sobota, 14 grudnia 2013

English Matters 43/2013

Tytuł: English Matters
Numer: 43/2013
Liczba stron: 43
Wydawnictwo: ColorFul Media 

Wydawnictwo ColorFul Media wydaje magazyny dla uczących się języków obcych. Dostępne czasopisma są w języku niemieckim, francuskim, hiszpańskim, rosyjskim, włoskim i oczywiście angielskim. 

Język angielski jest powszechny już prawie wszędzie. Możemy spotkać się z nim na każdym kroku, więc w dzisiejszych czasach dobrze jest umieć przynajmniej podstawy. Umiejętność komunikowania się w języku angielskim jest bardzo przydatna, gdyż za granicą wszędzie możemy się dogadać i o coś zapytać. Tak samo my możemy komuś pomóc w czymś w naszym mieście. Dlatego dobrze jest znać ten język, bo nie wiadomo, co się nam w życiu przydarzy.

Języka angielskiego można uczyć się na różne sposoby. Spotykamy się z nim w szkole, można zapisać się do szkoły językowej, uczyć się z książek, filmów, fiszek, ale również i z gazet. Wydawnictwo ColorFul Media wyszło z inicjatywą uczyć języków poprzez zainteresowania i ciekawostki. Jak ? Wydając magazyny w języku obcym. A jak wiadomo, każdy w magazynie znajcie coś dla siebie. Dlatego czytanie takich czasopism jest bardzo fajne, interesujące i uczące. Wiadomo, że jak spotkamy się z ciekawym artykułem, to będziemy chcieli go przeczytać. Nie ważne, że jest on w języku, w którym nie do końca wszystko rozumiemy, przecież od czego jest słownik, a na dodatek magazyn pisze, zaznacza i tłumaczy słowa, które nie są tak dobrze znane każdemu. Uczenie się języka poprzez zainteresowanie przynosi większy skutek niż poprzez wymuszenie.

W tej gazecie spotkałam się z bardzo ciekawymi artykułami, jednak moją największą uwagę przykuły dwa tematy, a mianowicie "Lady Liberty" i "The Man Behin the Gatsby". Artykuły były bardzo ciekawie i prosto napisane, że osoba, która nie do końca potrafi odnaleźć się w tym języku, potrafi niemal wszystko zrozumieć. Dodatkowe przetłumaczone słówka ułatwiają zrozumieć tekstu. Magazyn jest bardzo fajnie przestawiony. Nie przeszkadzało mi, że czytam artykuł w obcym języku, bo dobrze go zrozumiałam. Mimo, że nie jestem orłem w języku angielskim to da się ten magazyn przeczytać i zrozumieć.

Byłam bardzo ciekawa skutków nauki języka poprzez czytanie magazynów, ale jak na razie jestem pod ogromnym wrażeniem. Dużo słówek dotąd nie znanych zapamiętałam bez większych zmagań. Bez większych starań czytając uczyłam się nowych słówek i poznawałam nowe, ciekawe informacje. Jestem zadowolona, że zapoznałam się taką metodą nauki i myślę, że przy dalszym stosowaniu przyniesie ona efekty.


Za możliwość zapoznania się z English Matters dziękuje wydawnictwu ColorFul Media!

6 komentarzy:

  1. eM czytała wersje angielskie, które nie stanowiły dla niej problemu, a teraz eM czeka na wersje włoską bo kiedyś uczyła się tego języka i chce wypróbować czy coś z niego pamięta ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te magazyny wydają się być naprawdę fajne :D Chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio byłam specjalnie po nią matrasie, ale nie było. Będę szukać dalej.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w szkole, w czytelni jest ten magazyn, także chyba niemiecki, więc z ogromną chęcią zobaczę co tam jest ciekawego. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądałam kilkukrotnie ten magazyn, ale jakoś zawartość mnie nie przekonała. Myślę też, że w moim przypadku bardziej przydałaby się wersja niemiecka i kiedyś się pewnie skuszę.

    OdpowiedzUsuń