piątek, 21 marca 2014

98.Czas Żniw-Samantha Shannon

Czas Żniw - Samantha ShannonTytuł: Czas żniw
Autor: Samantha Shannon
Liczba stron: 520
Seria: The Bone Season I
Wydawnictwo: SQN

"Nadzieja to jedyna rzecz, która może jeszcze wszystkich ocalić."

Jakiś czas temu było głośno o nowej książce, a mianowicie Czas Żniw. Powieść Samanthy Shannon zbierała prawie same pozytywne opinie, a opis również wydawał się interesujący. Stwierdziłam, że książka jest idealna dla mnie, więc musiałam jak najszybciej się z nią zapoznać. Miałam co do niej wielkie oczekiwania, jednak niestety znowu się przeliczyłam.


Jest rok 2059. Mimo nie wielkiej odległości czasu w naszym świecie wiele się zmieniło. Przede wszystkim największą zmianą jest pojawienie się jasnowidzów. Jest to pewnego rodzaju choroba, a ludzie którzy są jasnowidzami, traktuje się jak odmieńców. Ludzie chcąc powstrzymać plagę jasnowidzów, wybudowali w miastach cytadele. Jedno takie miejsce znajduję się w Londynie, czyli Sajon. Nie jest to bezpieczne miejsce dla jasnowidzów, a jednym z nich jest Paige Mahoney.

Dziewiętnastoletnia Paige jest sennym wędrowcem. Takich osób rzadko spotyka się w świecie, jednak dziewczyna nie czuje się w żadem sposób wyjątkowa. Pracuje ona w kryminalnym podziemiu Sajonu Londyn. Na polecenia swojego szefa Jaxona Halla, Paige włamuję się do ludzkich umysłów, aby uzyskać określone informację. Jednak pewnego dnia jej życie się zmienia. Podczas powrotu do domu zabija dwóch podstrażników, a nawet nie wie, jak tego dokonała. Obawia się, że władze Sajonu po nią przyjdą i będą chciały ją zabić, jednak ludzie którzy po nią przychodzą, mają inne zamiary co do dziewczyny.

Paige zostaje przetransportowana do Oxfordu, który jest tajną kolonią dla jasnowidzów. W koloni rządzi rasa Refeitów, którzy pilnie strzegą wszystkich zasad. Dziewczyna trafia pod protektorat tajemniczego Naczelnika, który staję się od razu jej panem i trenerem. Paige, aby przetrwać, musi podporządkować się nowym zasadą. 

"Sprowadziłem cię z powrotem, ponieważ bez ciebie nie potrafiłbym znaleźć siły do walki."

Przyznam szczerze, że książka mi się nie spodobała. Miałam wielkie oczekiwania co do tej książki. Sam opis wydał się interesujący, a opinie przypieczętowały to wszystko. Z wielką ochotą, oczekiwaniem i ekscytacją zabrałam się za Czas Żniw, jednak gdy tylko otworzyłam i przeczytałam pierwsze rozdziały, mój entuzjazm spadł do minimum. Ta książka ma coś w sobie, że mnie od niej odpycha. Kilka razy podchodziłam do lektury, jednak z takim samym skutkiem, aż w końcu jako tako udało mi się skończyć Czas Żniw, ale niestety z negatywną reakcją i opinią.

Czas Żniw to książka, która spodobała się wielu czytelnikom. Ma ona duży potencjał. Mi trochę przypominała książkę Delirium. Jednak czy książka się komuś spodoba, to już indywidualna sprawa. Po opiniach można stwierdzić, że pierwsza część The Bone Season ma rzesze fanów, jednak każdy musi się przekonać na własnej skórze, czy książka jest dla niego. Ja z wielką chęcią i ciekawością zabierałam się za książkę, niestety mi nie przypadła do gustu. 

Tak na prawdę nie mam nic więcej do dodania. Książka mi się nie spodobała i jest po prostu nie dla mnie, mimo że ma ciekawy pomysł i wydaje się interesująca. Uważam, że tak na prawdę każdy powinien dać jej szansę, bo może o dziwo książka wam się spodoba i będzie to wasze odkrycie roku. To że moja opinia do najwyższych nie należy, to nie znaczy, że Czas Żniw nie jest dobre, po prostu ta książka jest nie dla mnie.

Ocena: 2/10

 Książkę otrzymałam od wydawnictwa Sine Qua Non,
za co bardzo serdecznie dziękuje!

10 komentarzy:

  1. Naczytałam się tyle pozytywnych recenzji, że pomimo Twojej negatywnej wiem, że ta książka mi się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zakochałam się w tej serii od pierwszego czytania. Ale nie kązdemu musi się podobać, gusta są różne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tam, bardzo chcę ją przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ mnie zadziwiła! Do tej pory, czytałam same pozytywy. Książka u mnie jest na półce więc niedługo sama się przekonam czy jest w moim guście, aczkolwiek dobrze, że jesteś szczera ze sobą :) Lubię takie osoby :) Stokrotnie wolę czytać Twoją recenzję, niż recenzje osób które "podlizują" się czasem by tylko nie wypaść źle w oczach wydawnictw ;)
    Pozdrawiam Cieplutko! :3

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam zamiar poszukać tej książki w bibliotece, może to zrobię, ale potem.
    Fajnie, że piszesz, co myślisz a nie piszesz o każdej książce ,że jest super ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O rany, taka dobra książka a taka niska ocena. Ale cóż są gusta i guściki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zdziwiłam, że książka mi się nie spodobała, ale jak już wspominałam, książka nie dla mnie :)

      Usuń
  7. Ojej, jestem zaskoczona Twoją oceną, ponieważ czytałam wiele pozytywnych recenzji na temat "Czasu Żniw". Pokazuje to, że ile osób, tyle opinii. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi osobiście książka bardzo się podobała (chociaż z początku podchodziłam do niej dość sceptycznie), ale wiadomo przecież, że ilu czytelników tyle opinii. Nie każdemu coś musi się podobać. Ważne aby być szczerym ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń