poniedziałek, 2 września 2013

71. 52 powody dla których nienawidzę mojego ojca-Jessica Brody

Tytuł: 52 powody dla których nienawidzę mojego ojca
Autor: Jessica Brody
Liczba stron: 408
Tytuł oryginału: 52 Reasond to Hate My Father
Wydawnictwo: Fabryka słów

Historia Kopciuszka Opowiedziana Od Tyłu

Jak byście się zachowali, gdybyście byli bogaci. Mieli wszystko, a za kilka dni mogli mieć jeszcze więcej ? Lecz w dniu osiemnastych urodzin dowiadujecie się, że nie dostaniecie swojego upragnionego czeku na 25 milionów dolarów. Walczycie czy poddajecie się ?

Lexington Larrabee to córka milionera. Ma wszystko: pieniądze, drogie ciuchy, samochody, służących. Sława uderza jej do głowy i jej życie kręci się głównie wokół imprez i alkoholu. Lexi wiedzie beztroskie życie, a za kilka dni ma być jeszcze lepiej, bo w dniu osiemnastych urodzin każde dziecko Richarda Larrabee dostaje fundusz powierniczy na 25 milionów dolarów. Jednak w dniu urodzin wszystko idzie nie tak. Pracownik ojca-Bruce oświadcza jej, że ojciec zmienił plany. Dziewczyna przez najbliższy rok, czyli przez 52 tygodnie ma wykonać 52 prace. I to nie jakieś na jej poziomie, tylko ma pracować jako sprzątaczka, kelnerka, pracownik szybkiej obsługi itp. A na dodatek będzie miała niańkę. I to nie byle jaką, tylko o dwa lata starszego pracownika jej ojca-Luka. Czy może być gorzej ? A owszem! Lexi nie może dopuścić, aby prasa dowiedziała się co robi, bo jej życie w blaski fleszy będzie skończone. 

Lexington zaczyna wykonywać plan ojca. Co tydzień zmienia pracę i poznaję nowych ludzi. Co tydzień się zmienia i staję się całkowicie inną osobą. Na początku Lexi to rozpuszczona i rozkapryszona dziewczyna, która ma niesamowite nieszczęście, gdyż dopiero za rok dostanie 25 milionów dolarów, ale z kartki na kartkę jesteśmy świadkami metamorfozy dziewczyny. Lexi dostrzega to, co było dla niej niewidzialne. Zauważa, że ludzie są mili tak po prostu, a nie dlatego, że dziewczyna ma kasę. Dostrzega więzi rodzinne, które u niej brak. Dziewczyna wychowywana jest bez rodziców. Matka zginęła jak była mała, a ojciec wynajmuje pracowników do wychowywania córki. Lexington coraz bardziej cierpi z powodu braku zainteresowania ojca i życiu w blasku fleszy. Dlaczego tak jest? Dziewczyna odkrywa powód, dla którego ojciec boi się zbliżyć do niej. Lexi odkrywa tajemnicę rodziny Larrabee. Ale to nie wszystko. Dziewczyna również zauważa, że Luke to niezłe cicho, ale czy będzie miała jakiekolwiek szanse u niego? 
"To było życie.
A w życiu nic nie zmienia się w mgnieniu oka.
Lecz od czegoś trzeba zacząć."


Uważam, że książka jest lekko przereklamowana. O 52 powody dla których nienawidzę mojego ojca było głośno, zanim książka została wydana. Oczywiście reklama zadziałała, bo i ja skusiłam 
się, aby jak najszybciej kupić sobie książkę. Nie żałuję decyzji, ale miałam duże oczekiwania. Przecież marketingu nie robi się przy byle jakiej powieści. Myślałam, że ta książka jest przełomowa, ale tak nie było. Książka jest dość ciekawa i interesująca. Jesteśmy świadkami, jak człowiek może się zmienić, gdy tylko zmieni swoje otoczenie. Ale to wszystko. Fajna książka odmóżdżając, która nic do życia nie wnosi. No może tylko, że rodziny nie da się zastąpić pieniędzmi, a ludzie mogą być mili bez żadnego powodu, ale ja to już wiedziałam wcześniej :)

Jessica Brody podjęła dość prosty temat, ale w jej wykonaniu nie był on banalny. Autorka ma niesamowite pióro i czytając czułam się tak, jakby pisała ona specjalnie dla mnie. Książkę czyta się w dość szybkim tempie. Na początku trochę było irytująco, ale jak już poznałam świat Lexi to nawet nie wiem, kiedy pochłonęłam książkę. Bohaterowie również są świetnie wykreowani. Każda postać ma jakąś rolę w historii Lexington. Wszystko jest dokładnie przemyślane i zaplanowane.

52 powody dla których nienawidzę mojego ojca jest porównywalna do historii Kopciuszka opowiedziane od tyłu. Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Pani Brody jeśli wzorowała się na Kopciuszku, chciała opowiedzieć tą baśń od tyłu i zamieścić w XXI wieku to udało jej się. A jeśli to był przypadek, to należy się tej pani dodatkowy plus. 

Czy polecam książkę? Oczywiście ! Warto zapoznać się z tą książką, bo pokazuje ona wartości człowieka i że pieniądze to nie wszystko. Jest to fajna, odmóżdżająca książka, którą szybko się czyta. Nie jest to jakaś pusta treść, która zamula czas. Mi osobiście książka się spodobała i czekam na inne książki Jessicy Brody.

Ocena: 7/10




Zobaczcie rewelacyjny trailer do książki :)

10 komentarzy:

  1. Czytałam, książka nie jest jakaś wybitna, aczkolwiek dobra jako luźna lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach. Może nie w tym roku, ale na pewno przeczytam. Fabuła wydaje się interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale mam zamiar w październiku przeczytać w ramach nudnych wykładów :)

    Serdecznie zapraszam do mnie :)
    http://kulturka-maialis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam sie bez bicia, ze byłam dość sceptycznie nastawiona do tej książki, ale teraz moje nastawienie zmieniło się na nieco pozytywniejsze. Myśle, że ta historia bardziej nadawałaby się na film, ale zobaczymy jak wypadnie w formie książki. Trailer bardzo fajnie przedstawił treść książki, myślę, że się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ bym chciała przeczytać tą ksiażkę. *.* Czytałam dużo pozytywnych recenzji na jej temat. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj nie przepadam za takimi książkami, ale ta z jakichś powodów się wyróżnia :) Mam ogrooooomną ochotę przeczytać :) Chyba skoczę do księgarni :)
    Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czeka na półce. Nie mogę się doczekać aż się z nią zapoznam. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałabym z chęcią, ciekawie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka lekka i przyjemna. W sam raz na umilenie sobie wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem do niej przekonana.

    OdpowiedzUsuń