piątek, 7 marca 2014

96.Pretty Little Liars. Sekrety-Sara Shepard

Pretty Little Liars. Sekrety - Sara ShepardTytuł: Pretty Little Liars. Sekrety
Autor: Sara Shepard
Liczba stron: 450
Seria: Pretty Little Liars 
Wydawnictwo: Otwarte


"Cóż mogę powiedzieć? Po prostu uwielbiam pikantne sekrety."


Jeśli uwielbiasz papierową wersję Pretty Little Liars, to tak książka jest dla Ciebie ! Pretty Little Liars. Sekrety to dodatek do serii, który można czytać niezależnie od tego, na jakiej części się skończyło. Ta książka przedstawia nowe, pikantne sekrety kłamczuch. Jesteście ciekawi, co porabiały Hanna, Aria, Emily i Spencer podczas przerwy świątecznej ?

Zacznijmy od Hanny, która jako pierwsza została przedstawiona w książce. Chłopak Hanny wyjechał, a ojciec z nową rodziną wprowadza się właśnie do jej domu. Mimo że Hanna nie obchodzi świąt Bożego Narodzenia, to i  tak zostaje na ten okres sama, bo kto by chciał spędzać czas w towarzystwie Kate. Kłamczucha poznaje nowego chłopaka, a z tym pojawiają się nowe pokusy. Dziewczyna zapisuje się na zajęcia sportowe, aby... no właśnie aby narodziły się nowe kłamstwa. Jednak Hanna myśli, że nic się nie wyda, no bo przecież A. już nie ma. Prawda?

Mama Emily postanawia zabawić się w detektywa i wysyła córkę do pracy, aby ta przynosiła jej nowe wieści. W miasteczku znikają świąteczne ozdoby, a Emily ma złapać na gorącym uczynku osoby, które za tym stoją. Praca jako Święty Mikołaj jest na początku trudna, jednak po pewnym czasie Emily polubiła tę prace i zaprzyjaźnia się z Elfami-przestępczyniami. Kłamczucha nawet nie wie kiedy, zmienia się. Ale spokojnie, wszystko jest pod kontrolą, przecież to było jej zadanie. Jednak, czy na pewno na wszystko Emily ma usprawiedliwienie ? 

Aria wycofuje się z wyjazdu rodzinnego i zostaje sama w domu. Jednak nie spodziewanie dziewczynę odwiedza pewien gość. Jednak nie byle jaki, tylko jej stara miłość. Aria pod wpływem impulsu postanawia wziąć ślub, jednak nie wie, że wychodzi za mąż za przestępce. Niby wszystko wraca do normy, bo przecież Aria jest nie pełnoletnia i podrobiła podpis rodziców. Nic się nie wyda, że jej wybranek jest za kratkami. A co, jeśli ktoś ją śledził i doniesie, że Aria wyszła za mąż za kryminalistę ?

Spencer razem z rodziną wyjeżdża na Florydę. Wierzy, że jej rodzina znowu będzie normalna. Poprawiły się jej stosunki z Melissą, a jej rodzice znowu zaczęli ją akceptować. Ale jeśli w grę wchodzi chłopak, który podoba się również jej siostrze, rozpoczyna się na nowo wojna. Gra się rozpoczyna o to, kto zdobędzie tenisistę. Jednak dziewczyny nie wiedzą, że stanie się coś, co może na zawsze zmienić ich życie. Niby wszystko mają pod kontrolą, ale jeśli coś się wyda, może to być największy skandal ich rodziny.

"Kim jestem? Wkrótce się tego dowiecie. Ale na razie będę tylko cieniem w oknie, szeptem niesionym przez wiatr, dojmującym uczuciem, że ktoś czai się w ciemności".

Moim zdaniem najlepszym sekretem jest sekret Arii. Zdecydowanie ona ma najpikantniejszą tajemnicę. Mimo że tę bohaterkę lubię najmniej, to jednak ona narozrabiała w czasie przerwy świątecznej najbardziej. Zaraz potem jest Spencer, która również nie była aniołkiem w czasie wolnego. Zdecydowanie najpłytszy sekret ma Hanna, która ukrywa swoją tajemnicę tylko przed tym, aby nie stracić swojej popularności.  

Bardzo spodobał mi się pomysł na podzielenie książki na cztery części. Każda część przedstawiała sekret każdej z dziewczyn. Zaprezentowanie książki w ten sposób jest miłą odskocznią od normalnych książek serii Pretty Little Liars. Dzięki takiemu podziałowi mogłam bardziej wczuć się w jedną sytuację i szybciej poznać zakończenie historii kłamczuch. Tym bardziej, że dziewczyny trochę narozrabiały i każda z nich miała coraz lepsze i pikantniejsze sekrety.

Jak już wiecie, lubię czytać klimatyczne książki. Pretty Little Liars. Sekrety ma akcję w czasie przerwy świątecznej i specjalnie zostawiłam sobie książkę na wolne, aby czytać w klimacie, w jakim jest książka. I to był strzał w dziesiątkę, gdyż myślę, że o wiele bardziej wczułam się w dodatek do serii. Książka ma świetny styl, czyta się ją lekko, co sprawia, że również bardzo szybko. Sara Shepard pisze bardzo fajnie, dzięki czemu chce się ciągle powracać do jej książek. Dobrze, że ma ich dużo.

Pretty Little Liars. Sekrety to obowiązkowa książka dla fanów serii. Bardzo fajnie, że książkę można czytać niezależnie od tego, na jakim tomie się skończyło. Niby powinno się za nią zabrać po czwartym tomie, ale nie trzeba dopiero po tym, gdyż dodatek do serii nie zdradza wprawdzie nic szczególnego, co by się nie chciało wiedzieć przed powrotem do serii. Ja przeczytałam dopiero dwie części Pretty Little Liars i nie żałuję, że sięgnęłam po tą część, gdyż nic szczególnego się nie dowiedziałam, co by mi za spoilerowało, więc śmiało można się wziąć za tą książkę niezależnie od tego, na jakim tomie się skończyło. Oczywiście polecam zapoznać się z tą książką, jak i całą serią Pretty Little Liars.

Ocena:8/10

6 komentarzy:

  1. Czyli to nie takie typowe odcinanie kuponików od sukcesu? Bo tak wcześniej myślałem. Miła niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta książka to prawdziwa gratka dla fanów PLL! Absolutne must read i must have na półkę! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Książki Sary Shepard pojawiają się jak grzyby po deszczu, a ja jeszcze nawet nie sięgnęłam po "Kłamczuchy". Wstyd, muszę to nadrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaczęłam przygodę z PLL od serialu, ale mam nadzieję, że wkrótce nadrobię czytelnicze zaległości... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę ją przeczytać, ale nie chce mi się czekać żeby czytać ją dopiero w okresie świątecznym :D Chyba szybciej się za nią zabiorę.

    OdpowiedzUsuń
  6. moja przygoda z PLL nie dawno się zaczęła, a tą pozycję bardzo chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń