sobota, 23 lutego 2013

Zapowiedzi marcowe

Tytuł: Requiem
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 20 marca 

Kontynuacja Delirium i Pandemonium

Rewolucja rozlewa się na cały kraj, oddziały rządowe śledzą i brutalnie tępią grupy Odmieńców. Jako członkini ruchu oporu Lena znajduje się w samym centrum konfliktu. Rozdarta między Aleksem i Julianem walczy o swoje życie i prawo do miłości.W tym samym czasie Hana prowadzi bezpieczne, pozbawione miłości życie u boku narzeczonego – nowego burmistrza Portland. Wkrótce drogi dziewczyn znów się zejdą, a ich spotkanie doprowadzi do bolesnej konfrontacji.Czy można wybaczyć zdradę? Czy mury wreszcie runą?



Tytuł: Dziewięć Żyć Chloe King
Wydawnictwo: Filia
Premiera: 20 marca 

Chloe King to normalna nastolatka, chodzi do szkoły, interesuje się chłopcami, kłóci się z mamą. Do czasu. W okolicy swoich 16-tych urodzin Chloe orientuje się, że ma bardzo szczególne zdolności… Zrobi wszystko żeby odkryć prawdę. Musi się spieszyć bo jej prześladowca cały czas czai się w cieniu, żeby znów zabić. Bo Chloe ma dziewięć żyć, ale czy one jej wystarczą…?

Tytuł: Niebo
Wydawnictwo: Bukowy las
Premiera: 20 marca

Anielica Bethany oraz Xavier, jej ziemski ukochany, wystawili cierpliwość niebios na próbę już w chwili, gdy zaczęli się spotykać. Teraz przekraczają ostateczną granicę: biorą ślub. W dniu, w którym poprzysięgli sobie, że nic ich nigdy nie rozdzieli, dowiadują się, iż najtrudniejsze z dotychczasowych wyzwań dopiero przed nimi: zmuszeni będą stawić czoło Siódmym, specjalnie wyszkolonemu oddziałowi żołnierzy anielskiego wojska powołanemu do pilnowania ładu we wszechświecie. A oni nie spoczną, dopóki ich misja nie zostanie wypełniona, krnąbrny anioł schwytany i doprowadzony przed oblicze niebieskiego sądu. Czy zakochany anioł udowodni niebu i ziemi, że nie istnieje na świecie siła potężniejsza od miłości


Tytuł: Królestwo łabędzi
Wydawnictwo: Egmont
Premiera: 06 marca 

Aleksandra i jej bracia wiodą beztroskie życie na królewskim dworze swojego ojca. Jednak rodzinna sielanka pryska nagle, gdy królowa ginie z łap okrutnej bestii, a król powtórnie się żeni – z kobietą, która nienawidzi pasierbów. Po nieudanej próbie odkrycia mrocznych tajemnic macochy Aleksandra zostaje wywieziona do ponurej krainy Midland, jej bracia zaś wygnani z Królestwa. Aby odmienić zły los i odzyskać braci, Aleksandra musi odnaleźć w sobie niezwykłą moc, którą czerpie z sił przyrody. Pomocny okaże się także tajemniczy książę Gabriel, z którym dziewczynę połączy gorące uczucie.




Tytuł: Poradnik pozytywnego myślenia
Wydawnictwo: Otwarte
Premiera: 06 marca 

Poznajcie Pata. Pat ma pewną teorię – jego życie to film, który zakończy się happy endem, czyli powrotem jego byłej żony. Pat musi tylko spełnić kilka warunków: robić codziennie setki brzuszków, czytać więcej książek, ćwiczyć bycie miłym i dwa razy dziennie łykać kolorowe pastylki. Niestety nic nie układa się tak, jak powinno. Na domiar złego za Patem łazi piękna, choć poważnie stuknięta Tiffany, prześladuje go piosenka Kenny’ego G, a nowy terapeuta sugeruje zdradę jako formę terapii!
Pat nie przestaje jednak myśleć pozytywnie. Czy to wystarczy, by osiągnął swój cel?

Tytuł: Dziewczna, którą kochały pioruny
Wydawnictwo: Amber
Premiera: 06 marca 

Mia Price to dziewczyna, którą kochają pioruny. Los Angeles jest jednym z niewielu miejsc, gdzie czuje się bezpieczna. Do czasu gdy trzęsienie ziemi niszczy miasto. Wokół panuje chaos. Plaże zmieniają się w gigantyczne wioski namiotów. Śródmieście jest rumowiskiem. Nocami w opuszczonych budynkach odbywają się dzikie imprezy. Ich uczestników przyciąga w ruiny moc, której nie potrafią się oprzeć. Dwie walczące ze sobą sekty gromadzą coraz więcej wyznawców. I obie widzą w Mii klucz do wypełnienia dwóch apokaliptycznych proroctw… Tajemniczy Jeremy obiecuje ją chronić, lecz czy jest tym, za kogo się podaje? Mia nie jest tego pewna. Wie tylko, że jego dotyk jest bardziej elektryzujący niż uderzenie pioruna…





Znaleźliście coś dla siebie? Premier książek będzie w tym miesiącu o wiele więcej, ale wybrałam te, na które czekam z niecierpliwością, albo jak będę miała okazja to z chęcią bym przeczytała.






środa, 20 lutego 2013

51.Ostatnia spowiedź-Nina Reichter



Tytuł: Ostatnia Spowiedź
Autor: Nina Reichter
Liczba stron: 375
Seria: Ostatnia Spowiedź Tom I
Tytuł oryginału: Letzte Beichte
Wydawnictwo: Novae Res

"Poczuj, jak kocha ten, którego kochają tysiące..."

Ona-przeprowadziła się do małego miasteczka we Francji, w którym ma studiować. Jest w dziwnym związku, z którego nie może się wyplątać.
On-piosenkarz, którego kochają miliony kobiet. Ma kontrakt, który zabrania spotykania się z dziewczynami.
Co połączyło dwójkę zupełnie obcych sobie ludzi? Dwie osoby, które nie łączy nic i są od siebie bardzo różne. Mieszkają w dwóch różnych krajach oraz są na takim etapie życia, że nie mogą pozwolić sobie na miłość...?

Ally jest zwykłą dziewczyną, która jest w dość dziwnym związku. Czuje się uwieziona w swoim życiu, ale nie może na razie się z niego wyplątać. Gdy powraca do Francji, na swojej drodze spotyka nietypowego chłopaka. Los chciał, że tych dwoje spotkało się na lotnisku w środku nocy. Los chciał, że spędzili ze sobą kilka miłych godzin. Los chciał, że się w sobie zakochali, ale jest jedna przeszkoda-oboje wiedzą, że już się nigdy więcej nie spotkają.

Brade jest rockmenem. Kobiety z całej Europy za nim szaleją. Całe swoje młodzieńcze życie poświęca dla kariery i nie ma żadnej prywatności. Jednak dziewczyna, którą spotyka na opuszczonym lotnisku, nie rozpoznaje go i nie wie, że jest on gwiazdą. 
Ally i Brade po tym dziwnym spotkaniu utrzymują ze sobą kontakt. Ciągle ze sobą rozmawiają, esemesują, ale każde z nich ukrywa sekret, który może zmienić wszystko. 
Jak potoczą się losy dwójki zupełnie sobie nieznanych osób? 


"Bo gdy serce mówi, muzyka milknie, a słowa bledną..."

W książce występuje dwoje głównym bohaterów. Jednego bardzo polubiłam, a drugiego nie co mniej. Strasznie irytowała mnie Ally. Na początku autorka przedstawiła ją tak, że można od razu ją polubić, ale niestety w międzyczasie stała się rozkapryszona i niezdecydowana. Natomiast Bradin Rothfeld jest bohaterem, którego bardzo polubiłam, ale nie od początku. Tu autorka na początku przedstawiła go z tej gorszej strony, ale później staje się inny, troskliwy, sympatyczny, dobry, uparty co do uczuć, które darzy do Ally. Mimo tego trochę wyidealizowanego charakteru i uroku i tak go bardzo polubiłam. Na pewno będzie on jednym z moich ulubionych bohaterów płci męskiej. Jest on prawdziwym romantykiem. Szkoda, że w dzisiejszym świecie takich romantyków jest coraz mniej :(

Powiem szczerze, że zawiodłam się na tej książce. Po raz kolejny, bo ostatnio ciągle zawodzę się na książkach :( Ale do Ostatniej Spowiedzi miałam bardzo wysoko postawioną poprzeczkę. Jednak tyle pozytywnych komentarzy i wysoka ocena na lubimyczytać.pl, wielkie hasło reklamowe z tyłu okładki i ostatniego czasu brak książek w sprzedaży w całej Polsce (ostatnio spotkałam się z takim szumem z książką Zmierzch) jednak robi swoje i oczekiwałam na prawdę czegoś wielkiego, co mnie oczaruje, z szokuje i rozkocha. A co dostałam? Książkę pełną romantyzmu, uczuć i śmiechu, choć były takie momenty, że już miałam dość. I już kilka razy zastanawiałam się, czy nie odłożyć książki na później, bo tak mnie męczyła. Na szczęście nie mam w zwyczaju odkładać czegoś, co już zaczęłam i na szczęście skończyłam całą książkę, z czego jestem zadowolona, bo warto.


"Nasz jeden dzień będzie trwał zawsze, dopóki ono bije dla ciebie..."

Cały pomysł jest dość oryginalny i nowy. Bardzo spodobał mi się pomysł na pokazanie miłości w dwóch różnych światach. I że ta miłość może na prawdę istnieć! Autorka bardzo ciekawie nam to wszystko przedstawiła. Całą tą miłość została przedstawiona bardzo oryginalnie. Silne emocje, które towarzyszą bohaterom towarzysząc również samemu czytelnikowi. Ostatnia spowiedź na pewno jest romantyczna i wzbudza wiele emocji, gdzie czytelnik

może płakać, ale jest również zabawna i nie raz wybuchłam
śmiechem przez dialogi bohaterów.

Bardzo spodobał mi się pomysł przedstawienia show biznesu, ale nie tego kolorowego, wspaniałego, ale te złe strony bycia sławnym i rozpoznawanym. Na pewno jest to plusem w tej książce, gdyż możemy się przekonać jak to jest na prawdę być kimś sławnym.

"-Co? To teraz już będziemy ją przedstawiać rodzinie? Ja nie wytrzymam[...]
-Śniadanie!-zawołała za nim Katherine.
-Głupota odbiera mi apetyt!"

Książkę czytałam bardzo długo, niestety dość ciężko mi szło. Jest to spowodowane na pewno wolną akcją, która spowodowała, że nie paliłam się do czytania. Ostatnia spowiedź nie jest jakimś wybitnym dziełem, ale ma coś w sobie, że można się wzruszyć i ją polubić. Natomiast nie ma co oczekiwać jakiegoś wielkiego bum, jakiego ja niestety oczekiwałam i się trochę zawiodłam.

Koniec książki bardzo mnie poruszył i nie mogłam wysiedzieć w miejscu. Dlaczego zawsze tak jest, że koniec jest taki zaskakujący i nie można przeczytać co będzie dalej ?! :( Szukałam jakiś informacji o dalszej części, kiedy będzie miała miejsce, ale w internecie nic na ten temat nie ma :( Czy  ktoś może wie, kiedy będzie miała swoją premierę druga część Ostatniej Spowiedzi? Bo ja normalnie nie wytrzymam nie wiedząc co się dalej stanie...a za pewne będziemy musieli czekać kilka/kilkanaście miesięcy na ciąg dalszy.

Książkę oczywiście polecam wszystkim. Jest to dobra powieść romantyczna, której w XXI wieku brakuje. Można się przy niej śmiać, płakać oraz dobrze bawić. Mi nie pozostaje nic innego, tylko wyczekiwać II tomu serii. 


"Nie pokazałeś mi dzisiaj gwiazd Brade...tylko wiarę..."

Ocena: 6/10

sobota, 16 lutego 2013

Stosik [8]

Hej :)
Co tam u was słychać? U mnie tydzień temu ferie się skończyły :( I znowu trzeba było powrócić do szkoły i nauki, a za tym idzie mało czasu na czytanie :( Dlatego, że nie wiem kiedy dodam kolejną recenzję, pewnie gdzieś za kilka dni, to w zamian dodaje pierwszy stosik w 2013 roku :D




Od góry:
WYMIANKOWY
1."Prawdziwy cud" Nicholas Sparks-wymiana na lc
2."Mroczny sekret" Libba Bray-j.w.
3."Ostatnia spowiedź. Tom I" Nina Reichter-właśnie czytam :) Wkrótce recenzja
4."Wybacz, ale będę Ci mówiła skarbie" Federico Moccia-na tą książkę polowałam od wakacji, ale na szczęście w końcu ją mam :) również wymiana na lc
ZAKUP WŁASNY
5."Niepokój" Maggie Steifvater-empikowe promocje, RECENZJA
6."Pandemonium" Laurel Oliver-j.w.
7."Gorączka" Dee Shulman-j.w.
8."Pałac północy" Carlos Ruiz Zafón-zakupione na allegro za 11zł z przesyłką :)
9."Żelazny król" Julie Kagawa-zakupione w Auchanie za 9,99 !! Szkoda, że nie było drugiej części :( 

Więc tak oto prezentuje się mój najnowszy stosik :D
Znaleźliście coś dla siebie? Jaką recenzję książki chcecie przeczytać najszybciej?

A więc to tyle. Kolejna recenzja pojawi się już niebawem :)
Pozdrawiam!

piątek, 8 lutego 2013

50.Delirium-Lauren Oliver


Tytuł: Delirium
Autor: Lauren Oliver
Liczba stron: 357
Seria: Delirium #1
Tytuł oryginału: Delirium
Wydawnictwo: Otwarte


"Miłość-najbardziej zdradliwa choroba na świecie: zabija cię zarówno wtedy, gdy cie spotyka, jak i wtedy, kiedy cię omija. Ale to niedokładnie tak. [...] Miłość-zabije cię i jednocześnie cię ocali."

Lena żyje w świecie, gdzie miłość nazwana amor deliria nervosa jest największą chorobą na świecie i zabija. Dlatego Stany Zjednoczone wynalazły lekarstwo na tę chorobę. Zbliżają się osiemnaste urodziny dziewczyny, a za tym idzie zabieg, który ma wyleczyć każdego obywatela przed tą choroba. Dzięki niemu wiedzie się spokojne i szczęśliwe życie u boku partnera, którego przydzieli komisja i nie będzie można zarazić się miłością. Lena jest osobą, która widziała trochę przypadków w swojej rodzinie, jakie wyrządza amor deliria nervosa i już wprost nie mogła się doczekać jak będzie wyleczona. Bała się, że ona również może się zarazić i będzie chora. I gdy do zabiegu pozostają ostatnie tygodnie na jej drodze pojawia się Aleks. Chłopak okazuje się być Odmieńcem z Głuszy-jest to miejsce, gdzie nie ma czegoś takiego, jak choroba amor deliria nervosa. Ludzie żyją własnym życiem i nikt nikogo nie pilnuje. Aleks pokazuje Lenie inny świat oraz prawdziwe oblicze świata, w którym ona żyje. Zło i zakazy to jedne z wielu rzeczy jakie panują w Stanach Zjednoczonych, a Lena zaczyna mieć tego dosyć. Pragnie miłości i szczęścia, a to może dać jej Aleks, dlatego Lena zaczyna walczyć ze swoim światem. 

"Życie nie jest życiem, jeśli się przez nie tylko prześlizgniesz."

Lena jest osobą, która wszystkim się podporządkowuje. Jest grzeczna, ułożona i robi to, co jej się powie. Dopiero, gdy poznaje Aleksa staje się buntownicza. Odkrywa ciemną stronę świata, w którym żyje. Odkrywa, że władze robią każdemu obywatelowi wodę z mózgu. Nie widzi już tylko dobrych stron poddania się zabiegowi przed amor deliria nervosa, ale widzi te złe strony. Odkrywa, że miłość to nie choroba, ale to jedna z najwspanialszych rzeczy na świecie. Dzięki temu uczuciu umie walczyć o swoje, umie rozróżnić co jest dobre, a co złe. W książce nastąpiła wielka przemiana bohaterki, co wyszło jej na dobre. Każdy z bohaterów jest dość przeciętny, a takich bohaterów to ja lubię. I właśnie Lenę, Aleksa i Hanę bardzo polubiłam, gdyż są przeciętni i na swój sposób wyjątkowi. 
Delirium jest książką jakiej jeszcze nie czytałam. Autorka miała świetny i całkowicie inny pomysł na napisanie tej oto powieści. Miłość, która jest chorobą i jest zła? Czegoś takiego jeszcze nie było. Nie wyobrażam sobie żyć w takim świecie jak Lena. Miłość towarzyszy każdemu człowiekowi przez cały czas. Miłość do rodziny, przyjaciół, chłopaka, zwierzęcia, a nawet do jakieś rzeczy, nie mogę uwierzyć, że człowiek byłby w stanie żyć bez tego uczucia, gdyż miłość jest bardzo ważnym elementem w każdym życiu u każdego człowieka.

Na początku trochę dziwnie mi się czytało tę książkę. Nie mogłam się przyzwyczaić do pomysłu jaki autorka wymyśliła. Nie mogłam się przyzwyczaić, że miłość jest chorobą! Ale Lauren Oliver rewelacyjnie to przedstawiła, że później było już o wiele lepiej. Cały styl i język autorki jest niesamowity. Bardzo spodobał mi się pomysł, gdzie na początku rozdziału są krótkie noty, albo cytaty, co daje jeszcze bardziej oryginalności książce. Po przeczytaniu pierwszej książki tej autorki stwierdzam, że pani Oliver znajduje się w gronie moich ulubionych autorów i na pewno przeczytam jej kolejne powieści. I tak czekają już na mnie dwie jej książki, więc wkrótce się z nimi zapoznam. 


"Miłość przemienia cały świat w coś wspanialszego, niż na co dzień się wydaje."


Niestety, ale ciężki mi się czytało tę książkę. Przez pierwszą połowę nie mogłam przebrnąć i nawet odłożyłam ją na trochę, aby przeczytać inną książkę. Ale potem zmotywowałam się i na szczęście przeczytałam resztę. Akcja była bardzo wolna i ciągnęła się w nie skończoność, że się po prostu męczyłam, ale później zaczęło się dziać, że nie mogłam odłożyć książki. A jeszcze ten zaskakujący koniec, który wszystko skomplikował i nie wiem teraz co się stanie dalej. Dlatego już niedługo sięgnę po Pandemonium.

Pierwsze spotkanie z Lauren Oliver uważam za udane i jak to pisałam wcześniej, na pewno wkrótce zapoznam się z jej kolejną książką. Pisze ona tak, że czytelnikowi towarzyszy pełno emocji i niemożna przewidzieć akcji. Polecam wszystkim do zapoznania się z Delirium, bo na prawdę warto, choć na początku może być trudno. Mi nie pozostaje nic innego tylko przeczytać Pandemonium. Jestem ciekawa co tam wymyśli autorka. 

Ocena: 8/10


Trylogia Delirium:
Delirium • Pandemonium • Requiem



Książka bierze w wyzwaniu: Z półki, Czytajmy fantastykę. 

poniedziałek, 4 lutego 2013

49.Niepokój-Maggie Stiefvater



Tytuł: Niepokój
Autor: Maggie Stiefvater
Liczba stron: 428
Seria: Wilkołaki z Mercy Falls
Tytuł oryginału: Linger
Wydawnictwo: Wilga


"Nie wiedziałam, że istnieje tyle różnych sposobów na to, by powiedzieć żegnaj."


Zbliża się wiosna. Sam jest człowiekiem, ale to z Grace zaczyna się dziać coś dziwnego. Ciągłe bóle głowy, wysoka gorączka i krew z nosa. Jeszcze gdyby tego było mało to pewnej nocy rodzice dziewczyny przyłapali Sama, że śpi w łóżku Grace i od tego momentu chcą ich rozdzielić. Ale ich związek kwitnie i nie wyobrażają już sobie życia bez siebie. Sam przyjmuje nowy obowiązek-musi opiekować się sforą. Na dodatek do sfory dołącza nowy wilk-Cole, który jest dość niepokojący, skrywa pewną tajemnice i zmieni on życie każdego z bohaterów. Co tym razem wydarzy się w miasteczku Mercy Falls ? Jak poradzą sobie bohaterowie? Czy Grace i Sam będą mogli ze sobą być?

W tej części narracja jest nieco inna niż w pierwszej. W Niepokoju mamy jej aż cztery. Sam, Grace, Isabel i Cole. Każdego z bohaterów polubiłam. Każdy jest inny i na swój sposób wyjątkowy. Bardzo się ciesze, że autorka nie wyidealizowała głównych bohaterów tylko stworzyła ich przeciętnych i bardzo dobrze jej to wyszło. Dzięki temu nie da się ich nie lubić i można się z nimi utożsamić. Podział  na perspektywy jest bardzo fajny i nawet, że są aż cztery narracje nie utrudnia w niczym, a nawet możemy dowiedzieć się o wiele więcej. Niestety w każdym rozdziale zabrakło mi podanych stopni do których się już przyzwyczaiłam :(


"To naprawdę dziwne, czego miłość uczy człowieka o jego niedoskonałości"

Cały klimat podobał mi się bardziej w Drżeniu. Cały ten mróz, śnieg, zima panująca w książce była bardzo fajnym dodatkiem, który był na pewno ważny, a jeszcze, że ja czytałam książkę w taką samą pogodę dał jej dodatkowych plusów. Niestety w Niepokoju tego mi zabrakło, ale nie jest źle, gdyż autorka bardzo ciekawie opisała klimat jaki panuje w tajemniczym miasteczku Mercy Falls, ale to nie jest już to.

Niestety pierwsze słowa, które są w książce zdradzają całą akcję. Wiadomo, ja już po takim czasie wiedziałam mniej więcej co się wydarzy, ale osoby które czytały zaraz po premierze na pewno nie były z tego zadowolone. Nie wiem czy autorka zrobiła to celowo, czy tego nie przemyślała, ale mi ten pomysł się nie spodobał.

Na pewno nie jest to książka wyjątkowa. Jest ona dość prostą książką o wilkołakach, która jednak ma coś w sobie, że wielu ją uwielbia. Ja również do nich należę, ale znowu trochę się przeliczyłam. Znowu myślałam, że wydarzy się coś wielkiego, co mnie oczaruje, no ale niestety tak nie bylo. Jest to dość prosta książka, ale pani Stefvater napisała ją tak, że można się w tej powieści zakochać. 

W książce cała akcja trochę się zmienia. Niby jest to kontynuacja, ale mamy tu nowe kłopoty, nowe problemy, po prostu nowe rzeczy z jakimi bohaterowie muszą się zmierzyć. Na spokojnie można poczekać trochę z przeczytaniem dalszych losów, bo niczego się nie zapomni co byłoby ważne. Dlatego nie będę spieszyła się aż tak z kupnem trzeciej części trylogii, bo mam mnóstwo książek do czytania. Ale jednak chcę dowiedzieć się, co będzie dalej, więc jak będę miała okazję to ją kupię, albo jeśli ktoś posiada na wymianę, to piszcie :D

Polecam zapoznaniem się z trylogią, gdyż jest to na prawdę fajna powieść, którą warto przeczytać. Mi się ona bardzo spodobała i na pewno będą ją pamiętać długo, długo. Mi nie pozostanie nic innego, tylko w najbliższym czasie zapoznać się już z ostatnią częścią o wilkach z Mercy Falls

Ocena: 7/10


Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę.