piątek, 5 kwietnia 2013

Zaczytaj się-nowy cykl na blogu

Jest to akcja, w której co miesiąc będą pojawiały się tematy do rozmowy. Tematy będą dotyczyły książek i są one skierowane do moli książkowych. Myślę i mam nadzieję, że cały pomysł może być dość ciekawy, gdyż jak i ja, jak i inni czytelnicy z wielką chęcią chcieliby poznać bliżej każdego blogera i jego gusta czytelnicze.

Temat na ten miesiąc: Gatunek

Każda książka ma gatunek, w który się dopasowuje. Każdy czytelnik ma swoje ulubione gatunki i właśnie dzięki nim szuka książek o temacie, który na prawdę lubi i go usatysfakcjonuje. 

Moim ulubionych gatunkiem jest fantasy. Nie wiem czemu, po prostu tak wyszło. Lubię czytać o  różnych paranormalnych rzeczach, które tworzą całość. Odrywają mnie one od szarej rzeczywistości. Gdy nie mogę czytać to ciągle myślę co wydarzy się w momencie w książce, którą aktualnie czytam. Wyobrażam sobie niektóre momenty, które mogłyby się wydarzyć, albo co ja bym zrobiła.  Książki fantasy dają mi możliwość życia w różnych, barwnych, interesujący światach, gdzie wszystko jest możliwe. Kocham takie książki i nie w jednym chciałabym być :)
Uwielbiam czytać o różnych postaciach nie z tego świata: wampiry, wilkołaki, anioły, elfy itp., uważam, że gdy pisarz przedstawi daną, paranormalną postać barwnie ,to wszystko jest możliwe. Dodatkowo różne miejsca, które nie istnieją zostaną przedstawione interesująco, to książka ma lepszy efekt. Wszystko zależy od pisarza, pomysłu i wykonania. 

A wy jakiego typu książki lubicie ?

***

Co powiecie na takie oto posty ? Chcielibyście, aby co miesiąc był pisany ten cykl, czy lepiej nic nie wprowadzać na bloga? 


Już niedługo nowa recenzja, nowy cykl i stosik :)
Pozdrawiam !

11 komentarzy:

  1. Moim ulubionym gatunkiem również jest fantasty :) Dobry pomysł z tym cyklem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na notki^^
    Również uwielbiam fantasy.Masz rację, że te książki odrywają od rzeczywistości. Spieram się jednak z niektórymi np. nauczycielami, uważającymi ten gatunek za bezwartościowy, bo wydarzenia w nim przedstawione są nierealne. Według mnie to właśnie fantasy przekazuje uniwersalne wartości. Trzeba tylko dostrzec coś poza otoczką elfów, smoków itp. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwaga uwaga, będę orygialna: NAJBARDZIEJ LUBIĘ FANTASY;) Raz mnie dopadła taka mała depresyjka, jak czytałam właśnie coś takiego paranormalno fantastycznego i doszłam do wniosku, że prawdziwy świat jest tak niesamowicie nudny, wiem, wiem że to dziecinne, no ale my nigdy nie będziemy mieli naprawdę magicznych pojedynków, wyścigów na miotłam, epickich bitew z orkami, faunami, rycerzy na koniach, klątw do złamania... Wtedy strasznie mnie to zabolało i żaliłam się kumpeli, to było coś jak bolesne zderzenie z rzeczywistością. I pomimo tego że jestem realistką i twardo stąpam po ziemi to dzięki literaturze fantasy gdzieś tam w głębi mnie pojawia się głosik "A co, jeżeli jednak coś takiego kiedyś się pojawi..?". Ja bym się odnalazła w takim świecie, inni fantaści też. Ale co z tymi, którzy książek nie tykają?

    Oprócz tego uwielbiam urban fantasy. Może i nie sięgałam ostatnio po ten gatunek, ale dobrze wiem, że jak się wkręcę, to nie ma przebacz. Gdy dodamy do tego ciekawych bohaterów i fabułę, nie mogę się zdecydować, któy gatunek lubię bardziej. Wiem jedno - powieści obyczajowe czytam tak sporadycznie, że wlaściwie możnaby rzec, że od nich uciekam. Ale, koniec końców, doszłam też do takiej konkluzji: Jeżeli książka jest naprawdę
    dobra, to gatunek nie ma znaczenia. Zakochujemy się bez względu na kategorię.

    No, to się uzewnętrzniłam;) A pomysł bardzo fajny, myślę, że uczynie Twój blog ciekawszym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię chyba wszystko oprócz horrorów. W zależności od tego na co mam ochotę czy coś lekciejszego (jest wgl takie słowo xd ?) cięższego lub np fantasy po prostu czytam ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Z kolei moim ulubionym gatunkiem jest... Właściwie jest ich kilka :) Zaczęło się od paranormal romance i teraz czytam książki z tego gatunku głównie dlatego, że dzięki nim na serio pokochałam czytanie ;) Coraz rzadziej po nie sięgam, ale raz na czas mam ochotę wejść do takiego banalnego świata. Później jest fantastyka :) Zaczęło się od "Insygni. Wojny światów" S.J.Kincaid :) Oprócz tego ogromną miłością darzę literaturę Young Adult ;) Lubię książki o zwykłych nastolatkach i ich problemach, ale nie znoszę powieści nie wnoszących nic do życia. Dana historia musi coś pozostawić w czytelniku, jakiś fragment siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja prawdziwa przygoda z książkami zaczęła się od horrorów, czuje się zatem zobowiązany wybrać ten gatunek jako ulubiony :) Obecnie nieco rzadziej sięgam po grozę, ale cały czas jestem na bieżąco z tym co się dzieję na rynku wydawniczym - z sentymentu i dla zaspokojenia ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fanastyczny pomysł na posty mi sie takie coś jak najbardziej podoba, jestem ciekawa jak dodajesz takie ankiety w poście, czy mogłabyśmi zdradzic ten sekret i odpisać u mnie w komentarzu na blogu?
    Zagłosowałam w ankiecie, a i najbardziej to ja lubie horrory :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę mało oryginalna jak na nastolatkę i powiem: paranormal romance i fantasty.
    Po prostu uwielbiam oderwać się od czasami nużącej i denerwującej teraźniejszości i przenieść się do świata, gdzie wszystko jest możliwe. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja wprost uwielbiam romanse i fantasty, bo te książki pozwalają na ucieknięcie do innego świata.Świata wyobraźni...

    http://to-wonderland-olcik.blogspot.com/
    Dopiero zaczynam ale może ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń