wtorek, 25 lutego 2014

95.Dziewięć żyć Chloe King. Uprowadzona-Liz Braswell

Dziewięć żyć Chloe King. Uprowadzona - Liz BraswellTytuł: Dziewięć żyć Chloe King. Uprowadzona
Autor: Liz Braswell
Liczba stron: 286
Seria: Tom II
Tytuł oryginału: The Nine Lives Of Chloe King. The Stolen
Wydawnictwo: Filia



Chloe King z pazurem

Uprowadzona to drugi tom serii Dziewięciu Żyć Chloe King, która była dość długo wyczekiwana przez fanów, a niestety średnio odebrana. Pierwszy tom rozczarował wielu czytelników, jak i również mnie, jednak dałam szanse autorce i zapoznałam się z kolejnym tomem książki Liz Braswell.

Chloe po niebezpiecznym ataku udaje się do bezpiecznego miejsca, gdzie poznaje takich samych ludzi, jak ona. Dowiaduje się więcej o swoich korzeniach, Mai, swoich mocach i o wojnie między stadem i Bractwem Dziesiątego Ostrza. Chloe King zaczyna żyć w nowej rodzinie, ale w pewnym momencie opamiętuje się i stwierdza, że coś jest nie w porządku. Chce swojego dawnego życia, spotykać się ze znajomymi, pracować, chodzić do szkoły, a co najważniejsze, spotkać się z mamą. Ale czy Chloe King może? Podobno ukrywa się dla własnego dobra, ale czy na pewno ? Czy na pewno jest chroniona niż przetrzymywana ?

Pierwszy tom Dziewięciu Żyć Chloe King był dobrym wprowadzeniem do serii, jednak po drugiej części oczekiwałam już czegoś więcej. Niestety przeliczyłam się, książka była dobra, ale moim zdaniem wypadła słabiej niż pierwsza część. Pomysł na książkę był świetny, jednak autorka nie poradziła sobie z wykreowaniem świata Chloe. Myślę, że można byłoby napisać wiele, fajnych i ciekawych wątków, co dodawałyby książce samych plusów. Można byłoby zagłębić się w mitologię i pochodzenie Mai, ale w tej części jest tego minimum.


"Gdyby musiała, bez problemu mogłaby żyć z dala od miasta, pośród drzew. Tak własnie dzieci wyobrażają sobie wolność."

W drugim tomie poznajemy odpowiedzi na nurtujące pytania, lecz nie na wszystkie. Dodatkowo powstały nowe zagadki do rozwiązania, a odpowiedzi na nie poznamy może w kolejnej części. Na szczęście w tej części nie ma już trójkąta miłosnego, a szczerze nie ma tu w cale żadnego wątku miłosnego. Niby jest kilka miłosnych momentów, ale mnie jakoś one specjalnie nie zadowalały, więc kicha. 

Książkę czyta się bardzo szybko. Mimo że akcja nie porywa, to nie wiedziałam kiedy przeczytałam ostatnią kartkę. Autorka ma bardzo prosty i plastyczny styl, dzięki czemu czyta się ją właśnie w szybkim tempie. Narracja jest trzecioosobowa, jednakże możemy wczuć się w książkę. Wiemy co bohaterowie czują i jakimi instynktami się kierują.

Przyznam szczerze, że pierwsza część bardziej mi się spodobała. Może to dlatego, że była to pierwsza część i dopiero wprowadzała czytelnika w świat Chloe King. W Upadłej wiele, ciekawszych rzeczy się działo, a tu niestety wszystko było mdłe. Poznaliśmy kilka odpowiedzi na pytania i wytworzyły się nowe i w sumie nic innego się nie działo. Chloe była ukryta i siedziała sobie spokojnie w pokoju i oto cała książka.

Mimo że książka nie wypadła za ciekawie to warto się zainteresować Dziewięcioma Życiami Chloe King. Jest to lekka, odmóżdżająca książka, która czyta się w niesamowicie szybkim tempie, a dodatkowo ma ciekawy pomysł, więc warto dać szansę Chloe King.

Ocena: 6/10
Trylogia o Dziewięciu Życiach Chloe King:
Upadła  Uprowadzona • Wybrana

Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę

8 komentarzy:

  1. Pierwsza część czeka u mnie na półce, ale jakoś nie szczególnie mnie do niej ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. No kurczę, mimo wad bardzo chętnie bym przeczytała, ale przede mną I tom ;)

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  3. Średnie oceny zbiera pierwsza jak i druga część, ale może kiedyś skuszę się i przeczytam historię Chloe King, tak dla relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę zabrać się za pierwszą część, żeby przekonać się czy przypadnie mi do gustu ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka nadal przede mną, ale szczerze mówiąc, jakoś mi się nie spieszy do lektury :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie planuję zabierać się w najbliższym czasie za żadne serie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coraz więcej przeciętnych recenzji tej książki i coraz bardziej mnie ona odpycha :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach pierwszą część książki dopiero...

    OdpowiedzUsuń