poniedziałek, 23 czerwca 2014

110. Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą-Karen Karbo [Przedpremierowo]


Premiera 2 lipca 2014 roku

Tytuł: Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą
Autor: Karen Karbo
Liczba stron: 259
Wydawnictwo: Literackie

Ocena: 3/10


"Kobieta, która nie używa perfum, nie ma przed sobą przyszłości".

Gabrielle Chanel znana jako Coco jest uznawana za kobietę stylu. Jedna z najpopularniejszych i najbardziej znanych osób charakteryzujących się ikoną i elegancją. Mimo, że Coco Chanel urodziła się w XIX wieku to do dziś jest znana na całym świecie. Dlaczego? Francuzka stworzyła markę charakteryzującą się stylem i elegancją, a symbol dwóch c odwróconych do siebie jest znane nam wszystkim. Dziś Chanel oznacza dobrą markę, drogie ciuchy, ekskluzywne sklepy i pokazy mody, ale jak to się wszystko zaczęło ?

Coco Chanel zmieniła świat mody. To ona stworzyła markę, która jest teraz taka popularna, uważana za symbol elegancji i stylu. Od niemal stu lat kobiety pragną, aby w ich garderobie znalazło się coś od Chanel. Jednak droga na sam szczyt nie była łatwa. Gabrielle Chanel nie miała łatwo. Wczesna śmierć matki, ucieczka ojca i wychowywanie się w sierocińcu. Później tragiczna śmierć ukochanego, a to wszystko przeplata się z wieloma kłamstwami, że do dziś wiele wydarzeń nie jest potwierdzonych. Jak to się stało, że biedna, osierocona dziewczyna stała się ikoną stylu ? Jej nazwisko widnieje na jednym z najpopularniejszych domów mody? Największe gwiazdy noszą ubrania z jej symbolem ? Dlaczego świat pokochał Coco Chanel ? To wszystko i wiele więcej dowiecie się w Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą.

Osobiście zawiodłam się na tej pozycji. Dlaczego? Jak sam tytuł nosi, spodziewałam się jakiegoś poradnika o modzie i elegancji. Dodatkowo sięgnęłam po ten tytuł, bo spodziewałam się jakiś wskazówek odnośnie mody, które wywodzą się od Chanel. A co dostałam ? Dziwną biografię Gabrielle Coco Chanel. Nie tego chciałam i nie tego oczekiwałam. Gdy zaczęłam czytać Księga stylu Coco Chanel. Jak stać się elegancką kobietą z klasą, to musiałam ją skończyć, bo mimo wszystko zaciekawiła mnie, ale przyznam, że była to niezła katorga i było ciężko mi przebrnąć przez tę książkę. Przede wszystkim przez moje nastawienie, gdyż ta książka, jak już wspominałam, okazała się całkowicie inna, niż się spodziewałam i to na niekorzyść, ale również było to spowodowane stylem autorki, który niestety mi nie odpowiadał. Widać, że autorka to wielka miłośniczka mody, a przede wszystkim Chanel i Coco Chanel. Karen Karbo miesza małe porady mieszane z życiem Francuzki, co niestety uważam za minus. Jednak pomimo pokręconego stylu autorki, książkę czyta się z zaciekawieniem, a autorka pisze tak, jakby to wszystko opowiadała swojej przyjaciółce. 

Komu polecam książkę ? Przede wszystkim osobą, które interesują się Chanel. Chcą przeczytać biografie Coco Chanel, albo po prostu interesują się takimi książkami. Mi się książka nie spodobała, ale pomimo wad, które ja dostrzegłam, ta książka znajdzie wiele wielbicieli. Cóż mogę powiedzieć, jeśli uważacie, że ta książka jest dla was, to zabierajcie się za nią szybko. 

Coco Chanel urodziła się w 1883 roku w biednej rodzinie na południowej Francji. Osierocona jako kilkuletnie dziecko przez matkę i porzucona przez ojca, trafiła pod opiekę zakonnic, które nauczyły ją szyć. Na początku XX wieku pracując jako szansonistka w paryskich kawiarniach, w wolnych chwilach dla zabawy zaczęła szyć kapelusze. to był początek jej wielkiej kariery. Zagłębiając się w meandry zawikłanej biografia słynnej projektantki, Karen Karbo napisała inspirującą książkę o sprawach ponadczasowych-stylu, pasji, pieniądzach, sukcesie, kobiecości, relacjach z rywalami i życiu na własnych warunkach.*

"Jest czas na pracę i czas na miłość.
Na inne rzeczy nie ma czasu".
*Opis z tyłu książki

Za możliwość przeczytania książki, 
dziękuje wydawnictwo Literackiemu!

11 komentarzy:

  1. Widziałam już nie jedną i nie dwie recenzje tej książki i na pewno jej nie przeczytam. Nie interesuję się Chanel jak i modą, więc ani mnie to ziębi ani grzeje. Podejrzewam, że książka bardzo by mnie nużyła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, chyba nie mam przed sobą pzyszłości, bo perfum nie cierpię. Książka raczej nie dla mnie - moda i te sprawy, e-e.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, po tytule rzeczywiście można spodziewać się poradnika... Ja raczej nie przeczytam- chyba osoba Coco nie interesuje mnie na tyle, żeby przeczytać jej biografię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ohoho, jaka ocena :P Książka raczej nie dla mnie, nie trafia w moje gusta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczera, a nie wymuszana i udawana na potrzeby wydawnictw i portali :)

      Usuń
  5. bym chciała przeczytać tą książkę ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę a jak używam perfum tylko czasami to mam przyszłość czy nie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D Chyba według tej książki nie masz :)

      Usuń
  7. Nie ukrywam, że to pierwsza aż tak negatywna recenzja tego tworu, na którą się natykam, ale cieszę się, że taką napisałaś, bo do tej pory byłam pewna, po tych wszystkich pozytywach wypisanych na różnych blogach, że to pozycja obowiązkowa dla mnie. Teraz nieco mój punkt widzenia się zmienił, także... dziękuję :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że też zaskoczyła mnie ta książka. Mimo jednak nie do końca poradnikowego stylu zauroczyła mnie. To jednak z niewielu biografii, którą czytałam z lekkością. A porady? Tak naprawdę między wierszami dostrzegałam ich naprawdę wiele ;)

    OdpowiedzUsuń