piątek, 13 czerwca 2014

108.Alicja i Lustro Zombi-Gena Showalter

Alicja i Lustro Zombi - Gena ShowalterTytuł: Alicja i Lustro Zombi 
Autor: Gena Showalter
Seria: Kroniki Białego Królika Część 2
Liczba stron: 442
Tytuł oryginału: Throught the Zombie Glass
Wydawnictwo: Mira

"Życie wydaje się w jednej chwili doskonałe, a w drugiej wali się w gruzy."

Kilka dni temu miałam okazję przeczytać drugą część Kronik Białego Królika, a mianowicie Alicja i Lustro Zombi. Pierwsza część bardzo mi się spodobała i jak tylko skończyłam czytać Alicję w krainie Zombi z niecierpliwością wyczekiwałam jej kontynuację i w końcu po kilku miesiącach się doczekałam i mogłam na nowo zapoznać się z historią Alicji.

Książka rozpoczyna się momencie, na którym skończyliśmy Alicję w krainie Zombi. Alicja zdrowieje po ostatnim incydencie z Zombi. Opiekuje się nią jej ukochany Cole i gdy Ali powraca do sił,  jej życie miało powrócić do normy, ale jak to zawsze bywa, nie wszystko jest takie kolorowe i szczęśliwe. Alicja powraca na treningi i tam poznaje nowych zabójców. Jednym z nich jest Gavin, z którym bohaterka ma wizję. Wizje jak na razie się spełniają, czyli ma się spełnić to, że Alicja będzie spotykać się z nowo przybyłym zabójcą. Cole boi się zranienia i utracenia kolejnej, ukochanej osoby i zrywa z dziewczyną jeszcze zanim wizję się spełnią, tym bardziej, że na horyzoncie pojawiła się jego była dziewczyna-Veronica, która ciągle coś do niego czuje.

Sprawy sercowe Alicji to jedno, ale kolejnym problemem są Zombi. W jednej z walk Ali została ugryziona przez wroga, niby jest antidotum, ale na dziewczynę ono nie działa. Alicja zostaje zainfekowana i od tego czasu musi walczyć nie tylko z Zombi na zewnątrz, ale również wewnątrz, gdyż w dziewczynie narodziła się A.Z., Zombi, które próbuje odebrać jej ciało. Alicja musi radzić sobie sama. Nie ma już ukochanego Cole, a na dodatek nie może zaufać swoim przyjaciołom, gdyż ktoś z zabójców jest szpiegiem i pracuje dla Animy. Jak potoczą się dalej losy Alicji ? Co ze sprawami sercowymi ? A najważniejsze, czy Alicja Bell przemieni się w Zombi ?

"-Kupiłam półkę na książki i nie poradziłabym sobie z jej założeniem.
-Zrobię to-zaproponował.- Zawsze szukam okazji, by stać się bohaterem."

Na początku książka trochę mnie irytowała, gdyż po pierwszych rozdziałach byłam pewna, że i w tej książce będzie trójkąt miłosny. A ja już na prawdę mam go dosyć, jednak mogę was wszystkich uspokoić i z ulgą odetchną i powiedzieć, że  w Alicji i Lustro Zombi tego trójkąta nie będzie. To jeden plus, ale za to mam teraz minus w książce, bo jak można zerwać z kimś, kto ma wizję przyszłości, a na dodatek mogą być nie prawdziwe. Rozumiem, że Cole bał się zranienia, ale tak na prawdę te sytuację się jeszcze nie wydarzyły i na dobrą sprawę mogły chodzić o całkowicie inne momenty, a wizję mogą być dwuznaczne. No nie mogę. Mój ukochany Cole, który był tak twardy i grał niegrzecznego chłopca zrobił taką głupotę. I na dodatek zranił nie tylko siebie oraz Ali i jeszcze nie walczył o nią tylko się poddał przez jakieś głupie wizje. No dobra, wyrzuciłam to z siebie. Przejdźmy dalej.

