sobota, 2 marca 2013

52.Jutro-John Marsden

Tytuł: Jutro. Nie ma już żadnych zasad
Autor: John Marsden
Liczba stron: 268
Seria: Jutro I
Tytuł oryginału: Tomorrow, When The War Began
Wydawnictwo: Znak

 "Pośród śmierci nadal żyjemy"

Seria Jutro stała się wielkim hitem na całym świecie. Książka o siedmioro przyjaciołach sprzedawała się w milionach egzemplarzy. John Marsden stworzył świat, gdzie przede wszystkim nastolatkowie lubili się w nim zagłębiać. Ja dopiero teraz miałam okazję zapoznać się z pierwszą częścią serii i nie żałuję!

Siedmioro znajomych wyrusza na tygodniowy biwak, aby odpocząć od świata, który ich otacza. Spędzają ze sobą czas w otoczeniu przyrody, rozmawiają przy ognisku, śmieją się, szukają kryjówki Pustelnika, gdyż po całym miasteczku krążą legendy o mężczyźnie ukrywającym się w górach oraz odkrywają cechy w sobie nawzajem o jakich nawet nie mieli pojęcia. I tak mija tydzień. Siedem dni, które spędzili bardzo fajnie, ale czas powrócić do rzeczywistości, lecz jest jedno ale-tego świata już nie ma.

Bohaterowie odkrywają, że zwierzęta nie żyją, a ludzie zniknęli. Nie ma już życia w miasteczku, w którym żyją. Nie mają się do kogo zwrócić i muszą polegać tylko i wyłącznie na samych sobie i swoich pomysłach. Powracają do Piekła, bo tylko tam są bezpieczni i odkrywają co się stało z ich światem. Okazało się, że najechali na nich obcokrajowcy i już nikt nie może im pomóc, a jutro muszą stworzyć własne.

"Czasami trzeba się cofnąć, żeby móc ruszyć naprzód."

Jutro jest niesamowitą książką, po której mam inne spojrzenie na świat. Książka pokazuje, że trzeba doceniać to co mamy, to co jest wokół nas, gdyż pewnego dnia możemy się obudzić, a tego wszystkiego już nie będzie. Na pewno wiele osób po przeczytaniu lektury ma inny stosunek do rzeczywistości i ja na pewno się do tego grona zaliczam, gdyż po tej dość krótkiej lekturze dostrzegam rzeczy, jakich wcześniej nie widziałam. 

Książka jest napisana z punkty widzenia Ellie-jednej z siedmiorga bohaterów, która postanawia spisać wszystko, co wydarzyło się w nowym świecie i jak sobie radzą. Nie jest to pamiętnik, ani dziennik, ale raczej myśli jakie kotłują się w bohaterce. Świat jaki wymyślił autor jest bardzo realny, ciekawy, choć straszny. Akcja głównie jest skupiona na walce o przetrwanie, ale nie zabrakło również wątków romantycznych, które nie były przesłodzone oraz przyjaźni. W książce ciągle coś się dzieje i nie ma czasu na nudę. Czyta się ją lekko i przyjemnie. Język jest prosty i zrozumiały dla każdego.

"Lepiej kochać i stracić, niż nie kochać nigdy."

Co do bohaterów to każdy przeżył wielką przemianę. Homer z niegrzecznego chłopaka stał się przywódcą całej grupy. Wszyscy mogli na nim polegać. Miał wiele dobrych pomysłów, które pomogły przetrwać przyjaciołom. Ellie i Fi stały się bardzo odważne. Mimo strachu i tak były bohaterkami, gdyż ja w wielu sytuacjach pewnie bym się poddała, a Lee również stał się bardzo odważny i dzielny. 

