poniedziałek, 1 kwietnia 2013

56.Przez burze ognia-Veronica Rossi


Tytuł: Przez burze ognia
Autor: Veronica Rossi
Tytuł oryginału: Under the Never Sky
Liczba stron: 359
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive

Milion sposobów, by zginąć
Jeden, by przetrwać

Aria jest siedemnastoletnią Osadniczką mieszkająca w Reverie-jednej z kopuł, która daje schronienie mieszkańcom przed eterem, który w każdej chwili może zniszczyć wszystko na swojej drodze. Z tych miejsc nigdy nie można wychodzić, dlatego aby mieszkańcy nie czuli się uwięzieni, Reverie jest podzielone na Sfery. Każdy Osadnik na oku ma nałożony Wizjer, dzięki któremu mogą podróżować wirtualnie po Sferach. Polega to na tym, że należy sobie wyobrazić, gdzie chce się być. Raz możesz być na plaży, a zaraz potem w średniowieczu. Mieszkańcy kapsuł właśnie w taki sposób żyją, że nie ruszają się z miejsca, a prowadzą normalny tryb życia. Jeśli to można nazwać normalnym...
Na skutek pewnych wydarzeń, Aria zostaje wygnana z Reverie. Zostaje porzucona w Umieralni, miejscu po za kopułami, czyli w normalnym świecie. Dziewczyna jest przekonana, że czeka ją śmierć, gdyż właśnie przed tym światem, który jest podobno skażony, nieliczni zamieszkali w kopułach. Aria spotyka Perrego-Wykluczonego (dziewczyna mówi na niego Dzikus), który pochodzi z plemienia Fal. Chłopak musiał opuścić swój dom, aby odszukać ukochaną osobę. I tak losy tych dwojga się spotykają, gdyż Perry musi pomóc Arii przetrwać, a ona pomaga mu odnaleźć bratanka. 

"Dla tych, których kochamy, potrafimy być najokrutniejsi."

Narracja jest podzielona na dwóch głównych bohaterów-Arię i Perrego, dzięki czemu możemy widzieć, co czują bohaterowie w danej sytuacji. Bardzo lubię książki, gdzie każdy rozdział jest opisany z punktu widzenia innej osoby. Możemy dzięki temu poznać bohaterów, dowiedzieć się, co myślą, jak się zachowują i jaki mają motyw. Tu właśnie tak było. Mogliśmy wczuć się w daną sytuację razem z Arią, a zaraz potem możemy przenieś się do myśli Perrego. 
Bohaterów bardzo polubiłam. Znajdują się oni na liście ulubionych postaci. Mają oni coś w sobie, że nie da się ich po prostu nie lubić. 

Veronica Rossi bardzo ciekawie przedstawiła bohaterów. Aria-Osadniczka, która poznaje całkiem dla siebie obcy świat. Czytelnik razem z nią przeżywa nowe doświadczenia. Oraz Perry-jeden z Scirem, który ma niezwykłe umiejętności. Potrafi on widzieć w ciemności oraz, co najważniejsze, potrafi wyczuć innych emocje. Dzięki temu udaje mu się przetrwać w niebezpiecznym świecie. Bohaterowie czują do siebie obrzydzenie, ale muszą trzymać się blisko siebie, aby dotrzeć do celu. Lecz z biegiem czasu Aria i Perry zaczynają się do siebie zbliżać i połączy ich coś więcej niż tylko umowa, jaką na początku ustalili. 

Bardzo spodobała mi się ta książka. Ma ona niesamowity klimat. Cały pomysł jest po prostu rewelacyjny! Wszystko jest dokładnie przemyślane, aby nie było żadnych niedoskonałości. Wiedziałam, że książka mi się spodoba, ale nie myślałam że aż tak bardzo! Jestem pod ogromnym wrażeniem. Przez burze ognia na pewno będę długo pamiętać i wspominać. Dobrze, że książka będzie miała swoja kontynuacje, której się już doczekać nie mogę. Mam nadzieję, że pani Rossi dalej utrzyma swój poziom, a kolejna książka będzie jeszcze lepsza. Zostałam całkowicie wciągnięta w świat Arii i Perrego. Książka jest niesamowicie napisana i razem z bohaterami wędrowałam pod etylowym niebem. Na taką książkę czekałam od dawna, gdzie nie zawiodłam się, a zostałam całkowicie oczarowana. 

