sobota, 21 września 2013

74.Złodziej pioruna-Rick Riordan


Tytuł: Złodziej pioruna
Autor: Rick Riordan
Liczba stron: 358
Seria: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Tytuł oryginału: The Lighting Thief
Wydawnictwo: Galeria Książki


Bogowie Olimpijscy w XXI wieku

"Wiecie co, wcale nie chciałem być osobą półkrwi.
Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieciakiem: chodziłem do szkoły, grałem w koszykówkę i jeździłem na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję się walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu...przeżyć. Zrozumiecie to, jak przeczytacie opowieść o wszystkim, co stało się po tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun-a rozgniewany Zeuz to naprawdę spory problem!"

Percy Jackson to dwunastoletni chłopiec. Ma trochę problemów. Zmaga się z dysleksją i ADHD oraz ciągle wpada w tarapaty i dlatego co roku zmienia szkołę. Niby zwyczajny nastolatek, ale nie, Percy nie jest zwyczajny. Percy to syn Boga Olimpijskiego. Po tym, jak w życiu chłopaka zaczynają się dziać dziwne rzeczy, a jego najlepszy kumpel zamiast stóp ma kopyta, matka Percy'ego wywozi go do Obozu Herosów-obóz dla dzieci, które są dziećmi Bogów. 

Percy Jackson jest herosem, synem śmiertelnej matki i greckiego boga. Na początku chłopak jest w wielkim szoku, no bo przecież Bogowie Olimpijscy w XXI wieku ? Jednak, gdy ojciec uznaje go za syna, a wyrocznia przepowiada jego przyszłość, do Percy'ego dociera cała prawda. A gdyby tego było mało, chłopak jak najszybciej musi wyruszyć na misję, aby znaleźć piorun piorunów, gdyż został oskarżony o ukradniecie broni Zeusa. Percy ma czas do letniego przesilenia, aby znaleźć i oddać ukradzioną rzecz właścicielowi. Jak tego nie dokona, to rozpęta się wojna i to nie taka zwykła, tylko między najważniejszą trójką: Zeusem, Posejdonem i Hadesem. 


"Idź tam, gdzie prowadzi Cię serce, inaczej utracisz wszystko."

Na początku byłam dość sceptycznie nastawiona do tej książki. Jedni bardzo polecali, drudzy wręcz przeciwnie. Ktoś mi powiedział, że ta książka (seria) jest bardzo dziecinna i podobna do filmu. Na dodatek nie do końca byłam przekonana, czy autor sprosta moim oczekiwaniom umieszczenia Bogów Olimpijskich w książce. Niedawno w kinie grali Morze Potworów-drugą część Percy'ego Jacksona, obejrzałam i film tak mi się spodobał, że musiałam jak najszybciej sięgnąć po książkę. Na szczęście Złodziej Pioruna czekał już na półce. 

Obejrzałam najpierw film, a później przeczytałam książkę, ale to nic nie szkodzi, gdyż film i książka to całkowicie inne historię. Film nawet w połowie nie oddaje tego, co znajdziemy w książce. Dzieje się tam wiele, ciekawych wydarzeń. Autor ma lekkie pióro, pisze przezabawnie i na luzie. Wiecie, że kocham Harrego Pottera, ale czytając Percy Jacksona czułam się, jakbym poznawała nowy, wspaniały świat, na poziomie serii z pióra J.K.Rowling. 

W pierwszej części serii Percy Jackson ma dwanaście lat, ale nawet nie odczuwałam jego młodego wieku, więc nie sugerujcie się tym, że książka jest dziecinna i nie dla was, bo to nie prawda. Wiek tu jest nieistotny, a poza tym Harry Potter też miał jedenaście, dwanaście lat w pierwszych częściach, a na pewno wiele z Was powraca do tej serii :). 

"-Czemu nie możesz nałożyć takiego zaklęcia na nas?-spytałem.
-Bo działa wyłącznie na dzikie zwierzęta.
-Więc tylko na Percy'ego by działało-dokończyła Annabeth."

