piątek, 28 czerwca 2013

Filmowe emocje 3

Hej !
W końcu zaczęły się wakacje ! Długo oczekiwałam na ten moment, ale na szczęście teraz dwu miesięczny odpoczynek ! W wakacje mam w planach oczywiście przeczytać jak największą ilość książek, ale również odpocząć i zbierać siły na nowy nadchodzący rok szkolny. Również i na blogu mam zamiar zwiększyć swój udział dwukrotnie, bo wiadomo jak to w roku szkolnym było, nauka przede wszystkim. Mam przygotowane kilka niespodzianek, pojawi się konkurs i stosik, będą stałe cykle oraz recenzję. 

Dziś dodaje po dwu miesięcznej przerwie kolejną odsłonę Filmowe emocję. W mają  notka się nie pojawiła, bo jakoś tak wyszło, że nie oglądałam żadnego filmu, ale za to w czerwcu obejrzałam 8 filmów! Ale nie dodam tutaj wszystkim opinii tylko rozłożę na 2/3 notki :D

Trzy metry nad niebem
Tytuł oryginału: 3 metros sobre el cielo 
Reżyseria: Fernando Gonzales Molina
Gatunek: Melodramat
Premiera 3 grudnia 2010

Ocena: 6/6

"Film opowiada historię dwóch młodych ludzi z zupełnie innych światów. Babi jest spokojną studentką, Hache  jest gwałtowny i porywczy. Jednak między nimi narodzi się niekonwencjonalna miłość opatrzona walką większą niż się spodziewali. Historia miłości współczesnych Romeo i Julii na podstawie powieści Federico Moccia."

Film oparty jest na książce Federico Moccia o tym samym tytule. Postanowiłam go obejrzeć przed książką dlatego, że nie byłam pewna czy zechcę przeczytać książkę, a jeśli tak to kiedy. Jednak teraz wiem, że musi to nastąpić jak najszybciej, gdyż film jest genialny ! Jeden z lepszych filmów jakie oglądałam. Genialna muzyka, rewelacyjni aktorzy, świetny klimat i nieziemska historia. Gorąco polecam.

Posłuchajcie tylko piosenki :)

Jutro, jak wybuchnie wojna
Tytuł oryginału: Tomorrow, when the war began 
Reżyseria: Stuart Beattie 
Gatunek: Dramat, Przygodowy
Premiera: 8 sierpnia 2010

Ocena: 5/6

"Oparty na bestsellerowej powieści Johna Marsdena film opowiada historię ośmiu australijskich nastolatków z małego miasteczka, którzy wybrali się na kilkudniowy kemping, aby spędzić trochę czasu na łonie natury. Podczas wyprawy zauważają przelatujący tuż nad ich głowami samolot wojskowy, a po powrocie do miasteczka dowiadują się, że ich kraj został najechany przez inne państwo... Trwa wojna, młodzi ludzie nie są przygotowani na takie okoliczności, postanawiają jednak stawić czoła wrogowi i walczyć o swoje życie."

Może pamiętacie, jak przy recenzji pierwszej części Jutro wspominałam, że muszę obejrzeć film na podstawie książki. I tak właśnie się stało. Przy nadarzącej się okazji obejrzałam film i bardzo mi się spodoba. W dość interesujący sposób przestawia dzieło pana Johna, choć wiadomo, że książka lepsza od filmu i tak właśnie w tym przypadku jest. Mimo to film jest bardzo dobry i bardzo mi się spodobał.

Bezpieczna przystań
Tytuł oryginału: Safe Haven 
Reżyseria: Lasse Hallstrom
Gatunek: Melodramat
Premiera: 13 luty 2013

Ocena: 6/6

"Kiedy tajemnicza, młoda kobieta, Katie (Julianne Hough) pojawia się w nadmorskim miasteczku w Karolinie Północnej, budzi ciekawość tutejszych mieszkańców. Zamknięta w sobie bohaterka unika jakichkolwiek bliższych znajomości. Pewnego dnia poznaje owdowiałego właściciela niewielkiego sklepu, Alexa (Josh Duhamel). Dziewczyna coraz bardziej angażuje się w życie Alexa i jego dzieci oraz zapuszcza korzenie w lokalnej społeczności."

Uwielbiam Sparksa, jego książki i filmy na postawie jego dzieł. Tak i w tym przypadku moje uwielbienie było. Film genialny ! Tylko tyle mogę powiedzieć.  Przepiękna historia w której się zakochałam. Teraz tylko muszę jak najszybciej zapoznać się z papierową wersją. 

***
Na początek wakacji zmieniła trochę wygląd bloga. Jak wam się podoba ? Ja jestem zadowolona z efektu, wszystko jest teraz w miarę uporządkowane :) 
Pozdrawiam

14 komentarzy:

  1. Pierwsze dwa filmy muszę obejrzeć, a ostatni bardzo mi się podobał. Wygląd bloga świetny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie oglądałam i tylko "Bezpieczna przystań" dałabym mniejszą ocenę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. "Bezpieczną przystań" oglądałam, pozostałych filmów nie, jednak mam nadzieję nadrobić moje braki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam trzy metry nad niebem, piękny film.

    OdpowiedzUsuń
  5. O pierwszym filmie słyszałam same dobre opinie.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Trzy metry nad niebem" oglądałam i pokochałam! Książki też świetne :D
    Podobno ma być jeszcze trzecia część filmowa, mimo że książki są tylko dwie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Tres metros sobre el cielo <3 Wiesz, że jest kontynuacja? Jeżeli jeszcze nie widziałaś to poszukaj: Tengo ganas de ti :) Uwielbiam filmy z Mario Casas'em (czyli głównym bohaterem - H). Kolejnych filmów nie widziałam, ale na pewno bliżej im się przyjrzę. Jestem ciekawa Jutra, bo książka mnie nie zachwyciła ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze, przeczytałam już ,,Trzy metry nad niebem" i teraz nie mogę jakoś zmusić się do obejrzenia filmu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie filmy z tej listy oglądałam, jednak najbardziej moje serce skradł "Safe Haven", piękny film!

    OdpowiedzUsuń
  10. "Trzy metry nad niebem" bardzo dobrze wspominam. Reszty filmów nie oglądałam, ale wszystko przede mną. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "trzy metry nad niebem" i "bezpieczną przystań" uwielbiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę dużo książek jest lepszych od filmów. Jednak mimo, że jeszcze nie przeczytałam książki "Trzy metry nad niebem" to już mogę przyznać, że film jest o wiele lepszy... A dlaczego? To przez Mario Casas'a :)
    pozdrawiam, charlie http://charlie-fotografia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mnie zaskoczyaś xD jest film Jutro? o kurde, ale jestem do tyłu na każdym blogu dowiaduje się coś nowego, a nie było mnie tylko dwa miesiące:) Trzy metry nad niebem jest genialnym filmem! też zaczęłam od oglądania, ale nie wiem kiedy będę miała czas na książkę bo na razie czytam Jutro 4:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dopiero zobaczyłam że Jutro zostało wydane w 2010:)

    OdpowiedzUsuń