czwartek, 23 stycznia 2014

91.Urodzona o północy-C.C. Hunter

Urodzona o północy - C.C. Hunter
Tytuł: Urodzona o północy
Autor: C.C. Hunter
Liczba stron: 365
Seria: Wodospady cienia #1
Tytuł oryginału: Born at Midnight
Wydawnictwo: Feeria


Obóz dla nastolatków o nadnaturalnych zdolnościach 

Urodzona o północy to pierwszy tom serii Wodospadów Cienia. Książka z gatunku fantastyki, która została okrzyknięta mianem New York Times Bestseller. A jak będzie u nas? Czy książka stanie się bestsellerem ?

Kylie Galen to szesnastolatka, która ma trochę nastoletnich problemów. Umiera jej babcia, rodzice się rozwodzą, rzuca ją chłopak, a jeszcze na dodatek widzi tajemniczego człowieka, którego tylko ona widzi. Życie nie może być gorsze dla nastolatki, ale no cóż, jednak może. Kylie poszła na imprezę, jednak po przybyciu policjantów okazało się, że były tam narkotyki. Rodzice uważają, że mają coraz większe problemy ze swoją córką, więc wysyłają ją na obóz dla trudnej młodzieży w Wodospadach Cienia.

Kylie uważa, że ten obóz jest dla dziwolągów. Jednak te dziwolągi uważają ją za jedną z nich. Czemu ? Obóz dla trudnej młodzieży w Wodospadach Cienia to nic innego jak obóz dla nadnaturalnych nastolatków. Spotkamy tam wampiry, wilkołaki, elfy i zmiennokształtnych. Dziewczyna nie należy do żadnej grupy, bo nie ma żadnych cech dla jakiegoś gatunku. Jednak dowiaduje się, że tajemniczy człowiek, którego widz to duch, a ona musi pomóc mu. Okazuje się, że Kylie przyjechała do Wodospadu Cienia, aby dowiedzieć się kim jest, jednak odkryje więcej, niż mogła się spodziewać. 

Nie dość, ze Kylie ma do rozwiązania mnóstwo zagadek. Musi znaleźć odpowiedzi na nurtujące ją pytania, to jeszcze poznaje dwóch czarujących i przystojnych chłopaków. Derek-przystojny, zabawny, czarujący i idealny półelf.Lucas-wilkołak, którego spotkała już kiedyś w życiu i ich losy kilka razy się złączyły, tylko czy on ją pamięta? Dziewczyna zaczyna coś czuć do dwóch chłopaków, jednak nie może sobie na to pozwolić, a na dodatek niedaleko obozu znajduje się jej były chłopak, który chce do niej powrócić. Czy Kylie pozwoli sobie na miłość ? 

"Niektóre legendy maja w sobie ziarnko prawdy."

Do Urodzonej o północy podchodziłam dość sceptycznie. Opinie nie były dość dobre, wiec nie spodziewałam się jakieś fajnej książki, które mnie zachwyci, ale gdy ją zaczęłam, tak mi się spodobała, że książka leżała już przeczytana. Dawno nie czytałam książki, w której występowały by wampiry, wilkołaki i elfy w jednym, a dodatkowo akcja działa się na obozie dla nastolatków, więc myślę, że te dwa czynniki spowodowały, że książka tak mi się spodobała. Tajemnice, zagadki i miłość, a wszystko utrzymane w szkolnym klimacie i dodatkowo piękny krajobraz, to wszystko znajdziecie właśnie w pierwszej części serii Wodospadów Cienia.

Chyba przyzwyczaiłam się już do trójkątów miłosnych, bo Urodzona o północy to kolejna książka, w której on mi nie przeszkadzał. Bardziej byłam zainteresowana odpowiedziami na multum pytań, jakie się w tej książce pojawiły. Byłam ciekawa rozważaniami zagadek, a wiele tajemnic jeszcze bardziej podkręcało moją ciekawość. Co tam miłosne rozterki, gdy do rozwiązania jest tyle tajemnic. 

Książkę czyta się błyskawicznie. Dawno nie czytałam książki przy której spędziłabym zaledwie kilka godzin. Akcja toczy się w diametralnym tempie, autorka ma lekki i zabawny styl. Dodatkowo każdy rozdział w Urodzonej do północy kończy się w takim momencie lub w zdaniu, ze trzeba przeczytać jeszcze jeden rozdział i tak w kółko. Czytelnik od początku wrzucony jest w wir wydarzeń, że nie spocznie, aż nie skończy ostatniego zdania. 

Podsumowując książka bardzo mi się spodobała, że z niecierpliwością czekam na kolejną część Wodospadów Cienia. Jest to dobra i lekka książka, która pozwala czytelnikowi przenieś się w inny świat z dala od rzeczywistości. C.C. Hunter stworzyła bardzo ciekawą książkę i już nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po kolejną część, mam nadzieje, że również udaną. 

Ocena: 8/10
Książkę otrzymałam od wydawnictwa Feeria,
za co bardzo serdecznie dziękuje!

9 komentarzy:

  1. The Clockwork Princess? Chyba drobna pomyłka ;) "Urodzona o północy" wydaje się bardzo ciekawa fajnie byłoby przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam fantastykę i z pewnością sięgnę po "Urodzoną po północy". Mam nadzieję, że się na niej nie zawiodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama chętnie się skuszę jak uda mi się ją dopaść gdzieś w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakoś nie mogę się przekonać do tej książki, mimo Twojej pochlebnej opinii nadal podchodzę do niej sceptycznie. Może kiedyś sięgnę po "Urodzoną o północy", może jak natknę się na nią w bibliotece. Jeszcze nie wiem co zrobię z tą książką, ale pomyślę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis nie jest zbyt zachęcający, ale skoro namawiasz, to może kiedyś się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz spotykam się z ta pozycją, ale po przeczytaniu recenzji stwierdzam, że to jednak nie dla mnie :P Nie przepadam za fantastyką i jakoś mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio do mnie zawitała kurierem ta książka, było warto walczyć o nią w konkursie! Za niedługo biorę się za jej czytanie!
    Super blog + zapraszamy do Nas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie skończyłam ją czytać! Dostałam ją na urodziny i na początku nie byłam do kończą zdecydowana. Trójkąty miłosne są w prawie wszystkich książkach co sprawia, że już nam się znudziły. Ale gdy zaczęłam czytać tą książkę nie mogłam przestać. Rozdział kończył się w takich momentach, że jakby się nie chciało nie dałoby się przestać. Sama nie jestem z byt wielką fanką książek o istota paranormalnych ( fantastyką ) , ale ta książka jest GENIALNA !! W książce cały czas toczy się akcja, wątek miłosny nie przeszkadza a wręcz dodaje temu wszystkiemu uroku. Również fakt, że to wszystko dzieje się na obozie dla "trudnej" młodzieży i to młodzież bierze w tym wszystkim udział dodaje temu wszystkiemu odpowiedniego nastroju. Ledwo skończyłam ją czytać i już zaczęłam sprawdzać w internacie czy jest już druga część. Naprawdę polecam wszystkim osobą, które lubią czytać książki, chcą odciąć się choć na chwilę od swojego życia, i wielu, wielu innym. Polecam tę książkę wszystkim !!! Ta książka tak mnie zauroczyła, że stałam się jej Wielką Fanką !!!

    OdpowiedzUsuń