Kocham historię, a Starożytność i Mitologia to moje ulubione tematy. Dlatego miałam duże oczekiwania, co do tej książki i powiem Wam, że Rick Riordan sprostał moim oczekiwaniom. Nie przeczę, oczekiwałam i wyobrażałam sobie tę książkę troszeczkę inaczej, ale książka jest tak wspaniała, że już nieważne co ja tam od niej chciałam. Złodziej pioruna jest świetną książką i mam nadzieję, że dalsze serie Percy Jacksona będą również udane. 

Jestem pewna, że seria o Percym Jacksonie będzie na liście moich ulubieńców, a Rick Riordan będzie jednym z moich ulubionych autorów. Książka jest całkowicie inna, ciekawa, zabawna i na poziomie. Pan Riordan ma wiele, wspaniałych pomysłów i już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejne dzieła autora i kolejne przygody Percy Jacksona. 

Polecam każdemu do zapoznania się z serią Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy, bo na prawdę warto, a mi nie pozostaje nic innego jak sięgnąć po Morze Potworów. Ta seria nie ma limitu wiekowego, jestem pewna, że spodoba się młodszym i starszym czytelnikom.

Ocena: 7/10 


Seria Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
Złodziej Pioruna • Morze Potworów • Klątwa Tytana • Bitwa w Labiryncie • Ostatni Olimpijczyk 
Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę

17 komentarzy:

  1. Mnie jakoś zupełnie do tej serii - nawet mimo wielu pozytywnych opinii. To chyba po prostu nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh uwielbiam tę serię, pamiętam jak połykałam ją w gimnazjum :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książkę posiadam i czekam tylko na czas - żebym mogła się nią delektować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na któreś urodziny dostałam pierwsze trzy części i pochłonęłam je w ciągu tygodnia, a potem z niecierpliwością czekałam na kolejne tomy. Seria jest świetna i przezabawna. Zaraziłam nią też przyjaciółkę :) Jak uporasz się z 'Percym Jacksonem i Bogami Olimpijskimi' możesz sięgnąć po 'Olimpijskich Herosów', bo te serie są ze sobą powiązane i znów pojawia się tam Percy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza część za mną. I chociaż na razie nie mam ochoty, druga również musi zostać przeczytana :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam całą serię, czytałam dawno i mam zamiar wkrótce ją sobie przypomnieć :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mam zamiar zapoznać się z książkami, ale kiedy nie mam pojęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam książki, ale widziałam film na jej podstawie. Całkiem ciekawa historia :)

    Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę",
    serdecznie pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja córka w tym roku będzie czytać ( widziałam w spisie lektur), więc z chęcią się dołączę

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam okazje przeczytać właśnie tą pierwszą czesć i bardzo mi się spodobała. Dobrze wykorzystano mitologię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rick Riordan napisał wspaniałą serie;) Od początku jestem zakochana w przygodach młodych herosów i pewnie już tak zostanie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie mam ochoty na tę serię...

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak wiesz, mnie do siebie ta książka nie przekonała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Riordan ma świetny, lekki styl i jego książki czyta się naprawdę rewelacyjnie! "Percy" to pomysłowa, zabawna seria, którą naprawdę lubię. Polecam też "Kroniki rodu Kane" tego samego autora - podobne do "Percy'ego", ale z mitologią egipską zamiast greckiej w tle ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przekonałaś mnie tym argumentem o Harrym Potterze :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Riordana miałam okazję poznać jedną książkę i całkiem miło ją wspomina. do powieści o bogach rzadko zaglądam, jednak popularność tego pisarza wcale mnie nie dziwi.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chcę przeczytać, od dawna mam na niego chrapkę! Gorzej tylko z pieniędzmi, tak dużo książek, tak mało pieniędzy, zawsze za mało. :CC
    Pozdrawiam!
    arenaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń