piątek, 4 października 2013

76.Ogień-Mats Strandberg & Sara B. Elfgren

Ogień - Mats StrandbergTytuł: Ogień
Autor: Mats Strandberg & Sara B. Elfgren
Liczba stron: 696
Seria: Krąg #2
Tytuł oryginału: Eld
Wydawnictwo: Czarna Owca


"Nadchodzący rok będzie mroczny i trudny."


Ogień-jedna z najbardziej oczekiwanych premier tego roku. Kontynuacja bestsellerowego Kręgu, debiut znakomitych pisarzy. Książka prosto ze Szwecji. Ogień-książka pełna magii, tajemnic i przyjaźni.


Rozpoczyna się drugi rok w liceum w Engelfors. Ida, Vanessa, Linea, Anna-Karin i Mimoo to piątka Wybrańców, którym udało się pokonać pierwszy atak demonów. Jednak Zło nie śpi i tylko czeka, aby znowu uderzyć. Dziewczyny po raz kolejny muszą pokonać demony, aby nie doprowadziły do apokalipsy, jednak nie jest już tak "łatwo." Sprawy jeszcze bardziej się komplikują.

Wybrańcy są jedyną nadzieją na pokonanie apokalipsy. Na dodatek coś dziwnego dzieje się z mieszkańcami Engelfors. Rodzice Eliasa postanawiają stworzyć grupę Pozytywnego Engelfors. Prawie wszyscy mieszkańcy przyłączają się do PE, myślą pozytywnie i Engelfors staje się pozytywnym. Jednak to, co zaczyna dziać się później jest niewytłumaczalne i dziwne. PE zachowuje się jak sekta. Ale to nie koniec problemów. Do miasta przyjeżdża brat Adriany-Alexander wraz z Victorem. Są to ludzie z Rady, który oskarżają Anne-Karin za nadużywanie mocy. A takie posłuszeństwo grozi nawet śmierci. Dziewczyny mają coraz więcej problemów. Muszą pokonać Zło, uporać się z Radą, dowiedzieć się więcej o swojej mocy, zwalczyć PE, a na dodatek każda z Wybrańców ma własnie problemy w domu. Jak poradzą sobie dziewczyny w tak ciężkiej sytuacji ?

"Świat nie jest taki, jak myślisz. Jest pełen magii".

Ogień to kontynuacja Kręgu, który miałam okazję czytać w grudniu. Pierwsza część o wybrańcach bardzo mi się spodobała i z niecierpliwością czekałam na kolejną część. Gdy w końcu po wielu miesiącach Ogień doczekał się premiery, a w swoich rękach trzymałam już książkę, troszkę się przeraziłam. Czemu ? Ogień ma prawie 700 str, jest gruby i ciężki. Myślałam jak ja to przeczytam, co jeśli książka mi się nie spodoba i zniszczy to moje uwielbienie o miasteczku Engelfors? Byłam ciekawa, co autorzy mogą jeszcze wymyślać i czy nie przesadzą. Jednak to, co znalazłam w środku nie można opisać. Książka jest genialna, cudowna, oryginalna, świetna i naj. Krąg to pikuś przy Ogniu i śmiało mogę powiedzieć, że jest to jedna z najlepszych premier tego roku i jedna z lepszych książek jakie czytałam. Jestem zakochana w twórczości szwedzkich pisarzy. To, co oni tam stworzyli to magia. Nie wiem, jak ja wytrzymam do premiery Klucza. Mam takiego kaca książkowego, że nie mogę nic nowego zacząć i tylko myślę o Ogniu, tym bardziej, że koniec był powalający.

Mats Strandberg i Sara B. Elffren to świetny duet. Rewelacyjnie się uzupełniają. To, co wyszło spod ich pióra jest niesamowite. Stworzyli świetny świat pełen magii i tajemnic. Bohaterowie są niesamowicie wykreowani. Każdy odgrywa jakąś rolę. Nie ma żadnych niedociągnięć czy nie wyjaśnionych sytuacji. Wszystko jest tak jak powinno, a nawet i lepsze. Ogień to książka bardzo dobrze napisana, przemyślana i oryginalna. Nie da się ukryć, że pisanie trylogii o Wybrańcach stwarzało autorom wiele zabawy, satysfakcji i przyjemności. 

Ogień jest już nieco inny od Kręgu. Książka ma już inny klimat, niż pierwsza część, ale również niesamowity i mroczny. W tej części znajdziemy wiele, innych wątków takich jak PE czy Rada. Jednakże wszystko się ze sobą łączy i nawzajem uzupełnia. Autorzy mieli wiele, ciekawych pomysłów, które w stu procentach wykorzystali. Każdy wątek jest dobrze zaplanowany i w idealny sposób przedstawiony. 

"Przyszłość nie jest pewna! Można ją zmienić!"

W Wybrańcach zachodzi wiele zmian, tych dobrych. Dziewczyny stają się dojrzałe. Znają się już lepiej, co ułatwia to w ich kontaktach. Stają się sobie bliższe. Każdy z bohaterów jest bardzo dobrze wykreowany. Każda z dziewczyn jest inna, ma swój świat, przyjaciół i problemy, jednakże w ciężkich sytuacjach mogą na siebie liczyć. Każda z nich przeszła jakąś metamorfozę.

Mimo, że książka ma 700 stron jest genialna. Nie da się nawet odczuć, że ma ona tak dużo stron. Wyobraźcie sobie 700 stron dobrej akcji, gdzie ciągle coś się dzieje i nie ma czasu na nudę. Taki właśnie jest Ogień i ci, co jeszcze nie mieli możliwości przeczytania tej książki, zazdroszczę. Będziecie mogli poznać tej niesamowity świat. Mi nie pozostaje nic innego, tylko czekać na Klucz, tylko kiedy on będzie.

Chyba nie muszę Was już przekonywać, że Ogień jest obowiązkową lekturą. Musicie jak najszybciej zapoznać się z tą książką, a Ci co jeszcze nie czytali pierwszej części o Wybrańcach, nie wiem jak mogą jeszcze siedzieć przed komputerem :D Szczerze polecam i mam nadzieję, że Ogień równie mocno zachwyci Was jak mnie. Ja nie mogę o niej przestać myśleć i jestem szczerze zakochana! Zdecydowanie polecam. 

Ocena: 10/10

Trylogia o Wybrańcach:
KrągOgień • Klucz


Za możliwość poznania dalszych losów o Wybrańcach, 
dziękuję wydawnictwu Czarna Owca !


Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę

14 komentarzy:

  1. Troszkę mi ta trylogia przypomina Bractwo Sióstr, jeśli jest równia fajna co "Bractwo..." to jestem jak najbardziej na tak w kwestii obowiązkowej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Baaardzo mi się podobała ta książka. "Krąg" jak i "Ogień" są napisane na wysokim poziomie. Wartka akcja, fenomenalni bohaterowie i niezwykłe pomysły. Zakochałam się <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, ale po tylu pozytywnych recenzjach wiem, że muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa tej książki ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż tak niesamowita, muszę się zabierać. Pierwsza część mi się spodobała, ale nie w pełni, tą mam już jednak kupioną i niedługo zabiorę eis za czytanie. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już nie mogę się doczekać lektury tej książki, jeszcze tylko przebrnę przez "Ludzi bezdomnych" i już się za nią zabieram :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię tę serię i wycieczki do Engelfors.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem strasznie ciekawa tej serii. Póki co nadal przede mną "Krąg", więc zapewne nieco minie zanim sięgnę po część drugą. Niemniej jednak chcę przeczytać :)

    Dzięki za podesłanie linka do recenzji,
    dodałam do wyzwania "Czytam Fantastykę" :)
    pozdrawiam! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Krąg i Ogień mam w planach, ale dalekich :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza część stoi u mnie na półce i grzecznie czeka na swoją kolej. Mam nadzieję na dobrą lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostrzę ząbki na "Ogień", bo stoi już u mnie na półce i wzywa mnie do siebie! Cieszę się, że jak na razie zbiera same pozytywne opinie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super, że Ci się podobał :) Też muszę ją koniecznie przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiadam u siebie obie części. Pierwsza część dostałam jako prezent w tamtym roku.Z początku sadziłam,ze jest to zwykła książka ,tak jak te,które od razu po przeczytaniu automatycznie kasują się z naszej pamięci. Jednak treść książki mile mnie zaskoczyła. Wszystko w niej jest takie realistyczne. Podoba mi się,że bez książka jest bez cenzury.Poza tym sama chodzę go Gimnazjum więc ogromnie cieszę się,że zostało tam tak prawdziwie opisane różne "warstwy społecznościowe" którymi kierują się Ci "popularni." W tym roku dostałam drugą część tej Trylogii. Niestety skończyłam ja już czytać. I teraz z wielką ekscytacją czekam na premierę trzeciej części ,która ma się odbyć w Polsce dopiero za rok.

    OdpowiedzUsuń