Bardzo zżyłam się z bohaterami. Gdy skończyłam książkę, chciało mi się płakać i to nie dlatego, że książka mi się tak spodobała i że to już koniec, tylko dlatego, że znowu na jakiś czas będę musiała pożegnać się z tak świetną grupą ludzi. Dobrze, że będzie kolejna część, bo nie wiem co bym zrobiła. Każdy z bohaterów jest świetnie wykreowany i pełni ważną rolę w książce. Alicja, która w pierwszej części była słodką dziewczynką, już nie jest taka słodka i niewinna. Potrafi dać w kość  i lepiej z nią nie zaczynać, bo się pożałuje. Cole, którego uwielbiam to typ złego chłopaka. Tajemniczy, twardy i niebezpieczny. Nowa postać Gavin to niezły flirciarz, ale potrafi być zabawny i troskliwy. I tak dalej i tak dalej. Musicie sami się przekonać, jacy są bohaterowie w Alicji i Lustro Zombi i czemu się do nich tak przywiązałam i ich pokochałam.

"Rozbijałem świat na kawałki, szukając ciebie. Nie zamierzałem przestać, dopóki cię nie znajdę."

Gena Showalter serfuje nam nowe wydarzenia, dzięki którym czytelnik nie może się nudzić. Akcja jest bardzo szybka, że czytelnik musi czytać niemalże nom stop, aby poznać co dalej. Wszystko jest świetnie wykreowane, jednakże nie spodobało mi się to, że autorka zapomniała o Zombi i one nie były już tak dużym problemem w książce tylko nowa natura Alicji. Autorka nie skupiła się na walkach i na Zombi, które były w pierwszej części ważnym elementem. W Alicji i Lustro Zombi niemalże wszystko kręciło się wokół Alicji i ukrytej w niej A.Z. Uważam to za minus, ale nie aż tak duży, żeby książka nie mogła być wspaniała.

Moim zdaniem Alicja i Lustro Zombi to świetna kontynuacja i już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po trzecią przygód Alicji i jej przyjaciół. Gena Showalter wykreowała nowy, wspaniały świat, gdzie zamiast wampirów, wilkołaków czy elfów są Zombi. Jak dla mnie to wielki plus, bo mało książek czytałam właśnie z tymi stworzeniami. Mam nadzieję, że ci, który sięgną po Alicję, spodoba się historia Ali.

"Jeśli więc możesz stać się silniejsza, to możesz też sprawić, że staniesz się słabsza."

Ocena: 9/10
Za możliwość wkroczenia w świat Zombi 
bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu !




9 komentarzy:

  1. Całe szczęście na mojej półce czeka pierwsza część, dzięki Tobie z resztą :) Muszę szybko ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz ! Oby również Ci się spodobała :)

      Usuń
  2. Mnie już pierwsza część się nie spodobała, więc drugą na razie odpuszczam. Jak dla mnie książa powiela te same schematy, co wiele innych wcześniej, ot nic nowego, zero świeżości.
    Jeśli chcesz, to zajrzyj na mojego bloga, tam jest recenzja pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już tyle słyszę o tej książce, może w końcu sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część mnie uwiodła, więc po tę również prędzej czy później sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie kończę ją czytać, więc pewnie niedługo na moim blogu pojawi się recenzja ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy tom już czeka na przeczytanie, a właściwie kurzy się na półce od kilku miesięcy, niemniej myślę, że wakacje będą dobrą okazją do nadrobienia zaległości książkowych :) Nie ukrywam, że liczę na pewną ilość akcji i na nieco ponad banalną fabułę, ponieważ opis jest naprawdę ciekawy, niemniej też nie podchodzę do książki z wygórowanymi oczekiwaniami, bo wiem, że dużo osób już się na niej zawiodło.
    Cieszę się, że drugi tom tak bardzo ci się podobał. :) Przyznam, że recenzję czytałam pobieżnie, by sobie nie spoilerować, jednak to co wyczytałam, wystarczyło, bym była bardzo ciekawa kontynuacji przygód Alicji. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo słyszałam o książkach pani Showalter i były to opinie różne. Jednak będę kierowała się bardziej Twoją pozytywną opinią, bo jestem bardzo ciekawa historii Alicji :)

    Zapraszam do zapisania się do Blogowego Klubu Książki, więcej o BKK na blogu:http://blogowy-klub-ksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam pierwszą część na półce, bo coś mnie do tej książki ciągnie. Jednak ciiągle jakieś inne wchodzą przed nią.

    OdpowiedzUsuń