czwartek, 22 maja 2014

105.Morze potworów-Rick Riordan

Tytuł: Morze potworów
Autor: Rick Riordan
Liczba stron: 276
Seria: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Tytuł oryginału: The Sea of Monsters 
Wydawnictwo: Galeria Książki


W trójkącie Bermudzkim 

Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy to seria, która jest skierowana dla młodszych czytelników, jednakże ja dopiero niedawno zapoznałam się z twórczością Ricka Riordana. Pierwsza część tej serii bardzo mi się spodobała, a teraz przyszedł czas na drugą część. Czy Morze spokoju również mi się spodobało ? Czy kolejne przygody młodych herosów są również interesujące, jak pierwsze ?

Ten rok miał być idealny. Percy Jackson prawie skończył szkołę i to bez żadnych problemów i spotkań z potworami. No właśnie prawie, gdyż w ostatni dzień szkoły zaczynają się problemy, a na drodze Percy'ego pojawiają się mitologiczne potwory. Percy Jackson nie ma innego wyjścia, tylko musi pojawić się w Obozie Herosów szybciej niż myślał i to z nowym kumplem-Tysonem, który jest cyklopem i okazuje się jego bratem. Ale to dopiero początek, gdyż Obóz Herosów ma poważny problem, a mianowicie magiczna sosna Thali została otruta. Obozowiczom grozi poważne niebezpieczeństwo, a jedynym wyjściem jest odnalezienie magicznego runa, które znajduje się na morzu potworów. Na dodatek grozi śmiertelne niebezpieczeństwo Groverowi-przyjacielowi Percy'ego. Percy razem z Annabeth i Tysonem wyruszają w podróż, aby odnaleźć i uratować satyra, lecz czas się kończy. Czy młodym herosom i Tysonie uda się odnaleźć Grovera? Co z sosną Thali ? Czy Obóz Herosów przetrwa ?

"- Morze Potworów. To samo morze, przez które żeglował Odyseusz, Jazon, Eneasz i wszyscy pozostali.
- Masz na myśli Trójkąt Bermudzki?"

Pierwsza część serii Percy Jacksona i Bogów Olimpijskich bardzo mi się spodobał. Pamiętam, że odkrywając świat, jaki stworzył Rick Riordan czułam się, jakbym czytała na nowo Harrego Pottera. Jeśli poczułam się tak, jak przy czytaniu mojej ulubionej serii, to postawiłam sobie wysoko poprzeczkę na kolejną część, tym bardziej, że oglądałam najpierw film, który bardzo mi się spodobał i to było oczywiste, że książka musi być lepsza od filmu, ale niestety tak nie było. 

Nie mogłam się wciągnąć w akcję, która strasznie mi się dłużyła i przez to czytałam tą malutką książkę trzy tygodnie. Jednak jednymi z czynników może być to, że jestem w trakcie matur i cały swój czas poświęcam powtórką, jednak nawet w napiętym grafiku każdy znajdzie czas na czytanie, a ja jak zabierałam się za Morze Potworów, to odkładałam po jednym rozdziale. I szczerze mówiąc, jak przeczytałam ostatnie słowo, poczułam najpierw ulgę.

Jednak ta książka nie była taka zła i zdecydowanie zapoznam się z kolejną częścią Percy Jacksona i Bogów Olimpijskich, bo mimo wszystko ta seria ma coś w sobie. Przede wszystkim podoba mi się wątek mitologiczny, na czym książka jest oparta. Uwielbiam mitologię, a ukazanie Bogów w XXI wieku jest rewelacyjnym pomysłem, a na dodatek autorowi świetnie się to udało. Rick Riordam ma niesamowity styl i świetnie łączy wszystko w całość, dzięki czemu jego książki są inne i interesujące.  

Mam nadzieję, że Morze Potworów to tylko chwila słabości autora i kolejne części przygód Percy Jacksona będą niesamowite i wciągną mnie w wir wydarzeń. Będę musiała jak najszybciej zapoznać się z Klątwą tytana, ale już niestety z mniejszym entuzjazmem. Choć mam nadzieję, że trzecia część serii spodoba mi się i nie jest już za późno, aby zapoznać się z mitologicznym światem wykreowanym przez Ricka Riordana. 


"Wiedziałem, w jakim kierunku powinniśmy płynąć. Wiedziałem, że od naszego celu dzieli nas dokładnie sto trzynaście mil morskich na zachód - północny zachód. Mimo to czułem się całkowicie zagubiony."

Ocena: 6/10


Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Złodziej Pioruna  Morze Potworów • Klątwa Tytana • Bitwa w Labiryncie • Ostatni Olimpijczyk 


7 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część chyba do połowy i co zrobić, ale nie przypadła mi kompletnie do gustu. Także, ta seria chyba nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogłabym się do niej przyzwyczaić. Chętnie sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Riordana, choć bardzo nad tym ubolewam, bo słyszałam, że są super. To chyba pierwsza troszkę słabsza opinia z którą się spotykam:) Ale na szczęście wszystkie zaległości mogę nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie ciągnie mnie do książek tego autora, może dlatego, że w opiniach moich przyjaciół, którzy mają podobny gust do mnie, seria nie jest warta uwagi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam, że pierwsza część tej seri bardzo mi się podobała, ale to było dość dawno temu i nie wiem czy kontynuacja mi się spodoba, ale i tak spróbuje, za bardzo mnie korci.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... Wszyscy szaleją za Percy' m, ale ja sama nie wiem. Tym bardziej, że Twoja recenzja powiedziała, że to taki średniaczek. :)
    shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbieram się już od jakiegoś czasu, by sięgnąć po tą serią, główne przez mitologię, którą uwielbiam. Jednak dużo osób mówiło mi, że przereklamowane, co mnie odrzuca, bo nie chcę się rozczarować :)

    Zapraszam sklep-z-pamiatkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń