nom stop obraca się o sto osiemdziesiąt stopni i wszystko jest zaskakujące, a co rusz podejrzewam kogoś innego, a prawda i tak jest inna. Tak było w przypadku Morderstwa w Orient Expressie. Autorka co jakiś czas zmieniała szyk wydarzeń, że na prawdę podejrzewałam każdego po kolei i sama chciałam rozwiązań zagadkę tajemniczego morderstwa. Razem z detektywem Herkulesem Poirot przesłuchiwałam pasażerów i tworzyłam własną listę motywów, alibi i listę podejrzanych, jednak prawda okazała się zaskakująca. Nigdy nie pomyślałabym, że autorka wpadnie na tak rewelacyjny pomysł. Nie wiedziałam, że akcja tak się potoczy, a cała książka wyjdzie przy tym mrocznie i tajemniczo. 

Niby Morderstwo w Orient Expressie to cienka książka, ale Agatha Christie co rusz mnie zaskakiwała i zadziwiała. Autorka miała wszystko zaplanowane i przemyślane, a pod koniec wszystko ma sens. Każde zdanie, sytuacja czy choćby słowo nabiera innego znaczenia. Całość wyszła przy tym na prawdę dobrze i książkę bardzo dobrze się czytało. Akcja ciągle pędziła naprzód, a czytelnik się nie nudzi, tylko musi jak najszybciej rozwiązać zagadkę i przeczytać książkę, tym bardziej, że na każdym kroku odkrywamy coraz to nowsze tajemnice i mroczne sekrety.

Jak wcześniej wspominałam, nie miałam w planach czytać czegokolwiek Agathy Christie, ale los tak chciał, że zakupiłam pierwszą książkę i tak mi się spodobała, że poleciałam do kiosku i zakupiłam dwie kolejne części Kolekcji Kryminałów. Teraz wiem, że autorka zasłużyła sobie na miano mistrzyni kryminałów, mimo że zapoznałam się tylko z jej jedną książką. Już nie mogę się doczekać, aż zapoznam się z innymi książkami autorki, bo opisy zwiastują świetne książki.

Polecam wszystkim do zapoznania się choćby z jedną książką Agathy Christie, a miłośników kryminałów to już szczególnie, ale myślę, że oni to szczególnie znają i czytają książki mistrzyni kryminałów. Pierwsze spotkanie uważam za udane i już nie długo możecie spodziewać się kolejnej recenzji książek tej pisarki. Zdecydowanie polecam.

„Niemożliwe nie może się zdarzyć, wobec tego pozornie niemożliwe musi być możliwe.”

11 komentarzy:

  1. Ah już od dawna chcę przeczytać coś z twórczości Christie, ale jakoś mi to nigdy nie wychodzi. Na pewno kiedyś to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstyd, że jeszcze niż Agatowego nie czytałam i kompletnie nie mam pojęcia o jej twórczości...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś zaczytywałam się namiętnie w Christie. Jak najdzie mnie ochota na kryminały to na pewno sięgnę :)
    P.S. Dodaję do obserwowanych i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę powieść, zresztą film również bardzo lubię. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O kolejna książka tej autorki o której czytam :( szkoda, że to nie moje klimaty :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze nic pani Agathy, ale jeśli nadarzy się okazja to nie widzę przeszkód. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie miałam okazji czytać, ale książka czeka już na mojej półce i na pewno wkrótce przeczytam ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka dni temu skończyłam ją czytać, nie do końca byłam zadowolona z zakończenia. Jednak ogólne wrażenia pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również byłam zachwycona "Morderstwem..." i było to moje pierwsze spotkanie z autorką. W pełni zgadzam się z Twoją recenzją ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam kryminały, jakiś czas temu czytałam "Noc w bibliotece" Christie i nie dałam rady dokończyć, była dla mnie tak beznadziejna, że na długo przestałam mieć ochotę na inne książki tej autorki. Teraz mam w planach inne jej książki, ale jeśli na kolejnej się zawiodę, to nie wiem co zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  11. niestety nie znam ani ksiazki ani autorki

    OdpowiedzUsuń