piątek, 6 września 2013

Filmowe emocje po raz piąty

Hej, jak tam powrót do szkoły ? A może niektóry mają jeszcze miesiąc wolnego ? U mnie jak na razie jest dobrze. Mało lekcji, więc szybko jestem w domu, ale za to mnóstwo nauki :( Ale byle do Maja !
Nie przedłużając dziś powiem o trzech filmach, jakie widziałam w sierpniu. Na dwa z nich wybrałam się do kina razem z Alys. Pewnie wiecie, o czym będzie mowa :)

Dary anioła: Miasto kości
Tytuł oryginału: The mortal Instruments: City of Bones
Reżyseria: Harald Zwart
Gatunek: Dramat, Fantasy, Przygodowe
Premiera 21 sierpnia 2013

Ocena: 5/6

"Ekranizacja światowego bestsellera, będącego pierwszą częścią serii sprzedanej w Polsce w ilości ponad 100 tysięcy egzemplarzy. Otwórz wrota do innego świata. Współczesny Nowy Jork. Zwyczajna na pozór nastolatka Clary Fray przypadkiem odkrywa, iż należy do niezwykłej kasty Nocnych Łowców, pół aniołów, którzy toczą odwieczną walkę w obronie naszego świata przed atakami demonów. Wkrótce w tajemniczych okolicznościach znika matka dziewczyny. Clary przyłącza się do grupyy Nocnych Łowców i wkracza do alternatywnego podziemnego świata, zamieszkałego przez wampiry, wilkołaki, wiedźmy, wróżki i demony. Obdarzona wyjątkowym darem dziewczyna będzie musiała stanąć do walki nie tylko o życie matki, ale o bezpieczeństwo ludzkiej rasy, która żyje w nieświadomości nadciągającego zagrożenia…"

Pierwsza myśl jaką miałam zaraz po zakończeniu filmu to Zawiodłam się i mi się bardzo podobało. Dlaczego ? Film niestety bardzo odbiegał od książki, nie tak sobie to wszystko wyobrażałam, ale nie porównując do książki film był świetny i bardzo mi się podobał. Zdecydowanie trzeba zapoznać się z ekranizacją Miasta kości !

Percy Jackson i Morze Potworów
Tytuł oryginału: Percy Jackson: Sea of Monsters
Reżyseria: Thor Freudenthal
Gatunek: Fantasy, Przygodowe
Premiera 16 sierpnia 2013

Ocena: 5/6

"Drugi film z serii ekranizacji cyklu bestsellerowych książek Ricka Riordana; Percy Jackson, potomek bogów greckich, wyrusza na wyprawę, by odnaleźć bezcenne złote runo, a po drodze czekają go niezwykłe przygody i niewyobrażalne niebezpieczeństwa, a wśród nich starcie z morskimi potworami."

Kiedyś myślałam, że Percy Jackson jest dziecinny, ale i tak wybrałam się do kina na drugą część. Oglądałam pierwszą, więc dlaczego nie pójść do kina na drugą część, tym bardziej, że bilety były po 12 zł. Tak więc obejrzałam film i powiem wam, że nigdy więcej nie powiem i nie będę twierdzić, że Percy Jackson jest dziecinny. Szybko zabrałam się za książkę i uważam, że filmowa jak i papierowa wersja są genialne. Polecam !

Po pierwsze dla pieniędzy
Tytuł oryginału: One for the money
Reżyseria: Julie Anne Robbinson
Gatunek: Komedia, kryminał
Premiera: 9 marca 2012

