niedziela, 10 marca 2013

53.Quidditch przez wieki-J.K.Rowling


Tytuł: Quidditch przez wieki
Autor: J.K.Rowling
Liczba stron: 64
Tytuł oryginału: Quidditch through the ages
Wydawnictwo: Media Rodzina

"Pan Whips jest bardzo obiecującym autorem. Jeśli nadal będzie się tak dobrze spisywał, może się doczekać wspólnego zdjęcia ze mną!"
-Gilderoy Lockhart, autor Mojego magicznego ja

Quidditch przez wieki to dodatkowa książeczka, która jest świetnym uzupełnieniem sagi o Harrym Potterze. Możemy dowiedzieć się wiele ciekawych informacji o popularnej grze w świecie magii. 

Książka odpowiada na wiele pytań dotyczące Quidditcha. Na pewno wiele z czytelników Harrego Pottera miało pytania co do tej gry i teraz, dzięki tej książce możemy się wszystko dowiedzieć. Dowiadujemy się o etapach powstawania gry, dlaczego złoty znicz został objęty ochroną i co ma wspólnego z Quidditchem. Poznamy ewolucje miotły i zasady rządzące quidditchem. Poznajemy wiele drużyn i różne manewry. Nawet znalazło się słowo o polskim graczu(oczywiście fikcyjnym)"Zwód Wrońskiego (Wronski Feint). Nazwa pochodzi od słynnego polskiego szukającego Józefa Wrońskiego".

Wydanie książki jest bardzo interesujące. Niby nic takiego, ale jednak książeczka jest  skonstruowana tak, jakbyśmy czytali prawdziwą książkę Quidditch przez wieki napisaną przez Kennilowothy Whisp(który nie jest postacią fikcyjną), tylko jak się sam określa "...jest cenionym znawcą quidditcha i...jego fanatykiem". Na pierwszej stronie mamy listę osób, które tą książkę wypożycza, adres i wydawnictwo książki, czyli Wbizz Hard Books, przemowa samego Albusa Dambeldore i cena książki, która wynosi 9 sykli, 7 knutów. Bardzo spodobał mi się pomysł, że autorka w taki właśnie sposób wydała tę książkę, że czytelnik może się poczuć jakby to on wypożyczał lub kupował książkę, którą czytał sam Harry Potter.

"Czytałam gorsze rzeczy."
-Rita Skeeter, Prorok codzienny

Książeczka jest malutka i cieniutka. Ma ona 64 stron, więc szybko można się z nią zapoznać. Wystarczy poświęcić jeden wieczór i już dowiemy się czegoś więcej o quidditchu. Treść jest dość bogata, nie zabraknie w niej również humoru. Obowiązkowa lektura dla każdego fana Harrego Pottera. 

Wiele osób może pomyśleć, że J.K.Rowling napisała tę książkę dla pieniędzy, bo oczywiście dużo jej fanów będzie chciało się z nią zapoznać. Ale tak nie jest! Quidditch przez wieki jak i również Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć zostały napisane po to, aby cały dochód został przekazany na fundację Comic Relief. Jedna książka kosztuje 10zł, więc to nie jest dużo, a tak, jak zbierze się dużo osób i kupi książeczki, to suma na pewno będzie duża. 

Każdy powinien zapoznać się z tą książką. Można dowiedzieć się więcej ciekawych informacji o quidditchu oraz również wesprzeć fundację ! Obowiązkowa lektura dla każdego fana Harrego Pottera :) 

"Whips napisał naprawdę wspaniałą książkę. Fani quidditcha z pewnością uznają ją za pouczającą i ciekawą."
-Redaktor czasopisma, Jak wybrać miotłę

Ocena: 8/10
(za długość)

Jak już pewnie wiecie, jestem wielką fanką Harrego Pottera. Towarzyszył mi on przez całe dzieciństwo i mam do niego wielki sentyment. Korzystając z okazji, pochwalę się Wam moją kolekcją autografów aktorów Harrego Pottera. Kilka lat temu zbierałam autografy różnych gwiazd i tak właśnie uzbierało mi się kilka podpisów z tego filmu, z których jestem dumna :D 
Jak wam się podobają?



Książka bierze udział w wyzwaniu Czytajmy fantastykę.

9 komentarzy:

  1. Od dawna się noszę z kupnem ,,Quidditcha...'' i ,,Fantastycznych zwierząt...'', ale do tej pory tego nie zrobiłam, mimo że ,,Baśnie Barda Beedle'a'' mnie zachwyciły. Autografów zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę musiała ją od Ciebie pożyczyć! :) Z chęcią dowiem się więcej o Qudditchu. Autografy wspaniałe, właściwie masz ich nawet więcej niż ja :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam Harryego Pottera i wszystkie jego przygody :) Chętnie przygarnęłabym tę książkę :D

    Dzięki za podesłanie linka do recenzji,
    dodałam ją do wyzwania,
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak samo jestem wielką fankom Harrego i wszystko o nim czytam więc ten poradniczek też chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę Ci autografów! "Quidditch przez wieki" mam w swojej biblioteczce, czytałam i oczywiście jak wszystko co związane z Harrym, spodobał mi się. (:
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wolę chyba Quidditcha w praktyce. :) A z tych dodatkowych książek Rowling przeczytałabym ,,Baśnie...".
    Świetny zbiór autografów. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książkę mam w planach :) Także uwielbiam HP i strasznie zazdroszczę ci tylu autografów!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo! Zazdroszczę autografów *_* Wszystkie te uzupełniające książki mam gdzieś w planach. Dochód przeznaczony na cel charytatywny zachęca mnie do przeczytania nie w internecie, ale do kupienia "Quiditcha przez wieki" w księgarni :) Jak na razie z uzupełnień sagi mam za sobą "Baśnie..." i bardzo mi się podobały ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jako wielka fanka Harrego Pottera marzę aby to przeczytać <3 !!!

    OdpowiedzUsuń