Autorka miała niesamowity pomysł, który w pełni wykorzystała. Stworzyła barwną powieść, która stała się bestsellerem. A do tego nie ma wątpliwości, gdyż książka jest na najwyższym poziomie. Niektórym zapewne momentami będzie przypominać trylogię Igrzyska śmierci, ale ze mną tak nie było. Uważam, że te dwie książki są całkowicie inne. Łączy je tylko jedno, że są wspaniałe ! Dawno żadna lektura nie wciągnęła mnie tak jak Przez burze ognia. Poproszę o więcej takich książek :) 

"Bo ludzie to więcej niż emocje. Mają myśli i powody, by postępować tak, jak postępują."

Bardzo się cieszę, że autorka zrobiła takie, a nie inne zakończenie. Jest dość obiecujące, ale nie tajemnicze, ani szokujące, tak aby czytelnik nie mógł wysiedzieć w miejscu bez dalszych kartek. A tak spokojnie możemy poczekać na dalsze losy Arii i Perrego, gdyż na pewno trochę sobie poczekamy. Choć szczerze, ja nie wiem jak ja wytrzymam. Chcę już kontynuację ! Szybciej, błagam !! 

Każdy czytelnik znajdzie w książce coś dla siebie. Jest tam odrobinę fantasy i sci-fi. Veronica Rossi stworzyła niesamowitą książkę i jestem pewna, że każdy czytelnik będzie nią usatysfakcjonowany. Polecam Przez burzę ognia każdemu molowi książkowemu, gdyż nie bez przyczyny znalazła się na listach bestsellerów. Nie ma ani minuty, aby czytelnikowi się nudziło. Każda chwila upływa w niesamowitym tempie. Jeśli jeszcze nie czytaliście debiutanckiej książki pani Rossi to musicie jak najszybciej to zmienić ! A nie zawiedziecie się, tylko zachwycicie :)

Ocena: 10/10 !

Książka bierze udział w wyzwaniu: Czytajmy fantastykę.

13 komentarzy:

  1. Nie czytałam ,,Igrzysk śmierci", więc na pewno książka nie będzie mi przypominać znanej trylogii. :)
    Rzadko czytam dzieła o tak efektownych, barwnych okładkach, bo kojarzą mi się trochę z tandetną literaturą dla młodzieży, ale skoro polecasz... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W kwestii bestsellerów zawsze jestem ostrożny, ale skoro tak mocno polecasz... Przynajmniej spojrzę w księgarni jak się to czyta :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za podesłanie linka do recenzji,
    została ona dodana do wyzwania
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Posiadam tę książkę na swojej półeczce i muszę przyznać, że bardzo się cieszę, że trafiłam na kolejną pochlebną recenzję! Już nie mogę się doczekać kiedy zacznę ją czytać:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietna recenzja, która zachęca, co chcieć wiecej ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam, więc jak tak czytam tą Twoją recenzję to najchętniej bym pochłonęła ją już, teraz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedna z moich ulubionych książek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już czytając recenzje tej książki po angielsku, wydawało mi się, że dobra jest.
    Spokojnie sobie czeka teraz w czytniku na swoją kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. "Prze burze ognia" czeka na półce i niedługo przeczytam, bo jest następne w kolejce :D Uwielbiam tego typu książki, więc pewnie spodoba mi się ta jak tobie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba na razie sobie odpuszczę, ostatnio sporo tego typu literatury się pojawia. Myślę, że właśnie "Igrzyska" zapoczątkowały modę na antyutopię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna książka. Już nie mogę doczekać się kontynuacji, bo chociaż autorka odkryła przed nami niektóre z tajemnic, to i tak zostawiła ich jeszcze ponad miarę :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ogromną chęć na tę książkę! Świetna recenzja.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dawna mam na oku!

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń