piątek, 14 lutego 2014

93.Wystrzałowa dziewiątka-Janet Evanovitch

Wystrzałowa Dziewiątka - Janet EvanovichTytuł: Wystrzałowa dziewiątka 
Autor: Janet Evanovich
Liczba stron: 379
Seria: Łowczyni nagród Stephanie Plum 
Tytuł oryginału: To the Nines
Wydawnictwo: Fabryka słów

                   Premiera 14 lutego 2014 roku

"Świat to zwariowane miejsce"

Wystrzałowa dziewiątka to już dziewiąta część przygód niesamowitej Stephanie Plum. Seria jest pełna wdzięku, śmiechu, miłości i kryminału, a sama Śliweczka jest niezłą agentką do tendencji wpadania w tarapaty. Co tym razem przydarzy się Stephanie ?


Stephanie Plum dalej pracuje jako Łowca Nagród. Tym razem ma za zadanie odnaleźć hindusa, który miał trzymiesięczna wizę w Stanach, jednak jak to w życiu Stephanie jest, łatwo nie będzie. Plum dostaje zawsze "dobrą" robotę, która nie jest łatwa, tylko wiąże za sobą wiele, innych spraw. I tym razem Steph znajduje się w samym środku kryminalnych zagadek, ale jak to w świecie dziewczyny jest, zamiast wycofać się w odpowiednim momencie, ta robi krok na przód i znajduje się w grze...W grze na śmierć i życie.

Stephnie Plum to mój człowiek i po prostu ją kocham. Mimo że bohaterka jest ode mnie starsza o te kilkanaście lat, to ją uwielbiam. Przesympatyczna kobieta do tendencji wpadania w tarapaty, ale bez problemów nie byłoby przecież tak śmiesznie. Autorka świetnie wykreowała bohaterkę. Przez swoją nie idealność Steph wychodzi na idealną osobę i bohaterkę książkową. Aż chce się o niej czytać i czytać! Dobrze, że pani Evanovitch stworzyła taką długą serię, która nie nudzi, a tylko chce się jej więcej. Jeśli poznacie Stephanie Plum, to uwierzcie mi, nigdy o niej nie zapomnicie i nie rozstaniecie. 

"-Mam złe wieści i jeszcze gorsze wieści-oznajmił.[...]
-A jaka jest ta gorsza wiadomość?
-Babcia Bella do nas jedzie."

Janet Evanowitch pisze w tak lekki i prosty sposób, że aż chce się czytać jej książki. Czyta się na prawdę szybko, akcja ciągle gnie do przodu, że nie ma chwili wytchnienia, a na dodatek chce się rozwiązać kryminalną zagadkę. Czego chcieć więcej? Świetni, ale zwykli bohaterowie, typowe miasto w Stanach Zjednoczonych, zwykła sprawa, która staje się kryminalna i mamy bestseller! No bo kto nie słyszał o serii Dziewczyny nie płaczą? Wszyscy kochają Stephanie Plum. Steph to osoba, którą nie da się nie lubić i nie sposób się z nią nudzić. 

Wystrzałowa dziewiątka nie ma prawie żadnych minusów. No właśnie, prawie. Znalazłam tu jeden minus, bo myślałam, że już w dojrzałych książkach czegoś takiego nie znajdę. A mianowicie mówię tu o trójkącie miłosnym. Ach tak! Zaskoczyłam was. Nawet Stephanie Plum ma dwóch adoratorów. Na szczęście sprawy miłosne zeszły na dalszy plan, a autorka zajęła się tym, co mnie bardziej interesowało, a mianowicie wątkiem kryminalnym. Ja akurat już od samego początku wiedziałam kto co zrobił, ale to nie oznacza, że książka jest przewidywalna, bo tak nie jest. Janet Evanowitch wprowadza coraz to nowsze informację, że podejrzewa się już każdego, a sprawa i tak obróci się o sto osiemdziesiąt stopni. Więc uważajcie, podejrzanym możesz być nawet ty :)

Na początku bałam się sięgnąć po dziewiątą część serii o Śliweczce, gdyż nie przeczytałam wszystkich części po kolei i bałam się spoilerów, jednakże moje obawy nie były potrzebne, gdyż książki nie są ze sobą powiązane, no chyba, że bohaterowie są ci sami, ale to że sięgnęłam po tą część nie czytając wcześniejszej w niczym nie przeszkadza, więc nie obawiajcie się, gdy sięgniecie po tą część, nie czytając ósmej, lecz na początku przeczytajcie najpierw pierwszą, abyście nie skoczyli od razu na głęboką wodę. 

Seria o przygodach Stephanie Plum należy do moich ulubionych. Uwielbiam czytać o tej zwariowanej kobiecie. Jeśli jeszcze nie zapoznaliście się ze Śliweczką, to uczyńcie to szybko, jednak pamiętajcie, przepadniecie na zawsze! Steph należy do tych bohaterek, które nie dają o osobie zapomnieć, także ten, pilnujcie się :) Stephanie jest jedyna w swoim rodzaju.


"-Przypomnij mi, dlaczego tu siedzimy i się roztapiamy?-odezwała się Connie.
-Pies.[...]
-Więc musisz tarować psa.
-On na mnie liczy.
-Stephanie na ratunek."
Ocena:9/10

Za możliwość zapoznania się z kolejną częścią przygód Stephanie Plum, 
dziękuje wydawnictwu Fabryka Słów

4 komentarze:

  1. Cała seria wciąż przede mną, ale każda kolejna część niesamowicie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś odpuściłam czytanie tej serii. Nawet nie zaczełam prawdę mówiąc i nie mam zamiaru.

    OdpowiedzUsuń
  3. Całe szczęście, że pierwsza część wylądowała dzisiaj na mojej półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja znam jedynie tom pierwszy :P Pora chyba w końcu to zmienić, skoro w księgarniach można już kupić dziewiąty :D

    OdpowiedzUsuń