piątek, 14 grudnia 2012

45.Krąg-Mats Strandberg & Sara B. Elfgren


Tytuł: Krąg
Autor: Mats Strandberg & Sara B. Elfgren
Liczba stron: 572
Seria: Krąg #1
Tytuł oryginału: Cirkeln
Wydawnictwo: Czarna Owca


Tajemnica. Strach. Magia. Śmierć. Miłość. Przyjaźń

"Ja to wy, wy to ja. Jesteśmy jednością. Krąg jest odpowiedzią."

Co byś zrobiła, gdyby okazało się, że szkoła, miejsce w którym przebywasz połowę swojego dnia, miejsce w którym tak naprawdę twoje życie się zaczęło, jest miejscem Złym, w którym zagraża ci niebezpieczeństwo, a ty z pięcioma całkiem nieznanymi dziewczynami masz je pokonać?

Sześć dziewczyn: Linnea, Ida, Vanessa, Anna-Karin, Minoo i Rebecka rozpoczynają naukę w liceum. Dziewczyny w ogóle się nie znają, może czasem mijały się na korytarzu, albo mają razem jedną lekcję, ale tak naprawdę nie wiedzą o sobie nic. Każda ma własne życie i własny świat.
Ale tuż po rozpoczęciu roku dochodzi do samobójstwa chłopaka .Od tego momentu bohaterki będą odkrywać w sobie paranormalne zdolności. Pewnej nocy, gdy na niebie pojawi się czerwony księżyc, te zjawisko zaprowadzi je do miejsca, w którym wszystko się zmieni. Dziewczyny będą stanowić grupę, od której będzie zależeć tak wiele.

Głównymi bohaterkami w książce są obce dla siebie dziewczyny. Każda jest inna. Każda ma własne życie i problemy. Każda z dziewczyn jest całkowitym przeciwieństwem. Jedna popularna, druga wyśmiewana. Trzecia zamknięta w sobie, a czwarta z problemami w domu. Jestem wdzięczna, że autorzy nie stworzyli kolejnych idealnych i pięknych dziewczyn, tylko normalne nastolatki, ale jednak uważam, że dziewczyny były za bardzo od siebie inne. Bohaterki zmagają się z codziennymi zmaganiami życia nastolatków, a na dodatek muszą zwyciężyć ze złem i dowiedzieć się kto chce je zabić. 

Krąg jest książką, w której bawiłam się w detektywa. Razem z dziewczynami chciałam dowiedzieć się kim jest te Zło. Szukałam dowodów, kombinowałam i podejrzewałam kto za tym wszystkim stoi. Jednak finał książki całkowicie mnie zaskoczył, nigdy bym nie podejrzewała, że to ta osoba za tym wszystkim stoi. Jedyna rzecz, jaka mnie irytowała w tej książce było to, że dziewczyny podejrzewały każdego, nawet tego dobrego, ale jednak nie ma się co dziwić, czepiali się każdego szczegółu. W końcu chodziło o ich życie.

"-My mamy wiedzę i środki. A co ty masz do zaoferowania?
Nicolaus spuszcza wzrok.
-Nic-mamrocze.-Z wyjątkiem swojego życia."

Książka momentami przypominała mi serię Pretty Little Liars. Tam również było kilka dziewczyn, które chciały dowiedzieć kto zabił ich koleżankę i kto zagraża im życiu. Tu mamy małe podobieństwo, jednak momentami jest one odczuwalne. 
Powieść nie opiera się tylko i wyłącznie na Krągu. Przedstawia ona również codzienne życie każdej z dziewczyn. Ich problemy, tajemnice, wzloty i upadki, znajomych oraz miłości, bo oczywiście każda książka zawiera odrobinę romantyzmu. 

Trylogia została napisana przez dwóch autorów, ale nie ma ani jednego momentu, w którym można by było to odczuć. Książka jest bardzo przemyślana, a czyta się ją ciekawie, lekko i przyjemnie. Momentami nie można się od niej aż oderwać. Jednak wątek czarów i czarownic nie został do końca zrealizowany. Tak naprawdę ta książka jest dość smutna, ale za to bardzo ciekawa.

Narracja jest trzecioosobowa z punktu widzenia każdej z dziewczyn. Jednak chyba najwięcej uwagi autorzy poświęcili Minoo, która łączy cały krąg. Każda z bohaterek jest barwna i wyjątkowa na swój sposób, ale żadna nie jest typem tych postaci, które wzbudzają sympatie od samego początku. Ale jeśli chodzi o moją ulubioną bohaterkę z tej książki, to jest nią Rebecka.

Krąg to bardzo ciekawa i wciągająca książka o tajemniczym miasteczku Engelfors. Książce ciągle towarzyszy napięcie. Serdecznie polecam wszystkim to zapoznaniem się z tą trylogią. Gdyż jest ona bardzo fajna, ciekawa i inna.

Ocena: 9/10


Książkę otrzymałam od wydawnictwa Czarna Owca
za co bardzo serdecznie dziękuje!


14 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zainteresowała ta książka, na pewno ją kiedyś przeczytam!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze co zwróciło moją uwagę na tę książkę to niesamowita okładka. Po Twojej recenzji czuję się jeszcze bardziej zainteresowana "Kręgiem". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, iż książka bardzo mnie zaintrygowała. Chciałabym ją przeczytać, ale nie mam tej pozycji w najbliższych planach ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. opis wskazuje ciekawą tematykę - mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chcę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka mnie po prostu oczarowała *.*
    Ocena wysoka, więc na pewno sięgnę. Nie wiem tylko kiedy :c

    OdpowiedzUsuń
  7. Hmm mimo iż recenzja pochlebna, nie jestem przekonana do książki... Jednak nie mówię jej - nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od dawna jestem zainteresowana tą książką i muszę wreszcie zrobić krok w jej kierunku;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznam, ze ja nie powiązałam tego z PLL. Poza tym, zgadzam się z recenzją ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z każdą kolejną recenzją rośnie moja ochota na zapoznanie się z tą powieścią. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooh, mam wieeelką ochotę! :D

    pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Okładka jest świetna, ale książkę jak na razie sobie odpuszczę. Chyba nie dla mnie ta powieść

    OdpowiedzUsuń
  13. Zastanawiałam się, czy nie kupić tej książki mojej siostrze na gwiazdkę. Ostatecznie wybrałam co innego, ale niedługo jej urodziny, więc na pewno się skuszę! :)

    OdpowiedzUsuń