Fabuła książki jest dość oryginalna. Nie czytałam jeszcze książki o takim pomyśle. Podobno coś podobnego istnieje jeszcze w serii Gone, ale ja zostałam miło zaskoczona. Dostałam to, czego oczekiwałam, a nawet więcej. Nie mogę się już doczekać, aż sięgnę po kolejną część Jutra. Mam nadzieję, że każda kolejna książka nie będzie stawała się coraz gorsza, gdyż jest tyle części, że troszkę się obawiam, ale mam nadzieję, że jednak nie. Chcę również obejrzeć film jaki powstał na podstawie książki i mam nadzieję, że również się nie zawiodę :)

"Przyszłość to przyszłość. Sama o siebie zadba"

Pomysł na napisanie książki jest bardzo ciekawy, gdyż autor zaczął pisać, dlatego, że uczniowie w szkole, w której pracował nie chcieli czytać książek. Chciał napisać coś, co uczniowie chcieli by przeczytać. Jego pierwszy debiut powstał w ciągu trzech tygodni i trafił natychmiast na listę bestsellerów. John Marsden zapewne nie spodziewał się, że jego książki będą hitem i ludzie na całym świecie będą czytali jego powieści. Jestem ciekawa dalszych części serii Jutro i co nowego autor stworzył.

Jutro polecam każdemu, gdyż jest to naprawdę bardzo dobra książka, która budzi wiele emocji. Teraz już wiem, czemu wszyscy szaleli za tą książką, bo ja sama bardzo ją polubiłam. Już nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejny tom.

Ocena: 7/10

Seria Jutro:

Jeśli ma ktoś na zbyciu drugą część książki, to piszcie :)

Niestety tak jak recenzje pojawiały się sporadycznie co tydzień, to teraz niestety będą się pojawiały jeszcze rzadziej. Niestety, ale do szkoły i nauki doszły prawo jazdy, które rozpoczynam w poniedziałek. Będę się starała pisać systematycznie, a w zamian za recenzję, które będą się pojawiały pewnie rzadko z rekomenduję się czymś innym :) 

Książka bierze udział w wyzwaniu z Półki.

13 komentarzy:

  1. Jak sobie pomyślę kiedy czytałam pierwszą część to wydaję mi się to tak dawno temu. Było to świetne wprowadzenie do historii, która tak naprawdę dostała rozpędu w kolejnym tomie. Bardzo gorąco polecam kontynuacje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na początku w ogóle mnie do tej serii nie ciągnęło, a ostatnio jakoś ciągle marzy mi się tak książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo nie lubie serii, nie wiem dlaczego taka już jestem, ale ta seria musi znalesc sie na mojej pułce i to koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam ostatnio wypożyczyć ją z biblioteki, ale niestety była tylko 5 i 6 część ; ( Ale mam nadzieję, że w końcu się pojawi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę musiała ją przeczytać, ale pewnie nie za prędko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często wiele hitów powstaje przez przypadek:) ale ten bardzo miło wspominam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie podobała mi się ta seria, tzn. pierwsza i druga część były nawet niezłe, ale każda następna coraz gorsza. Autorowi zaczęło brakować pomysłów, przez co czytając je po prostu nudziłam się. W połowie piątej części skapitulowałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwsza część już dawno za mną, teraz czas na 5 :) W każdym razie również polecam ją każdemu i zgadzam się z Twoją oceną.

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj już nie wiem ile Jutro leży u mnie na półce xD Mijam się z nią już hoho. Będę musiała w końcu się za nią zabrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Seria wciąż przede mną. Jak na razie kojarzy mi się tylko z moją koleżanką, która stwierdziła, że druga część "Jutra" powinna się nazywać "Pojutrze" xD Faktycznie, wydaje mi się, że pomysł na świat jest podobny do "GONE", którą to serię naprawdę polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chciałabym ją przeczytać, tylko przeraża mnie liczba tomów:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Serię "Jutro" zachwalają wszyscy, więc wypada w końcu po nią sięgnąć. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dwie pierwsze części były genialne, trzecia już mniej. Mam jednak zamiar kontynuować do końca swoją przygodę z tą serią :).

    OdpowiedzUsuń