poniedziałek, 14 lipca 2014

113.Hyperversum 2:Sokół i Lew-Cecilia Randall

Tytuł: Hyperversum 2:Sokół i Lew
Autor: Cecilia Randall
Tytuł oryginału: Hyperversum. Il Falco e il Leone
Seria: Hyperversum 2
Liczba stron: 781
Wydawnictwo: Esprit


Ocena: 8/10


Powrót do przeszłości

Hyperversum to książka, a raczej cegła o której było głośno jakieś dwa lata temu. Autorka długo kazała czekać, aż pojawi się kontynuacja historii o grze, która przenosi do średniowiecznej Francji. Czytelnicy czekali ponad dwa lata, aż ukażą się dalsze losy bohaterów. Ja prawie straciłam już nadzieję, że pojawi się kontynuacja, ale akurat w tym momencie na horyzoncie pojawiła się zapowiedź książki, więc cała uszczęśliwiona czekałam na ten moment, aż w moich racach będę trzymała drugą część Hyperversum 2: Sokół i Lew.

Od wydarzeń z pierwszej części Hyperversum minęły prawie trzy lata. Przez ten czas Daniel i Ian cały czas próbują powrócić do XIII-wiecznej Francji. W końcu po wielu miesiącach starać udało się i Ian jako Jeanem Marcem de Ponthieu oraz Daniel powrócili do przeszłości. Bohaterowie przybyli kilka miesięcy po wielkiej walce. Dla Iana czeka wielka niespodzianka, gdyż jego ukochana jest w ciąży i już niedługo urodzi się ich pierworodny. Mężczyzna chce jak najszybciej zdążyć przed porodem, ale trafia w sam środek Anglii, gdzie trwa bunt baronów przeciwko królowi Janowi bez Ziemi. 


Hyperversum 2: Sokół i Lew to książka, a raczej cegła, która ma w sobie wiele wydarzeń i wątków odnosząca się do średniowiecznego romansu rycerskiego. Pierwsza część bardzo mi się spodobała, ale dopiero w tej części Cecilia Randall pokazała, co potrafi. Ta książka jest bardzo rozbudowana i ma wiele stron, więc nie dziwię się, że autorka pisała drugą część tak długo. Widać, że wszystko dokładnie przemyślała i przeanalizowała, aby czytelnik mógł rozkoszować tą książką, a pracę nad taką powieścią trochę trwają.

Bardzo lubię Historię, ale pewnie o tym wiecie, gdyż co jakiś czas o tym wspominam, jednak szkołę już skończyłam, a dalszą naukę o przeszłości mogę kontynuować dzięki takim książką. Dla mnie książki, w których akcja dzieje się w przeszłości mają dodatkowe walory. Druga część Hyperversum pod tym względem jest bardzo rozbudowana. W książce możemy poczytać m.in o bitwach, zachowaniu ludzi i rycerzy i o życiu, jakie było w XIII-wiecznej Francji. 

Hyperversum 2: Sokół i Lew jest moim zdaniem jeszcze lepsze od pierwszej części. Pamiętam, jak przy czytaniu Hypervesum na początku trochę mnie książka męczyła i w pewnym momencie się pogubiłam, ale przy czytaniu tej książki już tak nie było. Przede wszystkim wiedziałam co oczekiwać i zapoznałam się już z głównymi bohaterami oraz światem jaki ich otaczał, więc wiedziałam, czego mogę się spodziewać i na szczęście się nie zawiodłam. Trzeba przyznać, że książka jest wielka i chwilami może być to uciążliwe. Chodzi mi głownie o czas czytania, gdyż książka do łatwych i lekkich powieści nie należy, tylko jest to ambitna lektura, więc trzeba przygotować się na wiele godzić z książką. U mnie to niestety zeszło się na kilka tygodni, ale za to mogłam spędzić te kilka tygodni na nowo ze świetnymi bohaterami i światem, który momentami był brutalny, ale miał swoje uroki.

Komu polecam Hyperversum 2:Sokół i Lew. Przede wszystkim osobą, które czytały poprzednią część i bardzo im się podobała. Nie przerażajcie się ilością stron i wielkością książki, gdyż jest to na prawdę wiele, wspaniałych wątków i historii, a z książką na pewno spędzicie miło czas. A kto jeszcze nie czytał pierwszej części Hyperversum musi to koniecznie zmienić. Te książki są na prawdę wspaniałe, pełne przygód i historii, więc jeśli myślicie, że ta książka może wam się spodobać i macie może jakieś opory przed nią, to nie wahajcie się, tylko zapoznajcie się z książkami Cecilii Randall.


Za możliwość przeczytania książki,
dziękuję wydawnictwu Esprit!


12 komentarzy:

  1. Już od dawna mam ochotę na tą serię. Mam nadzieję że jednak mi się spodoba i dumnie seria będzie się prezentować przy innych moich zbiorach. Uwielbiam kiedy takie cegiełki leżą na półkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od roku leży u mnie na półce pierwsza część, niestety nie miałam okazji jej przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie jestem w trakcie. Pierwsza część bardzo mi się podobała, ale ta jakoś bardziej przypadła mi do gustu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. "dalsze lody bohaterów" - Losy? ;)
    Próbowałam czytać pierwszą część tej serii na czytniku, ale nic z tego, zabrakło mi barwnych, szczegółowych opisów rzeczywistości historycznej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, a czytałam tyle razy tą recenzję. Dzięki za info :3

      Usuń
  5. Kiedyś chętnie przeczytam :)
    Pozdrawiam,
    Natalia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba jednak jej grubość za bardzo mnie przeraża..

    OdpowiedzUsuń
  7. zapowiada się kusząco, więc muszę poznać tom I :) ilość stron mnie nie przeraża :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio zebrałam obydwie części i tylko w wolnej chwili do niej ruszę, bo wiem, że warto;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakoś nie ciągnie mnie do tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka wydaje się ciekawa, ale raczej po nią nie sięgnę ;p

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w domu poprzednią część, czytałem ją, ale jakoś nie mam wielkiej ochoty na drugą. Jeżeli będzie taka okazja to ją kupię, przekonać się, co tam się dzieje w tej kontynuacji :)

    OdpowiedzUsuń