piątek, 13 września 2013

73.Miasto kości-Cassandra Clare

Miasto Kości - Cassandra Clare
Autor: Cassandra Clare
Liczba stron: 507
Seria: Dary anioła #1
Tytuł oryginału: City of bones
Wydawnictwo: MAG

"Kochać, to niszczyć, a być kochanym to zostać zniszczonym."

W sierpniu swoją premierę miał film na podstawie książki Miasto kości. Był szum, ekscytacja i marketing, który nie ukrywajmy zadziałał. Szał na film i całą serię jest porównywalny do sagi Zmierzch, ale moim zdaniem to nie to samo. Dary anioła miało mnóstwo fanów na całym świecie wiele wcześniej, każda książka Cassandy Clare była z niecierpliwością oczekiwana. A teraz seria doczeka się kolejnych fanów na całym świecie.

Clary Fray, mieszkanka Nowego Jorku, wiedzie spokojne życie. Mieszka z matką, a jej najlepszym przyjacielem jest Simon. Jednak pewnego razu coś się zmienia. Dziewczyna widzi osoby, które nie powinna widzieć. Dlaczego ? Bo tylko ona je widzi. Wszystko zaczyna się pewnego wieczoru, gdzie razem z Simonem wybiera się do klubu i tam poznaję trójkę ludzi, których no właśnie nie powinna widzieć. Coś jest nie tak! Ale to nie wszystko. Jej matka zaginęła, a Clary nie ma pojęcia, kto za tym stoi. 

Nocni Łowcy-tak nazywają się te trzy osoby, których Clary nie powinna widzieć. Ich zadaniem jest zabijanie Demonów i utrzymanie pokoju na świecie. Ale co z tym wspólnego ma Clary ? A no właśnie dość sporo. Dziewczyna poznaje Jace, Isabelle i Aleca, którzy pomagają jej pomóc odnaleźć matkę, ale to nie wszystko. Okazuje się, że rodzice Clary również są, a raczej byli Nocnymi Łowcami, ale jak to możliwe ? Wszystko jest skomplikowane i nie do wytłumaczenia, ale to właśnie tłumaczy, dlaczego Clary widzi Nocnych Łowców i inne podziemne istoty. 

"-Nie zakochałeś się jeszcze we właściwej osobie?
-Niestety, moją jedyną miłością pozostaję ja sam.
-Przynajmniej nie boisz się odrzucenia, chłopcze.
-Niekoniecznie. Od czasu do czasu się odtrącam, żeby było ciekawiej."

Miałam okazję przeczytać książkę już wcześniej, ale teraz przed filmem mogłam przeczytać po raz trzeci i nie żałuję. Warto jest zapoznać się z Darami anioła i ciągle powtarzać czytanie. Kocham tą serię, kocham twórczość Cassandy Clare i mogę śmiało powiedzieć, że Miasto kości jak i inne książki autorki są jednymi z moich ulubionych. Nie wieżę, że istnieją na tym świecie ludzie, który jeszcze nie zapoznali się z światem Nocnych Łowców,. Nie ma takiej możliwości, tylko trzeba przeczytać te książki, a przynajmniej spróbować, więc Ci, co jeszcze nie poznali książek Cassandy Clare, muszą to szybko zmienić ! 

Świat jaki wykreowała autorka jest po prostu niesamowity ! Kocham powracać do twórczości pani Clare i będę to robiła w kółko. Ta książka ma coś w sobie, że jest wyjątkowa, nie powtarzalna i cudowna. Co wypłynie z pióra tej autorki jest wspaniałe, sama liczba fanów na całym świecie mówi sama za siebie. Na prawdę warto, a nawet jest to konieczne, aby zapoznać się przynajmniej z pierwszą częścią Darów anioła, a mianowicie z  Miastem Kości.

"(...)bardzo łatwo jest stracić wszystko, co uważało się za dane na zawsze."

Po raz kolejny mogłam zakochać się Jace, który jest niesamowity. Cieszę się, że autorka stworzyła takiego, męskiego głównego bohatera, który jest zakochany sam w sobie. Jest to jeden z czynników, który czyni tą książkę taką, a nie inną. Nie ma drugiego, takiego samego bohatera jak Jace, dlatego warto przeczytać książkę chodźmy dla niego ! Jego teksty po prostu wymiatają i czynią z tej książki bardzo duży humor. Jest też mnóstwo innych bohaterów, którzy są wyjątkowi. Clary, Simon, rodzeństwo Lightwood, nawet Luke są tak wykreowani, że nie sposób ich nie lubić. Jednak co jak co, każdy ma ulubioną postać, a u mnie jest nim Jace.

Bardzo spodobały mi się pomysły, jakie Cassanra Clare przelała na papier. Chodzi mi tu o postacie, takie jak Nefile oraz o cały świat, jakim otaczają się bohaterowie: Instytut czy hotel wampirów. Wszystko ma swoje miejsce, jest dobrze zaplanowane i wyjątkowe. Nie ma drugiej takiej pisarki jak Cassandra Clare i nie ma drugiej takiej serii jak Dary anioła ( nie mówię tutaj o Diabelskich Maszynach, które można porównać do tej wspaniałej serii:D)
"-Przepraszam, że Cię uderzyłam.-bąknęła Clary. Jace przestał nucić.
-Ciesz się, że uderzyłaś mnie, a nie Aleca. On by Ci oddał."

Książkę czyta się w błyskawicznym tempie. Jeśli już się wejdzie do świata Nocnych Łowców to się już z niego nie wyjdzie. Więc uważajcie ! Cassandra Clare ma niesamowite pióro. Cała akcja jest dynamiczna i wyjątkowa. W  Mieście kości znajdziemy wiele, wspaniałych momentów, śmiesznych sytuacji i nowy świat, który każdy pokocha. Każdy powinien zapoznać się z Darami anioła !  Jest to po prostu must :)

Piszę już drugi raz recenzję Miasta kości i po raz drugi polecam wam zapoznać się z tą serią. Na pewno znajdą się jeszcze ludzie, którzy nie czytali Darów anioła i będą mieli tą możliwość (chyba na szczęście) poznać świat Nocnych Łowców. Mi jedynie pozostaje czytać na okrągło, ale jednak nie, mogę poznawać inny, nowy świat z pióra Cassandy Clare, a mianowicie Diabelskie Maszyny, które również warto przeczytać. Oj chyba niedługo przeczytam Mechanicznego księcia <3

Co mogę wam jeszcze powiedzieć? Chyba już bardziej nie mogę Was przekonać :) Czytajcie, poznawajcie i zakochajcie się w Darach anioła ! Mam nadzieję, że wszyscy pokochają, albo już kochają tą serię tak mocno jak ja ! 
"Miłość czyni nas kłamcami"

Ocena: 10/10!


Za możliwość ponownego wkroczenia do świata Nocnych Łowców, 
serdecznie dziękuje wydawnictwu MAG!

11 komentarzy:

  1. Zachęciłaś mnie! Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać Miasta kości, bo nigdzie nie mogę dostać. Ale będę wytrwale polować na nią! Bardzo pozytywna recenzja!

    PS Nominowałam twój blog, więcej informacji na: http://myworld-ofbooks.blogspot.com/2013/09/the-versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwieeelbiam Dary Anioła. Jak na razie jestem w trakcie czytania czwartego tomu i mam nadzieję, że się nie zawiodę :D Byłam na ekranizacji i mi się bardzo podobała, ciekawa jestem też drugiej części filmu, do którego zdjęcia mają się zacząć już wkrótce ;)

    Buziaki
    www.miedzy-stronnicami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusi mnie ta seria, oj kusi coraz bardziej. Nie mogę się doczekać, aż natrafię na nią w bibliotece, bo zawsze się z tą książką jakoś rozminę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miasto Kości mam za sobą :D Czas na kolejne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tę książkę ; D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam. Uwielbiam. Nie mogę doczekać się 2 tomu ^^

    Recenzja dodana do wyzwania "Czytam Fantastykę"
    Dziękuję za podesłanie linka :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cała seria jest dla mnie przecudna, jedna z pierwszych seri z PR jakie przeczytałam. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała seria była wyśmienita , a w Jace'u się zakochałam <3 ;) Świetny blog ;)

    OdpowiedzUsuń