poniedziałek, 14 października 2013

77.Alicja w krainie Zombi-Gena Showalter

Tytuł: Alicja w krainie zombi
Autor: Gena Showalter
Liczba stron: 505
Tytuł oryginału: Alice in Zombieland
Wydawnictwo: Mira

"Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją..."

"Żałuję, że nie mogę się cofnąć w czasie i postąpić inaczej w wielu sprawach. Powiedziałabym swojej siostrze: nie. Nigdy nie błagałabym matki, by porozmawiała z ojcem. Zasznurowałabym usta i przełknęła te nienawistne słowa. Albo chociaż uściskałabym siostrę, mamę, tatę po raz ostatni. Powiedziałabym, że ich kocham. Żałuję... tak, żałuję."


Alicja jest naokół zwyczajną szesnastolatką. Wiedzie spokojne życie nastolatki. Ma rodziców i kochającą siostrę, niby wszystko ok, ale jednak tak nie jest. Ojciec Alicji uważa, że istnieją potwory, które chcą jego zabić, chociaż nikt ich nie widział. Nie pozwala on nikomu wychodzić z domu po zmroku, bo jest przekonany, że na każdym kroku w ciemności czekają Zombie. Tak było do momentu, aż w dniu urodzin Alicji wszyscy na jej prośbę wyszli z domu wieczorem na pokaz taneczny jej młodszej siostry. I to był błąd...

"Jej ojciec miał rację. Potwory istnieją" i otrzymały to, na co czekały. Cała rodzina Alicji została zabita, pożarta przez Zombi. Dziewczyna nie może się z tym pogodzić. Uważała ojca na wariata, a jednak on miał rację i chciał uchronić siebie i swoich najbliższych przed atakiem. Jednak życie toczy się dalej. Alicja przeprowadza się do dziadków, idzie do nowej szkoły i poznaje nowych przyjaciół. W tym Cole'a, który jest niesamowicie przystojny i niebezpieczny. Jednak siły wyższe przyciągają tych dwoje do siebie, a Alicja poznaje mroczne tajemnice chłopaka i jego towarzyszy.


    "Nie martw się. Jesteś częścią mojego świata. Nauczę cię, jak w nim przetrwać."

Na pewno wielu z Was pomyśli, że jest to nowa książka o tradycyjnym schemacie. Przeprowadzka, nowa szkoła, tajemniczy chłopak i wielka miłość. Jednak tak tu nie jest. Książka bardzo mi się spodobała. Długo zastanawiałam się, jaką by dać ocenę, gdyż jest kilka niedociągnięć, a chwilami książka była przewidywalna  ale kurcze, jak już na lekcjach rozmyślałam o Cole i Alicji a przed snem myślałam o nowych rozdziałach jakie przeczytałam, to książka miała coś w sobie, że mnie urzekła, zahipnotyzowała i zasługuję na najlepszą ocenę.

Tak, jak powiedziałam, książka lekko była przewidywalna, ale cóż, nic na to nie poradzę. Momentami książka bardzo przypominała mi książkę Miasto kości. Tak, dobrze czytacie. Niebezpieczny, a przede wszystkim nowy świat. Miłość, która dopiero rozwinie się na koniec książki, walki i wyjątkowość Alicji. Chwilami czułam się, jakby autorka wzorowała się na pomyśle z Darów anioła. Nie jest to minus, bo tu mamy nowy świat, który bardzo polubiłam, nowych, wspaniałych bohaterów i kolejnego przystojniaczka, w którym się zakochałam.

Bohaterowie są bardzo dobrze wykreowani. Alicja, która ma typ słodkiej dziewczynki, przypadła mi do gustu i da się ją polubić. Cole-moja nowa miłość. Tajemniczy, przystojny, zabawny i niebezpieczny chłopak, który skradł moje serce. Chyba lubię niegrzecznych chłopców, ale co na to poradzę, Cole jest wspaniały. Mamy dziadków Alicji, którzy bardzo ją kochają. Kat, nową przyjaciółkę Ali. Mackenzie, byłą dziewczynę Cole'a oraz Szrona, Dereka, Bronxa i całą bandę Cole, którą bardzo polubiłam. Każdy z bohaterów jest inny i wyjątkowy na swój sposób. 

"Mnogość gorących, spoconych facetów i ostra broń. Właśnie wkroczyłam w fantazję każdej dziewczyny."

Alicja w krainie zombi ma jeden minus, o którym muszę powiedzieć. A mianowicie o długości rozdziałów. Jeden rozdział miał nie raz po pięćdziesiąt stron i czasami było to męczące, a zwłaszcza, gdy już byłam zmęczona i postanowiłam przeczytać jeszcze jeden rozdział, a tam ciągnie się on w nieskończoność, że nie raz powieki już mi leciały. Mówię tu o chwilach kiedy czytałam późnym wieczorem. I chcieć czy nie chcieć musiałam szybko skończyć lekturę.  
Jednakże książka była niesamowita i nie można było się od niej oderwać. Akcja bardzo wciąga i razem z Alicją przeżywamy każdy dzień. Książka skupia się na motywie walki dobra ze złem, ale nie zabraknie tam również wątku romantycznego, przyjaźni itp.

Na pewno jesteście ciekawi, czy książka nawiązuje do typowej Alicji w krainie czarów. W trakcie czytania pokazują się symbole, które nawiązują do pierwowzoru. Nic więcej nie powiem, sami musicie się przekonać :) I tak macie już pierwszy krok, a mianowicie imię bohaterki.

Cieszę się, że to dopiero początek "Alicji..", gdyż ta książka na prawdę wciąga i mimo chwilowych wpadek w akcji jest ona obowiązkową lekturą dla fanów tego gatunku. Ja przy lekturze Alicji w krainie zombi bawiłam się świetnie i nie mogę się doczekać kolejnej części.  

Ocena: 8/10

White Rabbit Chronicles:
Alicja w krainie Zombi • Through the Zombie glass • ?

Za możliwość wkroczenia w świat Zombi 
bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu !
Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę

17 komentarzy:

  1. książka zbiera same pozytywne oceny ...i jak jej nie przeczytać :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam pewna czy przypadnie mi do gustu jak po raz pierwszy ją zobaczyłam, ale po przeczytaniu tej recenzji chyba jednak po nią sięgnę, podoba mi się porównanie z 'Miastem Kości', bo bardzo lubię tę książkę ;3
    no i główna bohaterka jest moją imienniczką, więc tym bardziej jestem ciekawa jej przygód. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy tak chwalą sobie ''Alicje..", a ja nadal nie jestem przekonana;) Alicja to Alicja... bez zombie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo oryginalny tytuł :P
    Książka wydaje się spoko, podchodzi pod moje klimaty, ale na razie sobie odpuszczę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam i bardzo mi się podobała ; )

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam ją w planach. Ciekawi mnie ta książka. Mam nadzieje, że kiedyś będe miała okazje przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie będę musiała ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mogę się napatrzyć na tą okładkę *_* Książka ostatnio chwalona z każdej strony, więc myślę, że kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialna książka! Też miałam przyjemność niedawno się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem strasznie ciekawa tej książki. Czekam, aż do mnie dotrze :)
    Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę",
    serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tę powieść :D Już nie mogę się doczekać kolejnego tomu. Mam nadzieję, że wydawnictwo nie karze na niego zbyt długo czekać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję :) Najlepiej, aby wydali jeszcze w tym roku !

      Usuń
  12. Zazdroszczę, że ją przeczytałaś! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo bym chciała przeczytać tą książkę. Dosłownie od chwili kiedy po raz pierwszy zobaczyłam ją w księgarni. Motyw zombie jest dosyć popularny a ja nie znam żadnej powieści o tym temacie. Czas to nadrobić! :P

    OdpowiedzUsuń

  14. Witam serdecznie
    Chciałabym przedstawić konkursik, może akurat nagrody przypadną komuś do gustu i zechce wziąć w nim udział...
    Jest mega konkurs książkowy gdzie zwycięzców będzie aż 19, a nagrodami są przeróżne książki, zarówno literatura kobieca, fantasy, poradniki... Do koloru do wyboru :)
    Nie chciałabym nadużywać gościnności i linku nie zostawię, ale jeżeli ktoś byłby zainteresowany to zapraszam na mój profil, a tam znajdziecie Książeczki synka i córeczki, a tam po boku jest banerek i tak traficie na konkursik :)
    Z góry chciałabym ogromnie przeprosić za spam, wiem że pewnie wiele z Was ma już dość takich autopromocji, ale mimo wszystko spróbuję szczęścia i mam nadzieję, że znajdą się chętni na takie fajne nagrody tym bardziej, że nie żadnych zadań, pytań... Wystarczy jedynie konto na FB :)
    Pozdrawiam cieplutko
    Marta

    OdpowiedzUsuń