Ocena: 5/6

"Adaptacja bestsellerowej powieści Janet Evanovich. 30-letnia Stephanie Plum (Katherine Heigl), to mieszkanka New Jersey, która została niedawno zwolniona z pracy i jest świeżo po rozwodzie. Spłukana i zdesperowana, prosi swego kuzyna Vinniego (Patrick Fischler), by dał jej szanse zarobić szybką gotówkę jako łowca nagród. Jej pierwszym zadaniem jest wytropienie lokalnego policjanta Joe Morelli (Jason O'Mara), poszukiwanego za morderstwo. Okazuje się nim ten sam mężczyzna, który w szkole średniej złamał jej serce. Z pomocą przyjaciół i najlepszego łowcy w biznesie Rangera (Daniel Sunjata), Stephanie staje się twardym przeciwnikiem i uczy jak nie wypaść z gry"

Kiedy przeczytałam pierwszą część serii o Stephenie Plum zakochałam się. Musiałam jak najszybciej zapoznać się w filmem, tym bardziej, że gra tam moja ulubiona aktorka z Chirurgów. Film jest dobry, ale nie odzwierciedla tej przekomicznej książki, dlatego nawet nie ważcie się obejrzeć film przed książką, bo to wam zniszczy cały wizerunek popularnej Śliweczki. A tym, co przeczytali to zachęcam do obejrzenia :)

A wy co obejrzeliście w Sierpniu ? Polecacie coś ?

13 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym zobaczyć Percego, ale najpierw mam zamiar przeczytać książkę :) Tak samo jak w przypadku "jak upolować faceta" :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Darami Anioła nie byłam rozczarowana - chyba najlepsza ekranizacja, jaką w tym roku widziałam. Na "Morze potworów" nie poszłam (dopiero dziś doszedł do mnie tom drugi książki) a tu mi już przestali grać.
    Jednak tom 1 książki bardzo, ale to bardzo mi się podobał - i ani trochę dziecinny ;)
    Ale za to Po pierwsze dla pieniędzy to niezbyt dobra ekranizacja - po tak dobrej książce byłam nią mocno rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę Miasta Aniołów już zamówiłam a na film poczekam na DVD niestety nie mam czasu na wyjście do kina :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Miasto Kości baardzo mi się podobało. Było wręcz fenomenalne. Za to Percy już taki sobie. Jak upolować faceta jeszcze nie oglądałam, ale pewnie kiedyś to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam okazje obejrzeć pierwszą część przygód Percyego Jacksona i bardzo spodobał mi się film, jak i ksiazka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miasto Kości oglądałam i w sumie było ok :) Obejrzałabym też Percy'ego może.. ale najpierw jednak książka, chociaż nie wiem kiedy to zrealizuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ekranizacja MK jest świetna - zwiastun już zapowiadał cudowny film, ale całość okazała się jeszcze lepsza. Nie byłam zawiedziona, nawet cieszę się że nie wszystko było tak samo jak w książce. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę koniecznie obejrzeć "Morze potworów". Mimo, że wielu ludzi narzeka, mnie akurat ekranizacja pierwszej części "Percy'ego" się podobała. Co do pozostałych dwóch filmów, to wolałabym jednak najpierw zapoznać się z książkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja obejrzałam sporo filmów o klasycznych wampirach, polecam gorąco. A jeśli chodzi o Twoje propozycje - zobaczyłabym "Percy'ego Jacksona", widziałam tylko pierwszą część.

    OdpowiedzUsuń
  10. W "Mieście kości" dużo pozmieniali i jestem pewna, że gdybym nie czytała książki, zakochałabym się w tym filmie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dwa pierwsze filmy widziałam, ale oceniłąm je surowiej niż Ty, bo liczyłam na większą zbieżność z ksiazka, a ostatniego filmu nie widziałam nigdy, lecz ksiązkę mam w planach. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam Percy'ego, nieco się na nim zawiodłam... Miasto Kości mam w planach, a że zekranizowali Śliweczkę, to nie wiedziałam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie spiszę się do zapoznawania z "Darami anioła: Miastem kości" choć pewnie obejrzę kiedyś tą ekranizację. Książka zbytnie nie przypadła mi do gustu. Co do filmu, spodziewałam się bardzo odległej wizji reżysera. Tak to już takimi dziełami bywa.

    OdpowiedzUsuń