piątek, 6 grudnia 2013

85.Pretty Little Liars.Bez skazy-Sara Shepard

Tytuł: Pretty Little Liars. Bez skazy
Autor: Sara Shepard
Liczba stron: 320
Seria: Pretty Little Liars #2
Wydawnictwo: Otwarte


"Nie możesz zmienić tego, kim jesteś."


Spencer, Emily, Hannah i Aria łączy Alison-dziewczyna, która zaginęła trzy lata temu. Pięć dziewczyn, całkowicie od siebie różne, jednakże najlepsze przyjaciółki. Po zaginięciu Ali ta przyjaźń się zakończyła, ale po trzech latach dziewczyny znowu się do siebie zbliżyły. Łączy je jedno-sekrety i kłamstwa.

Pierwsza część Pretty Little Liars zakończyła się w dość nieoczekiwanym momencie. Dziewczyny na pogrzebie dostały wiadomość od A. Każda z dziewczyn dostaje wiadomości od nieznanego nadawcy z ich największymi tajemnicami i sekretami. Dawne przyjaciółki muszą jak najszybciej dowiedzieć się kim jest A. Oskarżenie pada na Toby'ego Cavanaugh-tajemniczy, mroczy i niebezpieczny chłopak, z którym Alison i reszta dziewczyn miały do czynienia. Bohaterki podejrzewają, że to on mógł zabić ich najlepszą przyjaciółkę, a teraz chce dopaść i je. Muszą działać szybko i dowiedzieć się kto zna ich najmroczniejsze tajemnice, chce wyjawić ich sekrety, pogrążyć je i czy Toby to A. 


"A co jeśli...jeśli narrator kłamie? Może opowiada własną, fałszywą wersję, żeby przeciągnąć cię na swoją stronę? Albo żeby cię przestraszyć ? A może jest wariatem ?"

Swoją przygodę z Pretty Little Liars rozpoczęłam kilka lat temu. W Polsce najpierw ukazał się serial, który od pierwszych odcinków mnie zachwycił, później pojawiła się książka, która, no niestety, mnie nie zachwyciła. Jako, że serial powstał na podstawie książki, wszystko było niemal identyczne. Sięgnęłam po pierwszą część, potem drugą i stwierdziłam, że nie będę czytać kolejnych części. Nie chciałam marnować czasu na książkę, której akcję doskonale znałam. Tak więc moja przygoda z papierową wersją Pretty Little Liars zakończyła się jakoś dwa lata temu na drugiej części.

Flawless - Sara ShepardJednak na polskim rynku jest już dwanaście części tej serii i z tego co słyszałam, czy czytałam, każda kolejna część jest podobno lepsza od poprzedniej, a historia różni się od tej na ekranie. Stwierdziłam, że muszę jeszcze raz zapoznać się z papierową wersją Pretty Little Liars, bo serial uwielbiam, a przecież zawsze książka lepsza jest od filmu, więc spróbowałam jeszcze raz z książkami Sary Shepard i wciągnęłam się. Już nawet nie przeszkadza mi podobieństwo, gdyż no cóż już nie zauważam go. Pierwszy sezon Pretty Little Liars oglądałam wieki temu i tyle się działo, że nie pamiętam wielu rzeczy, a teraz dzięki książką przypominam sobie wszystko na nowo i rozpoczynam na nowo przygodę z A. 

Jak na razie dwie części nie są jakimś wybitnym arcydziełem, ale są świeże i bardzo wciągające. Drugą część miałam na ebooku i jakoś nie specjalnie mnie do niej teraz ciągnęło, lecz na okienku w szkole nie miałam co robić i stwierdziłam, że coś sobie poczytam i wypadło na Pretty Little Liars. Bez skazy. Jednak jak już zaczęłam, to musiałam szybko skończyć i przybliżyć się do rozwiązania. Książkę czyta się bardzo szybko, a autorka ma lekki styl. Książka zawiera wiele sekretów, tajemnic i przygód. 

"(...) Nie ciesz się za wcześnie. To jeszcze nie koniec."

Każda z bohaterek jest inna, ale to plus, gdyż widzimy każdą sprawę z czterech punktów widzenia, mamy cztery różne historie, rodziny, każda z dziewczyn ma inne problemy i tajemnice. Jednak cztery, całkowicie różne dziewczyny mają jeden, wspólny cel, dowiedzieć się, kto jest A. A czytelnik razem z nimi chce rozwikłać zagadkę. Kto wie, może rozwiązanie jest bliżej, niż myślimy :) Jednak za mną dopiero druga część, a do przeczytania mam jeszcze dziesięć części, które są w Polsce, a nie wiadomo, ile jeszcze autorka napisze, a może i wiadomo, tylko ja o tym nie wiem.

Nie przedłużając, książka mi się bardzo podobała, mimo, że trochę już ją znałam. Na pewno każdy z Was znajdzie sobie coś dla siebie. Ja tym razem na pewno nie skończę na drugiej części, tylko będę czytać kolejne. Mam nadzieję, że każda kolejna część będzie coraz lepsza.

Ocena: 6/10

Pretty Little Liars:
KłamczuchyBez skazy • Doskonałe • Niewiarygodne • Zepsute • Zabójcze • Bez serca • Pożądane • Uwikłane • Bezlitosne • Olśniewające • Rozpalone • Crushed • Deadly

8 komentarzy:

  1. mnie jakoś nie ciągnie do tej serii i raczej ją sobie podaruje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak samo jak Ty kiedyś czytałam,a potem przestałam. Może po maturze zabiorę się za nie od nowa , jak będę miała więcej czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam dwanaście tomów + Sekrety i mam trochę dość. Seria trzyma poziom i nie jest bardzo zła, ale zaczyna mnie męczyć chociażby zachowanie bohaterek, więc pewnie doczytam do końca, żeby dowiedzieć się, kto jest A., bo gdyby nie to, to pewnie dałabym sobie z nią spokój.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsza część nadal przede mną, ale w końcu się za nią zabiorę:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna chcę przeczytać całą serię, ale jakoś nie mogę się za nią zabrać :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś uwielbiałam tę serię. Najpierw zobaczyłam serial i zrobiłam wielkie wow. Potem zabrałam się za książki i spodobały mi się nawet bardziej... przynajmniej do pewnego czasu ;) W pewnym momencie wszystko wydawało mi się zbyt naciągane, a dziewczyny zbyt naiwne. Myślę, że 6 punktów to idealny wynik dl PLL :)
    Pozdrawiam ciepło,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  7. moja ukochana seria ;d uwielbiam mimo wielu negatywnych opinii naprawdę ;D dodaje do obserwowanych będę zaglądać do Ciebie cześciej

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam tę serię - świetnie wykreowane bohaterki, interesujący pomysł i lekkie pióro Pani Shepard to połączenie, które sprawia, że PLL po prostu nie można nie polubić - są z gatunku: jak zaczniesz czytać, nie poprzestaniesz na jednym tomie, będziesz chciała więcej i więcej
    Pozdrawiam :)
    izkalysa

    OdpowiedzUsuń