wtorek, 28 stycznia 2014

Deutsch Aktuell 61/2013

Tytuł: Deutsch Aktuel
Numer: 61/2013
Liczba stron: 38
Wydawnictwo: ColorFul Media 


Język niemiecki jest bardzo popularny w naszym kraju. Stał się on obowiązkowym językiem w szkole, a teraz coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz języka angielskiego znają również język niemiecki. Ja niestety jestem jeszcze w tej starej podstawie programowej, gdzie niemieckiego uczyłam się tylko przez dwa lata w Liceum, jednakże bardzo chciałabym znać ten język na poziomie komunikacyjnym, tym bardziej, że mieszkam bardzo blisko granicy niemieckiej, a do Berlina mam około 150 km. 


Wydawnictwo ColorFul Media oczywiście prowadzi magazyny również w języku niemieckim. W ostatnim numerze możemy spotkać się z takimi tematami jak: Energia słoneczna produkowana w Niemczech, Nowy niemiecki zabytek światowego dziedzictwa kulturowego czy Jarmark Bożenarodzeniowy. W magazynie znajdziemy też wiele, innych, ciekawych tematów, quizów czy innych ciekawostek. Wydawnictwo tak precyzuje każdy numer, aby każdy znalazł coś dla siebie.

Jednak, aby zrozumieć coś, trzeba znać język niemiecki. Myślałam, że sprostam i zrozumiem to czy owo, ale myliłam się. Moja dwuletnia nauka to minimum. Próbowałam czytać ze słownikiem, w każdym artykule są popodkreślane i przetłumaczone ciężkie słowa, dodatkowo jakiś tam minimalny stopień języka niemieckiego umiem, jednak to za mało i bardzo mało zrozumiałam w tym magazynie. Teraz już będę wiedzieć, że nie mam co się brać za Deutsch Aktuell. 

Bardzo podoba mi się inicjatywa wydawnictwa ColorFul Media. To świetny pomysł wydawania magazynów w języku obcym. Myślę, że wiele osób, które choć trochę znają dany językach, chętnie sięgną po coś nowego, a taki sposób nauki jest skuteczny, bo z zainteresowaniem czytamy jakiś artykuł, a jeśli nieznany jakiegoś słówka to z większą skutecznością go zapamiętamy. 

Za możliwość zapoznania się z Deutsch Aktuell dziękuje wydawnictwu ColorFul Media!

3 komentarze:

  1. Mam ten numer. Czeka na swoją kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uczę się niemieckiego trzeci rok. Muszę spróbować coś poczytać, ale raczej będą z tym małe problemy. Lubię te magazyny, chociaż nie określam ich mianem arcydzieło. Szkoda tylko,że są dosyć drogie. Nie chcesz odsprzedać ? (;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę ! Napisz do mnie na meila blairowax3@hotmail.com :) Zwrócisz mi tylko za koszty dostawy :D

      Usuń