sobota, 1 czerwca 2013

Zaczytaj się & Google+

 Jest to akcja, w której co miesiąc będą pojawiały się tematy do rozmowy. Tematy będą dotyczyły książek i są one skierowane do moli książkowych. Myślę i mam nadzieję, że cały pomysł może być dość ciekawy, gdyż jak i ja, jak i inni czytelnicy z wielką chęcią chcieliby poznać bliżej każdego blogera i jego gusta czytelnicze.

Temat na ten miesiąc: Bohater

Bohaterowie w książkach grają istotną rolę. Przede wszystkim dzięki nim polubimy, czy nie polubimy książki. Ale najważniejszą rolę gra główny bohater w ogół którego wszystko się dzieje. Ważne jest charakter, bo dzięki temu książka trafia do naszych serc, albo nie. Ważne jest też jaka jest akcja i żeby bohater, że tak powiem, się dopasował. Książkę, którą nie polubiłam przez bohatera jest na pewno Gra anioła. Historia piękna, ulubiony autor, nieziemski klimat, ale beznadziejny bohater. Mi on nie pod pasował i książka wyszła według mnie nijak. Książka, a raczej seria, która mnie do siebie nie przekonała jest również Naznaczona i dalsze części. Wszyscy bohaterowie byli tam strasznie. Może i z książki coś wyszło, ale gdyby autorki zabrały się do tego inaczej i stworzyły inne postacie. 
Natomiast postacie, które pokochałam, te złe i te dobre są z Harrego Pottera. Tam każdy gra swoją rolę i jest do czegoś przypisany. Wiadomo, że nie każdego darzę sympatią, ale każdego na swój sposób cenię. 
Ważne jest też, czy główny bohater to dziewczyna, czy chłopak. I w jakiej książce występuje. W serii Harry Potter głównym bohaterem jest chłopak i nie wyobrażam sobie inaczej. Są też książki, gdzie głównych bohaterów jest kilka, np. Krąg i wszystko fajnie tam ze sobą gra. 
Czytelnik poznaje mnóstwo, przeróżnych bohaterów, ale którego polubi, z którym się utożsami ? To już sprawa indywidualna :)


***
Dodatkowo, jak już  wiecie, na blogach pojawił się "szał" na konto Google+. Czemu ? Bo niedługo zniknie usługa obserwacji blogów. Dlatego wszyscy blogerzy zakładają sobie usługę Google+ i ja też dołączam. Zapraszam do obserwowania mnie  poprzez konto Google+. Po prawej stronie i na zdjęciu macie odnośnik do mojego konta. Ja już za chwilę pododaje was do kręgu :) 

Pozdrawiam !

2 komentarze:

  1. Nie usuną obserwatorów tylko google reader: http://www.google.com/reader/view/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszędzie tylko o tym, że obserwatorzy zostaną zlikwidowani, a póki co nie znalazłam oficjalnego oświadczenia. Jedynie czytnik google ma zostać zlikwidowany, a zrobienie tego samego z funkcją obserwatorow to strzał w stopę. Mimo wszystko lepiej być ubezpieczonym.;)

    OdpowiedzUsuń