poniedziałek, 5 sierpnia 2013

67.Iker Casillas.Skromność mistrza-Enrique Ortego



Tytuł:Iker Casillas. Skromność mistrza 
Autor: Enrique Ortego
Tytuł oryginału: Iker Casillas. La Humildad Del Campeon
Liczba stron: 300
Wydawnictwo: Sine Qua Non

Nigdy nie interesowałam się piłką nożną. Nie oglądałam meczy, nie znałam drużyn, piłkarzy. Aż do momentu, gdy w Polsce odbywało się UEFA Euro 2012. Było mnóstwo zamieszania, wszędzie można było dostać gadżety piłkarskie. W końcu nadszedł pierwszy dzień meczów. Polska grała chyba w tedy z Grecją. Obejrzałam i zaczęłam się tym bardziej interesować. Oglądałam mecze, poznawałam różnych piłkarzy i aż do teraz. Niedawno miałam okazję zapoznać się z książką jednego z moich ulubionych piłkarzy, a raczej bramkarzy, a mianowicie Iker Casillas. 

Skromność mistrza to historia o chłopcu, który w wieku dziewięciu lat poszedł na testy do drużyny Real Madryt i został tam na zawsze. Książka opisuje pierwsze kroki Ikera Casillasa w świecie piłki nożnej. Jego historię. Jednak to nie wszystko co znajdziemy w tej książce. Są tam relację i opowieści rodziców, trenerów i przyjaciół. Znajdziemy mnóstwo, ciekawych zdjęć małego jak i dużego Ikera. I wiele, wiele ciekawych informacji dotyczących tego świetnego bramkarza. 

"To, co przekazałbym moim dzieciom, to największy szacunek do ludzi. Uważam, że w życiu istnieją zasadnicze wartości, które muszą przetrwać."


Jednak na pewno zaskakujący jest opis Ikera-Skromność mistrza. Chociaż po przeczytaniu biografii nie mam żadnych wątpliwości, że te dwa słowa doskonale pasują do Ikera Casillasa. Czemu ? Iker jest mężczyzną, który pomimo wielkiego sukcesu dalej pamięta kim jest i jest sobą. Pamięta o swoich korzeniach i nie pozwala, aby "woda sodowa uderzyła mu do głowy". Iker docenia wszystko co ma, wie co to wartość człowieka, ale przede wszystkim kocha i szanuje swoich rodziców, bez których nie osiągnął by to, co ma. Z tego co wywnioskowałam Iker to bardzo spokojny i skromny człowiek, który osiągnął tak wiele. Szkoda, że inne gwiazdy nie biorą z niego przykładu.

Dzięki tej książce mogłam bliżej postać Ikera Casillasa i przekonać się jakim jest wspaniałym człowiekiem ! Skromność mistrza jest idealną pozycją dla fanów Realu Madrytu lub jego bramkarza. Książka przedstawia wszystko czarno na białym. W książce można znaleźć każdy fragment z życia Ikera, informację związane z piłką nożną, statystyki i mecze, mnóstwo przeróżnych zdjęć, wypowiedzi i wywiady. 

"Ważnym meczem jest ten pierwszy[...] Reprezentacja nauczyła mnie kochać kraj i być z niego dumny."

Książka została przedstawiona w bardzo ciekawy sposób. Jest to moja pierwsza biografia i na pewno nie ostatnia. Jeśli biografie będą przedstawione w taki sposób jak Skromność mistrza, to szybko zapoznam się z kolejną. Książkę czyta się w błyskawicznym tempie dlatego, że została wydana tak, a nie inaczej. Treść przeplata się ze zdjęciami, a wszystko ukazane jest chronologicznie. Wszystko jest czytelne i przejrzyste, a wydanie jest naprawdę świetnie. 

Enrique Ortego jest fanem Realu Madrytu. Feliotonista i ekspert dziennika Marca jest autorem biografii Alfredo di Stefano, Zinedine'a Zidane'a, Raula, Cristiana Ronaldo oraz autorem książki o mistrzostwach świata. 


Jeśli jesteście fanami piłki nożnej, Realu Madrytu czy samego Ikera Casillasa to zdecydowanie powinniście zapoznać się z tą biografią. Skromność mistrza to rewelacyjna książka przedstawiająca historię Ikera Casillasa-mistrza, który nie zapomniał, kim jest. Zdecydowanie polecam !



Książkę otrzymałam od wydawnictwa Sine Qua Non,
za co bardzo serdecznie dziękuje!

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam Real Madryt, tak jak i samego Ikera, więc chętnie bym zapoznała się z tą książką.

    OdpowiedzUsuń
  2. No nie dla mnie, ten temat w ogóle mnie nie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Iker Casillasa. Jest jednym z moich ulubionych piłkarzy ; ) Książkę na pewno będę chciała przeczytać ; )

    -Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety (lub stety) nie jestem wielką fanką piłki nożnej, wolę siatkówkę i przy tym sporcie zostanę ;)

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka, a Iker jest mistrzem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam Real Madryt i Ikera, więc chętnie po nią sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam fanką piłki nożnej i po EURO 2012.. nadal tak pozostało. Książka w takim razie zupełnie nie dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń