niedziela, 28 lipca 2013

66.Harry Potter i Komnata Tajemnic-J.K.Rowling

Tytuł: Harry Potter i Komnata Tajemnic
Autor: J.K.Rowling
Tytuł oryginału: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Liczba stron: 356
Seria: Harry Potter #2
Wydawnictwo: Media Rodzina

Długo zastanawiałam się, czy pisać recenzję tej książki. Bo po co? Wszyscy znają Harrego Pottera, oglądali film, czy czytali książki, ale z drugiej strony pomyślałam, czemu nie. Przecież prowadzę tego bloga z recenzjami wszystkich książek jakie czytam, a książkę Harrego Pottera i Komnatę Tajemnic właśnie niedawno po raz kolejny przeczytałam. Ta seria nie jest jakimś wyjątkiem, aby o niej nie pisać, a wprost przeciwnie, ona jest wspaniała ! Dlatego piszę tę recenzję dla wszystkich tych osób, co jeszcze nie mieli stycznością z tą wspaniałą serią, jaką jest Harry Potter, piszę ją aby zachęcić wszystkich, że seria o Harrym Potterze faktycznie ma to coś, że wszyscy na świecie ją znają.


"To nasze wybory ukazują, kim naprawdę jesteśmy, o wiele bardziej niż nasze zdolności."

Harry spędza wakacje u Dursley'ów przy Privet Drive 4. Niestety ani Harry, ani jego opiekunowie nie są z tego zadowoleni. Wujostwo jak zwykle traktuje go źle. Pewnego wieczoru Harrego odwiedza pewien gość i to nie byle jaki, ale Zgredek. Istota ze świata magii namawia go, aby chłopak nie szedł w tym roku do Hogwartu, gdyż czeka tam na niego niebezpieczeństwo. Harry Potter nie widzi innego wyjścia, więc wyrusza do szkoły Magii i Czarodziejstwa. Po wielu trudności i przeciwności losu, jakoś udaje się chłopcu z blizną dotrzeć do celu. W tym roku szkolnym nie jest tak jak zawsze. Krążą pogłoski, że Komnata Tajemnic została otwarta, a dziedzic Slytherina powrócił. Czy to wszystko prawda ? Czy Hogwart jest bezpieczny? 

W drugiej części serii Harrego Pottera pojawiają się nowi bohaterowie. Poznajemy Zgredka, który za wszelką cenę chce uratować Harrego od niebezpieczeństwa i namawia go na powrót do domu. Poznajemy nowego nauczyciela Czarnej Magii Gilderoy Lockhard, który kocha swój wygląd ponad wszystko. W tej części poznajemy również młodość Lorda Voldemorda oraz historię dziedzica Slytherina. W Harrym Potterze i Komnacie Tajemnic jest również mnóstwo starych bohaterów jak dyrektor Hogwartu, Hagrid czy rodzinna Wesley'ów. Jest tutaj mnóstwo przeróżnych postaci, ważnych i tych mniej ważnych. Język i styl jest genialny. J.K.Rowling pisze tak lekko, że ciągle mogłabym czytać Harrego Pottera. Stworzyła ona niesamowity świat, do którego kocham powracać.

"[...]Ci, którzy o pomoc poproszą, zawsze ją otrzymają."

Pewnie jak już wszyscy wiecie, albo i nie wiecie, ale ja kocham Harrego Pottera. Jest to dla mnie numer jeden. Cały świat, książki, filmy, postacie, magiczne istoty, wszystko, po prostu wszystko jest tak rozbudowane, a zarazem tak dobrze zaplanowane i przemyślane, że nie sposób tego wszystkiego nie lubić. Cała seria skrywa wiele zagadek, tajemnic, wątków, historii, treści, postaci. Cały ten świat magii, czarodziejstwa jest zawarty w siedmiu książkach. Kilkaset stron, które wszyscy znają, a prawie wszyscy pokochali. J.K.Rowling stworzyła coś wielkiego, niesamowitego i niepowtarzalnego. 

Harry Potter towarzyszył mi przez całe dzieciństwo. Pierwsza część wyszła, kiedy byłam małym dzieckiem i rodzice mi czytali przygody o chłopcu z blizną. Później wychodziły dalsze części, Harry dorastał, a ja razem z nim. Z wielkimi oczekiwaniami, ekscytacją i z niecierpliwieniem oczekiwałam każdej premiery książki jak i filmu. Filmy o przygodach Pottera są genialne. Jeśli podobają się wam właśnie filmowa wersja Harrego Pottera, która trwa około dwie godziny, to musicie sobie wyobrazić, co znajduje się w papierowej wersji. Ja tak naprawdę nie umiem opisać tego słowami. Przy czytaniu Harego Pottera zawsze towarzyszy mi tyle emocji, że brak słów. Szkoda, że ten cykl jest już zamknięty i nie będzie dalszych części, jedyne co mi pozostaje to wracać do nich na okrągło, co i czynie.

Jeśli nie czytaliście jeszcze żadnej książki z serii Harry Potter to musicie to szybko zmienić, bo na prawdę warto. Nie bez powodu Harry jest znany na całym świecie. Mi nie pozostaje nic innego, tylko zacząć czytać trzecią część Harry Potter i Więzień Azkabanu i oczywiście napiszę tu parę słów o niej.


Ocena: 8/10

Harry Potter  :
1.Kamień filozoficzny
2.Komnata tajemnic
3.Więzień askabanu
4. Czara ognia
5.Zakon feniksa
6.Książe półkrwi
7.Insygnia śmierci


Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę

16 komentarzy:

  1. Czytałam wszystkie części Harrego Pottera i bardzo mi się podobały. Dlatego niedługo mam zamiar jeszcze raz przeczytać wszystkie tomy i na nowo przeżyć przygodę z młodym czarodziejem ; )

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie moja ulubiona część. Harrego nie da się zapomnieć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiasz na listę blogerów książkowych, którzy mnie kuszą, by przeczytać któregoś Pottera po raz czterdziesty-któryś...

    OdpowiedzUsuń
  4. Dopiero od niedawna zaczęłam moja przygodę z książkowym Harrym Potter'em, skończyłam niedawno trzecią część, filmowego uwielbiałam od dziecka :D Komnata tajemnic nie jest moją ulubioną częścią, ale i taj ją bardzo lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie sądziłem, że znajdę "świeżą" recenzję książek o Harrym Potterze. Każdą czytałem podwójnie, i może warto by wrócić do nich jeszcze raz? W końcu to książka mojego dzieciństwa :)

    Bardzo się cieszę, że odnalazłem ten blog. "Lubię" od zaraz na wszystkie możliwe sposoby, a jednoczenie zapraszam na wyżerkę do http://therecipesfactory.blogspot.com/. Gotujemy, podróżujemy i też czytamy! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam całą serię. Mimo wieku. Chętnie do niej wracam, tak samo do ekranizacji :)
    Dodałam recenzję do wyzwania "Czytam Fantastykę"

    PS> Widzę, że masz mnie w blogrollu po lewej w odwiedzanych blogach. Dziękuję, miło mi :) Tylko wygodniej byłoby dla Ciebie, gdybyś zmieniła adres na aktualny ;) Bo tak masz ostatnie info z aktualizacją sprzed 3 tygodni, podczas gdy jednak przez ten czas troszkę się działo :D

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter- moja ulubiona seria książkowa. Zawsze gdy do niej wracam czuje się, jakbym na nowo poznała Harry'ego i jego pzyjaciół.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedługo sięgam po pierwszą część, w końcu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy byłam młodsza, to nie cierpiałam "Harry'ego Pottera". A potem przeczytałam książki. Ta seria jest cudowna i zawsze będę miała do niej sentyment, pewnie nieraz do niej wrócę. A jeśli chodzi o filmy, to "Komnata" jest zdecydowanie moją ulubioną częścią ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie to nadal wstyd, że jeszcze nigdy tej serii nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam cala serie :) pewnie jak kazdy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niech ktoś przeczyta dzieła Tolkiena. To jest literatura, a nie jakieś abra kadabra bum cyk cyk. Albo "Białe Drzewo" Katarzyny Manikowskiej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem chyba dziwną osobą, bo nie czytałam nigdy HP, ale stoi na półce i zawsze sobie mówię: przeczytam, w końcu to zrobię. No, ale jak widać... Dlatego podziwiam Ciebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam Harrego i co jakiś czas do niego wracam :)

    OdpowiedzUsuń